با داشتن اینترنت موبایل پرسرعت آیا استفاده از وب موبایل به پای برنامه های موبایل می رسد؟

نمایش خبر

تاریخ : 1390/5/29
برچسب‌ها : Nielsen ، آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir : با توجه به آنکه در ایران سرعت اتصال به اینترنت از طریق خدمات اینترنتی اپراتورها بسیار کند است بدیهیست که استفاده از برنامه های موبایل (یا به عبارتی برنامک های موبایل یا همان App ها) در مقابل وب موبایل رونق بسیار بیشتری دارد. اما آیا در کشوری نظیر آمریکا نیز وضعیت به همین ترتیب است؟

گزارشی که کمپانی Nielsen -- یکی از تحلیلگران مطرح بازار کالاها و خدمات -- در روز 18 آگوست 2011 (27 مرداد 1390) در ارتباط با کاربران آمریکایی گوشی های اندروید منتشر نموده حاکی از آن است که کاربران این گوشی ها بیش از دو برابر زمانی که صرف وب موبایل می نمایند را به استفاده از برنامه های موبایل اختصاص می دهند.

البته این برنامه ها (منجمله برنامه های ویژه اخبار، آب و هوا، شبکه های اجتماعی، کلاینت های ایمیل و برخی از بازی ها) خود ممکن است از بستر اینترنت برای دریافت و تبادل اطلاعات استفاده نمایند اما نیازی به مرورگر وب نخواهند داشت. بسیاری از این برنامه ها تقریباً همان امکاناتی را فراهم می آورند که کاربر می تواند از طریق سایت مربوطه بر روی شبکه جهانی وب به آن دست یابد، اما سهولت استفاده از برنامه ها کاربران را تشویق به استفاده بیشتر از آنها می نماید.

بر اساس این گزارش که اطلاعات آن از طریق برنامه سنجشگری که بر روی گوشی های اندروید هزاران آمریکایی نصب شده به دست آمده هر آمریکایی صاحب گوشی اندروید بطور متوسط 56 دقیقه در روز را صرف کار با برنامه های موبایل و وب موبایل می نماید که از این میزان دو سوم آن -- یعنی در حدود 37 دقیقه -- صرف برنامه های موبایل شده و یک سوم آن -- یعنی در حدود 19 دقیقه -- صرف کار با وب موبایل (از طریق مرورگر وب) می گردد.

Android Apps vs. Web

تصویر بالا: بطور متوسط یک کاربر اندروید در آمریکا تقریباً یک ساعت زمان خود را صرف استفاده از وب موبایل و برنامه های موبایل می نماید

یک نکته جالب این است که 43 درصد زمان کار کاربران با برنامه ها صرف استفاده از تنها 10 برنامه -- از میان بیش از 250,000 برنامه ای که برای بستر اندروید عرضه شده -- می شود و 61 درصد این زمان صرف استفاده از تنها 50 برنامه می گردد و باقی برنامه ها باید بر سر تنها 39 درصد زمان باقی مانده با یکدیگر رقابت کنند. کمپانی Nielsen در گزارش خود اشاره ای به فهرست این برنامه های برتر ننموده است.

Android apps distribution August 17

تصویر بالا: 43 درصد زمان کار کاربران با برنامه ها صرف استفاده از تنها 10 برنامه می شود

منبع : Nielsen


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا