عرضه شیشه های انعطاف پذیر فوق باریک توسط کورنینگ

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/16
برچسب‌ها : کورنینگ Corning ، Corning Willow Glass ، صفحه نمایش Display

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی کورنینگ -- یکی از مشهورترین کمپانی های سازنده شیشه های مقاوم برای صفحات نمایش اسمارت فون ها، تلویزیون ها، لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی -- در تاریخ 24 ژوئن 2012 (15 تیر 1391) خبر از عرضه شیشه ای فوق باریک و انعطاف پذیر موسوم به Corning® Willow Glass داد.

بنا به اظهارات این کمپانی Corning Willow Glass می تواند انقلابی در شکل و فرم نسل آینده وسایل الکترونیکی ایجاد نماید. کورنینگ مدعیست که باریکی و میزان مقاومت این شیشه، تولید کنندگان وسایل الکترونیکی را قادر می سازد که محصولاتی نظیر گوشی های هوشمند را به نمایشگرهایی مجهز سازند که توانایی پیچیده شدن دور یک وسیله یا یک سازه را دارند.

Corning Willow Glass

این شیشه ها همچنین توان تحمل دمایی تا 500 درجه سانتیگراد را دارند. در برخی از فرآیندهایی که معمولاً در تولید وسایل الکترونیکی سطح بالای امروزی انجام می پذیرد از چنین دمای بالایی استفاده می گردد و فیلم های پلیمری تحمل چنین حرارتی را ندارند. Willow Glass با تحمل این دما امکان انجام فرآیندهای رول به رول پیوسته (Continuous Roll-to-Roll - چاپ روزنامه را در نظر بگیرید) را برای تولید کنندگان وسایل الکترونیکی فراهم می آورد -- چیزی که تا کنون در این حوزه امکان پذیر نبوده است.

Corning Willow Glass

از Corning Willow Glass می توان در ساخت صفحات نمایش OLED و LCD برای وسایلی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت ها و نوت بوک ها استفاده کرد. به دلیل انعطاف پذیری و ضخامت کم نیز از این شیشه می توان برای ساخت صفحات نمایش منحنی شکل و یا قرار گیری صفحات نمایش بر روی سطوح غیر مسطح بهره برد.

Corning Willow Glass

کمپانی کورنینگ در حال حاضر نمونه هایی از Willow Glass را برای برخی از تولید کنندگان محصولات الکترونیکی ارسال نموده تا بتوانند این شیشه جدید را برای استفاده در محصولات آتی خود مورد ارزیابی قرار دهند.

هرچند Willow Glass در ابتدا برای استفاده در صفحات نمایش عرضه گردیده، اما کمپانی کورنینگ در حال ارزیابی قابلیت های این شیشه برای استفاده در کاربردهایی دیگر -- نظیر صنایع روشنایی و ساخت سلول های خورشیدی منعطف -- است.

با چنین پیشرفت هایی به نظر می رسد تولید انبوه محصولاتی نظیر موبایل انعطاف پذیر نوکیا () چندان دور از دسترس نباشد.

منبع : Corning


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا