شرکت تازه تاسیس جولا راه نوکیا را با سیستم عامل می گو ادامه می دهد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/4/18
برچسب‌ها : می گو MeeGo ، سیستم عامل Operating System ، اینتل Intel ، جولا Jolla ، Nokia N9 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : سیستم عامل MeeGo که توسط شرکت‌های نوکیا و اینتل برای رقابت با سیستم عامل‌های اندروید و iOS توسعه داده شده بود، نتوانست به موفقیتی چندانی دست یابد و شرکت نوکیا قبل از کنار گذاری این سیستم عامل برای همیشه و انتخاب ویندوز فون برای استفاده روی اسمارت فون های خود، تنها یک محصول مبتنی بر این سیستم عامل تولید و روانه بازار کرد که آن Nokia N9 بود تا بعد از آن سیستم عامل MeeGo به کلی فراموش شود.

همچنین به تازگی و در پی تغییرات ایجاد شده در شرکت نوکیا() به منظور کاهش هزینه های این شرکت، تیم نرم افزاری MeeGo نیز از این شرکت جدا شده () و برای همیشه نوکیا را ترک کرد. البته این موضوع هرچند با سیاست‌های جدید نوکیا مبنی بر انتخاب ویندوز فون هم خوانی کامل داشت و کارشناسان به جدا شدن تیم MeeGo از نوکیا کاملاً واقف بوده‌اند، اما واقعیت آن است که سیستم عامل MeeGo بهتر از آن بود که به این راحتی کنار گذاشته شود و احتمالاً اگر نوکیا به این سادگی‌ها دست از این سیستم عامل برنداشته بود، ما اکنون شاهد موفقیت بیشتر این سیستم عامل نسبت به ویندوز فون نوپا بودیم.

MeeGo

به هر شکل، این اتفاقی بود که افتاد و احتمالاً نوکیا نیز از وضعیت پیش آمده چندان خوشحال نیست، ولی هرچند نمی‌توان گذشته را برگرداند، آینده را می‌توان تغییر داد و شاید همین ایده بوده که باعث تولد یک شرکت مجزا، به منظور زنده کردن دوباره سیستم عامل MeeGo شد. بله، دقیقاً همان زمان که فکر می‌کردیم سیستم عامل MeeGo نفس‌های آخر خود را می‌کشد، با خبر شدیم که شرکتی با نام .Jolla Ltd به ثبت رسیده است که قصد دارد راه نا تمام نوکیا را ادامه داده و اسمارت فون هایی مبتنی بر سیستم عامل MeeGo تولید نماید.

N9

اسمارت فون Nokia N9

همچنین کارکنان اصلی این شرکت تازه تاسیس، همان افرادی هستند که در نوکیا مشغول به کار بوده و اسمارت فون افسانه ای Nokia N9 را تولید کردند. البته مهم‌تر از این، سمت آقای Marc Dillon است که به مدت 11 سال در نوکیا مشغول به کار بوده و اکنون به عنوان مدیر اجرایی شرکت Jolla ایفای نقش می‌کند. با این اوصاف، بعید نیست که در آینده نه چندان دور این شرکت اسمارت فون هایی با طراحی جذاب و متفاوت مبتنی بر سیستم عامل MeeGo عرضه کرده و به نوکیای خسته از مبارزه با اندروید و iOS و نا امید از ویندوز فون بفهماند که تو باز هم اشتباه کردی.

N9 Interface

رابط کاربری Nokia N9 مبتنی بر سیستم عامل MeeGo

منبع : Linkedin