Omnia W - نخستین گوشی سامسونگ مبتنی بر ویندوز فون مانگو

نمایش خبر

تاریخ : 1390/7/5
برچسب‌ها : ویندوز فون 7.5 Windows Phone 7.5 ، مانگو Mango ، Samsung Omnia W I8350 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای سامسونگ در روز 26 سپتامبر 2011 (4 مهر 1390) نخستین گوشی خود را که به سیستم عامل ویندوز فون 7.5 مایکروسافت (ملقب به مانگو) مجهز است معرفی نمود.

این گوشی که Omnia W نام دارد از چیپ ست اسنپ دراگون کوالکام بهره برده و به یک پردازنده 1.4 گیگاهرتزی مجهز است. گوشی Omnia W دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 512 مگابایت RAM بوده، اما فاقد اسلات کارت حافظه است. بدین ترتیب کاربران امکان افزایش ظرفیت حافظه آن را نخواهند داشت.

مجهز بودن به نسخه 7.5 سیستم عامل ویندوز فون بدان معنی است که کاربران گوشی Omnia W می توانند از صد ها ویژگی جدید و بهبود یافته این سیستم عامل -- منجمله دارا بودن قابلیت چند وظیفه ای برای برنامه های نصب شده (در کنار برنامه های سیستم)، بهبود برنامه های ایمیل و آفیس، قابلیت خلق گروه ها و ارتباط با فیس بوک، توئیتر، Linkedin، مسنجر ویندوز لایو و Outlook در هاب افراد (People Hub)، ارتباط نزدیک تر با SkyDrive (سرویس ذخیره سازی ابری مایکروسافت)، پشتیبانی کاملتر از HTML5 در مرورگر وب و قابلیت درونی تبدیل متن به صوت و صوت به متن -- بهره برند.

Samsung Omnia W

گوشی Omnia W به یک صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED با قطر 3.7 اینچ و رزولوشن 480 در 800 پیکسل (WVGA) و قابلیت چند-لمسی (Multi-Touch) مجهز است. این گوشی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED با قابلیت فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می برد و یک دوربین ثانویه VGA نیز برای مکالمات تصویری بر روی آن تعبیه شده است.

Samsung Omnia W

گوشی Omnia W در مقایسه با گوشی Omnia 7 سامسونگ که تقریباً یک سال پیش به بازار عرضه شد از مزایایی چون مجهز بودن به نسخه جدیدتر سیستم عامل ویندوز فون (نسخه 7.5 در مقابل 7)، دارا بودن دوربین ثانویه، مجهز بودن به پردازنده 1.4 گیگاهرتزی (در مقابل پردازنده 1 گیگاهرتزی) و سبکی بیشتر (115 گرم در مقابل 138 گرم) برخوردار است اما نقطه ضعف این گوشی را می توان کوچکتر بودن صفحه نمایش آن دانست (قطر 3.7 اینچ در مقایل 4 اینچ). برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.

Samsung Omnia W

گوشی Omnia W احتمالاً در اواخر اکتبر 2011  (اوایل آبان 1390) با رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که چندی پیش کمپانی اچ تی سی دو گوشی مجهز به مانگو (گوشی های HTC Titan و HTC Radar) را معرفی نمود. از سوی دیگر نوکیا نیز در آینده نزدیک گوشی های خود را که به این سیستم عامل مجهزند معرفی خواهد نمود و کمپانی ال جی را هم می توان از مدعیان بازار ویندوز فون به شمار آورد. بدین ترتیب شاهد رقابت سختی در عرصه گوشی های مبتنی بر فناوری نرم افزاری مایکروسافت خواهیم بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا