فناوری "ضد آب" در محصولات آتی شرکت نوکیا

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/8
برچسب‌ها : فناوری نانو (نانو تکنولوژی) Nano Technology ، ضد آب ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : صنعت اسمارت فون ها به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت‌های پیشرو در این حوزه، مدام به دنبال توسعه فناوری‌های جدید و متفاوت برای کاربران هستند تا ضمن حفظ موقعیت خود در این بازار رقابتی، تجربه بهتری را نیز برای کاربران اسمارت فون ها به وجود آورند.

شرکت نوکیا نیز که از گذشته جزو پیشگامان صنعت موبایل و اخیراً اسمارت فون ها محسوب می‌شده، به تازگی اعلام کرده که قصد تولید اسمارت فون هایی به اصطلاح "ضد آب" را دارد و این فناوری در اسمارت فون های آینده سری Lumia و PureView مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه آقای Conor Pierce -- نائب رئیس شرکت نوکیا در بخش اروپای غربی -- اعلام نمود که این شرکت در حال کار بر روی فناوری "Superhydrophopic" یا "فوق آب گریز" است که از برگ‌های لوتوس الهام گرفته شده و باعث گریز آب از روی سطح اسمارت فون ها می‌شود.

Cambridge Unversity

«چه اتفاقی می‌افتد زمانی که یک قطره آب بر روی یک برگ لوتوس فرود می‌آید.... این موضوع دانشمندان را برای نسل‌ها مشغول کرده... اما تیم تحقیقاتی ما در دانشگاه کمبریج جواب این سؤال را بدست آورده است. نانو تکنولوژی به ما این امکان را می‌دهد. فناوری "فوق آب گریز" باعث پرش قطرات آب شده، سپس این قطرات متوقف می‌شوند و در آخر از روی سطح اسمارت فون ها لیز می‌خورند. این جادویی است که ما به بازار خواهیم آورد.»

Superhydrophopic Technology

البته هم اکنون نیز تعدادی اسمارت فون ضد آب در بازار موجود است اما این اسمارت فون ها از فناوری کاملاً متفاوتی بهره برده که باعث افزایش ابعاد این اسمارت فون ها و کاهش کارایی آنها می‌شود. اما با وجود این فناوری جدید، می‌توان امید داشت که اسمارت فون های بعدی نوکیا با داشتن طراحی بسیار ظریف و زیبا، قابلیت ضد آب بودن را نیز در خود داشته باشند.

منبع : Daily Mobile


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا