پرطرفدارترین سیستم عامل ها و پرطرفدارترین برندهای گوشی های هوشمند در آمریکا در سه ماهه سوم 2011

نمایش خبر

تاریخ : 1390/9/9
برچسب‌ها : سیستم عامل Operating System ، آمار Statistics ، Nielsen ، آمریکا USA ، گوگل Google ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، بلک بری BlackBerry ، اچ تی سی HTC ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : بر اساس گزارشی که کمپانی Nielsen -- از تحلیلگران مطرح بازار کالاها و خدمات -- در تاریخ 29 نوامبر 2011 (8 آذر 1390) منتشر نمود سیستم عامل های اندروید گوگل، آی او اس اپل و بلک بری ریسرچ این موشن به ترتیب 42.8 درصد، 28.3 درصد و 17.8 درصد از سهم بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند آمریکا را در اختیار خود دارند. بدین ترتیب سهم بازار اندروید در آمریکا بیش از 1.5 برابر سهم آی او اس است.

اگر آمار فوق را با آمار ارائه شده توسط Nielsen در مورد سه ماهه دوم سال 2011 () مقایسه نمائیم مشاهده می کنیم که سهم اندروید در آمریکا به میزان 3.8 درصد افزایش یافته حال آنکه سهم آی او اس تنها 0.3 درصد رشد داشته است. سیستم عامل بلک بری نیز شاهد 2.2 درصد کاهش سهم بازار در آمریکا بوده است.

Q3 2011 Smartphone Share

در مورد کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند برای آمریکا نیز این آمار نشان می دهد که اپل با سهمی 28.3 درصدی در صدر قرار دارد و کمپانی های اچ تی سی، ریسرچ این موشن (سازنده گوشی های بلک بری)، سامسونگ و موتورولا به ترتیب با 20.3 درصد، 17.8 درصد، 11.0 درصد و 10.6 درصد رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. نوکیا نیز هنوز نتوانسته خود را در بازار آمریکا مطرح نماید و سهمی کمتر از 2 درصد را در بازار گوشی های هوشمند آمریکا در دست دارد. البته پیش بینی می شود که این کمپانی با کمک مایکروسافت و عرضه گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون بتواند برند خود را در آمریکا بیش از گذشته مطرح سازد.

کمپانی Nielsen در گزارش خود به این نکته نیز اشاره داشته که در حال حاضر 44 درصد از مشترکین موبایل در آمریکا گوشی های هوشمند در اختیار دارند و در سه ماهه گذشته نیز 56 درصد از مشترکین موبایل در آمریکا گوشی های هوشمند را انتخاب نموده اند. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور بیش از نیمی از مشترکین موبایل در آمریکا صاحب گوشی هوشمند باشند. روندی که در بسیاری کشورهای دیگر نیز احتمالاً شاهد آن خواهیم بود.

منبع : Nielsen


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا