معرفی تبلت گالاکسی تب 7.0 پلاس سامسونگ و مقایسه آن با تبلت گالاکسی تب

نمایش خبر

تاریخ : 1390/7/9
برچسب‌ها : اندروید Android ، شانه عسل Honeycomb ، Samsung P6200 Galaxy Tab 7.0 Plus ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : موفقیت تبلت Galaxy Tab سامسونگ که در حدود یک سال پیش به بازار عرضه شد و از صفحه نمایش 7 اینچی بهره می برد نشان داد که بسیاری از مشتریان از تبلتی که قابلیت مکالمه تلفنی داشته و بتوانند آنرا به راحتی با خود حمل کرده و حتی در جیب کت خود قرار دهند استقبال می کنند.

البته عدم ارائه تبلتی کوچک توسط اپل -- که بازیگر شماره 1 بازار تبلت ها محسوب می شود -- در افزایش شانس سامسونگ در بازار تبلت های کوجک بی تأثیر نبود (تبلت های آی پد و آی پد 2 اپل از صفحه نمایش 9.7 اینچی بهره می برند.)

هر چند سامسونگ پس از Galaxy Tab تبلت هایی با صفحه نمایش های بزرگتر (10.1، 8.9 و 7.7 اینچی) را نیز معرفی و برخی از آنها را به بازار عرضه نمود، اما در روز پایانی سپتامبر 2011 (8 مهر 1390) به معرفی تبلتی دیگر با صفحه نمایش 7 اینچی و قابلیت مکالمه تلفنی پرداخت و با توجه به افزوده شدن قابلیت های آن نسبت به تبلت 7 اینچی  Galaxy Tab  نام Galaxy Tab 7.0 Plus را بر آن نهاد (برای مقایسه مشخصات فنی این تبلت ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus vs Samsung Galaxy Tab

تصویر بالا:  تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus سامسونگ (سمت چپ) در کنار تبلت  Galaxy Tab سامسونگ (سمت راست)

از نظر فیزیکی تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus نسبت به تبلت Galaxy Tab باریکتر بوده (ضخامت 9.9 میلیمتر در برابر 12 میلیمتر) و از وزن کمتری (345 گرم در مقابل 380 گرم) برخوردار است. البته سطح تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus اندکی بزرگتر از سطح تبلت Galaxy Tab است (193.7x122.4 میلیمتر در مقابل 190.1x120.5 میلیمتر.)

Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus vs Samsung Galaxy Tab

تصویر بالا:  تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus سامسونگ (بالا) در مقابل تبلت  Galaxy Tab سامسونگ (پائین)

اما شاید عمده ترین تفاوت تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus با تبلت Galaxy Tab را نه در ویژگی های فیزیکی و سخت افزاری آن بلکه در نرم افزار این تبلت باید جستجو نمود. Galaxy Tab 7.0 Plus به نسخه 3.2 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به شانه عسل یا Honeycomb) همراه با واسط کاربر TouchWiz UX سامسونگ مجهز است در حالی که تبلت Galaxy Tab از بستر نرم افزاری نسخه 2.2 اندروید با واسط کاربری TouchWiz استفاده می کند (امکان ارتقاء به نسخه 2.3 اندروید نیز برای این تبلت وجود دارد.)

Honeycom برای استفاده بر روی تبلت ها -- که نسبت به گوشی های هوشمند از صفحه نمایش بزرگتری بهره می برند -- بهینه شده است (برای آشنایی بیشتر با ویژگی های Honeycomb به اینجا و اینجا مراجعه نمائید.) به عنوان گوشه ای از تفاوت نرم افزاری این دو تبلت می توان به این نکته اشاره نمود که کاربران تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus قادرند تا برنامه هایی نظیر پخش کننده موسیقی یا تقویم را به صورت پاپ-آپ بر روی برنامه های دیگر باز کنند در صورتی که چنین امکانی برای کاربران Galaxy Tab وجود ندارد.

اما تغییرات سخت افزاری Galaxy Tab 7.0 Plus نسبت به Galaxy Tab را نیز نمی توان نادیده گرفت. هرچند هردوی این تبلت ها به صفحه لمسی خازنی نمایش 7 اینچی با رزولوشن 600x1024 پیکسل مجهزند اما صفحه نمایش Galaxy Tab 7.0 Plus از فناوری پیشرفته تر PLS (در مقابل TFT) بهره می برد که می تواند زاویه دید بهتر و وضوح بیشتر تصویر را به ارمغان آورد.

Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus

تصویر بالا:  تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus سامسونگ

Galaxy Tab 7.0 Plus از پردازنده ای سریعتر بهره برده (دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی در مقابل 1.0 گیگاهرتزی) و با دارا بودن RAM با ظرفیت بالاتر (1 گیگابایت در مقابل 512 مگابایت) فضای بیشتری را در اختیار پردازنده و سیستم عامل قرار می دهد که بتوانند انجام قابلیت های چند وظیفه ای (Multitasking) را به نحو مناسبی بر عهده گیرند. هر دو تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus و Galaxy Tab با دو پیکربندی حافظه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه می شوند و هر دو از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می کنند.

در حالی که هر دوی این تبلت ها از دوربین اصلی 3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و امکان فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می برند اما دوربین ثانویه بهتری بر روی تلبت Galaxy Tab 7.0   Plus تعبیه شده (رزولوشن 2 مگاپیکسل در برابر 1.3 مگاپیکسل) که می تواند به بهبود کیفیت مکالمات تصویری کمک نماید.

از ویژگی های متمایز تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus می توان به قابلیت ارتباطی HSPA + اشاره نمود که سرعت دانلودی تا سه برابر ارتباطات HSPA را فراهم می آورد. همچنین قابلیت Wi-Fi Channel Bounding نیز امکان ترکیب دو کانال را برای دستیابی به ارتباط شبکه ای با سرعت بالاتر (تا دو برابر) میسر می سازد.

تبلت Galaxy Tab 7.0 Plus قرار است که در اواخر اکتبر 2011 (اوایل آبان 1390) ابتدا در اندونزی و اتریش و سپس در جنوب شرقی و جنوب غربی آسیا، آمریکا، اروپا، کشورهای مشترک المنافع، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریق و چین  به بازار عرضه شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا