به زودی: عرضه بازی‌های پلی استیشن بر روی برخی از اسمارت فون های شرکت اچ تی سی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/16
برچسب‌ها : اندروید Android ، بازی Game ، پلی استیشن PlayStation ، اچ تی سی HTC ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : شرکت HTC در گذشته تلاش کرده تا با همکاری با شرکت‌های سخت افزاری -- از جمله Beats Audio -- مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند و فروش خود را در بازار اسمارت فون ها افزایش دهد - سیاستی که بعد از مدتی با شکست روبرو شده و شرکت HTC -- که با کاهش ارزش سهام رو برو شده بود -- را مجبور ساخت  تا بار دیگر تمرکز را بر روی کیفیت محصولات معطوف سازد.

این بار نیز سیاستی مشابه توسط این شرکت تایوانی اتخاذ شده که ممکن است موفقیت یا شکست را برای این شرکت به ارمغان آورد. بدین ترتیب مشخص شده که شرکت‌های HTC و Sony با همکاری یکدیگر قصد عرضه اسمارت فون هایی با امکان دسترسی به "پلی استیشن سوئیت" (PlayStation Suite) -- که از این پس "پلی استیشن موبایل" (PlayStation Mobile) نامیده می شود -- را خواهند داشت. "پلی استیشن موبایل" در اصل یک کتابخانه نرم افزاری مرتبط با بازی است که توسط سونی توسعه یافته و دیگر سازندگان سخت افزار را قادر می سازد که امکان اجرای بازی های PlayStation را بر روی گوشی های خود فراهم آورند.

در گذشته تنها تعداد محدودی از اسمارت فون های Sony Ericsson (که اکنون متعلق به Sony است) -- نظیر Xperia Play -- امکان بهره برداری از این کتابخانه را داشته‌اند.

sony and htc partnership

البته هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه ارائه "پلی استیشن موبایل" برای اسمارت فون های کنونی HTC، یا اسمارت فون های آتی این شرکت ارائه نشده اما HTC One X به عنوان نمونه این همکاری مثال زده شده که این به معنای عرضه این مجموعه در آینده نزدیک، بر روی این اسمارت فون محبوب است.

sony and htc partnership

"پلی استیشن سوئیت" که در سال گذشته توسط سونی برای اسمارت فون ها معرفی شد، اکنون در نسخه بتا برای توسعه دهندگان قرار دارد و قطعاً این همکاری باعث افزایش محبوبیت این پلتفرم و عرضه بازی‌های بیشتر و با کیفیت‌تر برای آن می‌شود و این موضوع می‌تواند به ضربه متقابل برای پلتفرم‌های اختصاصی برخی شرکت‌ها چون Tegra Zone -- مخصوص محصولات مبتنی بر پردازنده های Tegra-- بدل شود.

منبع : The Verge


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا