آشنایی با Redmi A3x – اسمارت‌فون ارزان‌قیمت ردمی با ال‌سی‌دی +HD و دوربین 8 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/3/20        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Xiaomi Redmi A3x ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : اواسط فوریه سال 2024 ردمی (زیرمجموعه معروف شیائومی) از یک گوشی هوشمند اقتصادی با نام Redmi A3 رونمایی کرد. حال پس از گذشت حدود چهار ماه، ردمی از نسخه ارزان‌قیمت‌تر این اسمارت‌فون تحت عنوان Redmi A3x پرده برداشت. تنها تفاوت قابل‌ملاحظه این گوشی با نسخه اصلی، تغییر چیپ‌ست به یک نمونه ضعیف‌تر و همچنین کاهش حداکثر ظرفیت رم دستگاه است. مهم‌ترین مشخصات Redmi A3x عبارتند از نمایشگر ال‌سی‌دی +HD، تراشه Unisoc T603، تا 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل چهارم. در ادامه، شرح کاملی از مشخصات و امکانات Redmi A3x را ملاحظه می‌کنید.

اسمارت‌فون Redmi A3x از لحاظ طراحی، ظاهر نسبتا ساده‌ای دارد. در جلوی گوشی، حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر و ناچ قطره آب در بالای آن، از رده پایین این محصول حکایت می‌کنند. اما در قسمت پشتی، شاهد به کارگیری شیشه هستیم که یک امتیاز مهم برای Redmi A3x به حساب می‌آید. این گوشی دارای لبه‌های تخت بوده و در رنگ‌های مشکی (Midnight Black)، سفید (Moonlight White) و سبز (Aurora Green) وارد بازار خواهد شد. گفتنی‌ست، این دیوایس در اندازه‌های 8.3×76.3×168.4 میلی‌متر طراحی شده، اما شرکت سازنده به وزن آن اشاره‌ای نکرده است.

یک نمایشگر ال‌سی‌دی به قطر 6.71 اینچ در جلوی گوشی به چشم می‌خورد. این نمایشگر وضوح چندان بالایی نداشته و رزولوشن +HD (معادل 720×1650 پیکسل) تراکم آن را به 268 پیکسل در اینچ می‌رساند. این پنل 8 بیتی – که شرکت سازنده آن را Dot Drop می‌نامد – در هر ثانیه می‌تواند تا 90 بار به‌روزرسانی شود. (البته این صرفا برای برخی اپلیکیشن‌هاست که از این نرخ پشتیبانی می‌کنند) حداکثر روشنایی نقطه‌ای نمایشگر 500 نیت بوده و به قابلیت کاهش نور صفحه DC Dimming نیز مجهز شده است. ناگفته نماند، این صفحه نمایش با پوششی از شیشه گوریلا گلس (ورژن نامشخص) محافظت می‌شود.

تراشه نسبتا ضعیفی به نام Unisoc T603 امور پردازشی Redmi A3x را مدیریت می‌کند. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 22 نانومتری ساخته شده و از دو هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است. 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم (از نوع LPDDR4X) برای این گوشی در نظر گرفته شده است. برای حافظه داخلی نیز گزینه‌های 64 یا 128 گیگابایتی پیش‌بینی شده است. این حافظه با تکنولوژی نسبتا قدیمی eMMC 5.1 ساخته شده اما با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن ا تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

در ماژول دایره‌شکل پشت گوشی، علاوه بر یک فلش ال‌ای‌دی دو لنز به چشم می‌خورد. دوربین اصلی گوشی 8 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی 4 مرحله‌ای به گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار دارد. این دوربین از امکاناتی نظیر HDR، حالت پرتره و عکاسی تایم-لپس بهره می‌برد. در کنار این دوربین، یک لنز کمکی با رزولوشن QVGA هم دیده می‌شود. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (f/2.2) با قابلیت زیباسازی سلفی تعبیه شده است. ناگفته نماند، هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند.

انرژی مورد نیاز Redmi A3x توسط یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. این باتری در حالت استندبای تا 23.96 روز دوام داشته و با ذخیره 100 درصدی آن می‌توان تا 135.34 ساعت موزیک گوش کرد، 29.8 ساعت مکالمه کرد و یا 16.64 ساعت به تماشای ویدئو نشست. این باتری از استاندارد شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کند، اما به گفته شرکت سازنده، در برخی بازارها Redmi A3x بدون شارژر عرضه می‌شود. گفتنی‌ست، حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن قرار گرفته و امکان قفل‌گشایی با تشخیص چهره نیز فراهم است.

سیستم‌عامل Redmi A3x اندروید 14 بوده و ردمی تا دو آپدیت عمده اندروید و همچنین آپدیت‌های امنیتی (تا سه سال) را برای این اسمارت‌فون تضمین کرده است. این گوشی دو سیم‌کارت پذیرفته و یک اسلات جداگانه نیز به میکرو اس‌دی اختصاص دارد. این محصول فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و نهایتا یک گوشی 4G به حساب می‌آید. بلوتوث 4.2، پورت USB-C، جک هدفون، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و رادیو FM (با اتصال هدفون) از دیگر گزینه‌های ارتباطی این محصول بر شمرده شده‌اند.

هنوز قیمت Redmi A3x در بازارهای جهانی مثل اتحادیه اروپا مشخص نیست، اما جالب است بدانید فروش این محصول در پاکستان آغاز شده است. طبق برخی منابع، پیکربندی 3GB/64GB این گوشی در پاکستان 18,999 روپیه پاکستان قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 67 دلار.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا