گوشی های هوشمند چهار هسته ای آینده

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/7
برچسب‌ها : چهار هسته ای Quad Core ، انویدیا Nvidia ، LG Optimus 4X HD P880 ، Huawei Ascend D quad ، HTC One X

واحد خبر mobile.ir : پردازنده های دو هسته ای برای اولین بار در سه ماهه دوم سال 2011 راه خود را به بازار گوشی‌های هوشمند آندرویدی باز کردند و بعد از گذشت کمتر از 1 سال از این تاریخ، این پردازنده ها تقریباً تمام بازار گوشی‌های هوشمند آندرویدی را به تسخیر خود درآوردند. اما ظاهراً حتی این پردازنده ها نیز برای گوشی‌های هوشمند و تبلت ها کافی نبوده و شرکت‌های تولید کننده به سمت استفاده از پردازنده های 4 هسته ای روی آورده اند تا با افزایش قدرت و کارایی این پردازنده ها، فاصله گوشی‌ها هوشمند و تبلت ها با نوت بوک های کنونی را بیش از پیش کاهش دهند.

در نمایشگاه MWC امسال، رقابت بیشتر در حوزه سخت افزار بود و به همین دلیل گوشی‌های هوشمند آندرویدی توانستند بسیار عالی بدرخشند و با معرفی گوشی‌های چهار هسته ای با نمایشگرهای HD، گوی سبقت را در زمینه سخت افزار از آیفون و گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون بربایند. این گوشی‌های هوشمند که در آینده‌ بسیار نزدیک در بازار جهانی عرضه می‌شوند، قادر خواهند بود تا با پردازنده های بسیار توانمند و نمایشگرهایی با رزولوشن خیره کننده، گوشی‌های هوشمند دو هسته ای کنونی را کنار زده و به انتخاب اول کاربران سیستم عامل آندروید تبدیل شوند.

HTC One X

تصویر بالا: گوشی هوشمند HTC One X

این نسل جدید تلفن‌های آندرویدی، به علت داشتن توان بسیار بالاتر در پردازش اطلاعات، امکان انجام امور سنگین‌تر را به کاربران خواهند داد و همچنین به دلیل بهره بردن از فناوری Direct Touch -- البته این فناوری فعلاً فقط در پردازنده های NVIDIA Tegra 3 موجود است -- رابط کاربری بسیار سریع‌تر و روان‌تری را برای کاربران سیستم عامل آندروید به ارمغان بیاورند. شتاب دهنده گرافیکی این پردازنده ها نیز تا 2 برابر یا بیشتر تقویت شده و اکنون می‌توان بازی هایی با گرافیک کنسول‌ مانند را روی آنها اجرا کرده و از آنها لذت برد.

LG Optimus 4X HD

تصویر بالا: گوشی هوشمند LG Optimus 4X HD

گوشی‌های هوشمند چهار هسته ای معرفی شده بر مبنای سیستم عامل آندروید:

  • LG Optimus 4X HD: مجهز به پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 و نمایشگر4.7 اینچی HD. عرضه جهانی در ماه ژوئن
  • Huawei Ascend D quad: مجهز به پردازنده چهار هسته ای Huawei K3V2 و نمایشگر 4.5 اینچی HD. عرضه جهانی در ماه جولای
  • HTC One X : مجهز به پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 و نمایشگر4.7 اینچی HD. عرضه جهانی در ماه آوریل
  • ZTE Era: مجهز به پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 و نمایشگر4.3 اینچی qHD. عرضه جهانی در ماه جولای
  • Fujitsu Arrows Ultra: مجهز به پردازنده چهار هسته ای NVIDIA Tegra 3 و نمایشگر4.6 اینچی HD. عرضه جهانی در تابستان/پاییز 2012

Huawei Ascend D quad

تصویر بالا: گوشی هوشمند Huawei Ascend D quad

لازم به ذکر است که گوشی Samsung Galaxy S III نیز امسال احتمالاً با پردازنده چهار هسته ای Exynos 4412 معرفی خواهد شد، اما تا کنون این گوشی هوشمند به صورت رسمی از طرف سامسونگ معرفی نشده است.

با وجود این گوشی‌های چهار هسته ای و فاصله نسبتاً زیاد آنها با گوشی‌های هوشمند آندرویدی کنونی، برخی کارشناسان معتقدند اکنون بدترین زمان برای خرید یک اسمارت فون آندرویدی است و بهتر است خریداران تا رسیدن نسل جدید این گوشی‌ها صبر نمایند. همچنین تا پایان سال، شرکت اپل نیز با معرفی آیفون 5، سخت افزار بسیار متفاوتی را برای این گوشی هوشمند عرضه خواهد کرد و شاید هم برای رقابت بیشتر، آیفون 5 را به پردازنده چهار هسته ای A6 مجهز نماید. مایکروسافت نیز مدت‌ها پیش اعلام کرده است که در سه ماهه سوم سال جاری و با عرضه بروز رسانی آپولو ویندوز فون، گوشی هایی مجهز به پردازنده های چند هسته ای و صفحات HD به بازار عرضه خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا