انویدیا: تبلت های آندرویدی ارزانتر از 199 دلار در راه است

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/15
برچسب‌ها : اندروید Android ، تگرا 3 Tegra 3 ، انویدیا Nvidia

واحد خبر mobile.ir : شرکت Nvidia که به ساخت چیپ ست های گرافیکی شهرت دارد، مدتیست تلاش برای ورود به دنیای تبلت ها و اسمارت فون ها را آغاز کرده است تا در این بازار پر سود و آینده دار نیز سهیم باشد. این شرکت که سال پیش با پردازنده Tegra 2 وارد بازار اسمارت فون ها و تبلت ها شد، امسال قصد دارد تا سال بهتری را با نسل جدید این پردازنده ها با نام Tegra 3 سپری کند.

چیپ ست Tegra 3، از چهار هسته پردازشگر ARM Cortex-A9 به همراه یک پردازنده بسیار کم صرف (برای انجام امور ساده) بهره می‌برد و شتاب دهنده گرافیکی آن توسط خود این شرکت طراحی و ساخته شده است. این پردازنده 4 هسته ای که توان بیشتر و مصرف کمتری نسبت به Tegra 2 دارد، هم اکنون در تعدادی از اسمارت فون های آندرویدی -- که در آینده نزدیک عرضه خواهند شد -- و تبلت هایی از جملهTransformer Prime  Asus استفاده می‌شود.

Nvidia Tegra 3 Power

Nvidia Tegra 3 Benchmark

اما ظاهراً شرکت Nvidia در کنار افزایش توان، قصد کاهش قیمت این پردازنده ها را نیز دارد تا بتواند فروش بیشتری در بازار تبلت های ارزان قیمت آندرویدی، که اکنون در اختیار Kindle Fire است، داشته باشد. در همین راستا و به گفته مدیر ارشد Nvidia آقای Jen-Hsun Huang، تبلت های آندرویدی در تابستان امسال قیمتی برابر با 199 دلار خواهند داشت. به گفته این شخص، با کاهش 150 دلار از برخی قسمت‌های این تبلت ها، از جمله حافظه های گران قیمت، می‌توان با 199 دلار تبلت های آندرویدی را خریداری نمود.

Nvidia Tegra 3

همچنین در خصوص آندروید و ویندوز 8، آقای Huang چنین بیان داشت: « آندروید آن گونه که من انتظار داشتم توسعه نیافت. برای بسیاری از مردم، کار، دلیل اصلی استفاده از کامپیوتر (تبلت) است. آن‌ها انتظار دارند تا ویندوز و نرم افزار Outlook درست و بدون نقص اجرا شوند و یک تبلت بر مبنای ویندوز 8 با پردازنده Tegra 3 می‌تواند بسیار مناسب باشد.»

همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل ویندوز 8 در اواخر تابستان عرضه می‌شود و شرکت‌های بسیاری از هم اکنون کار توسعه تبلت های مبتنی بر این سیستم عامل را آغاز نموده اند، اما قطعا این تبلت ها به دلیل سخت افزار پیچیده تر، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود ولی با وجود پردازنده های Tegra 3 می‌توان امید قیمتی مناسب‌تر را داشت. نا گفته نماند که شرکت‌های Qualcomm و Texas Instruments نیز در تلاشند تا با معرفی و عرضه پردازنده های مناسب، راه خود را به تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 باز کنند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا