نوکیا امکان دانلود به روز رسانی سیمبیان آنا را فراهم نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1390/5/30
برچسب‌ها : سیمبیان (سیمبین) Symbian ، به روز رسانی Update ، سیمبیان آنا Symbian Anna ، Nokia N8 ، Nokia C7 ، Nokia C6-01 ، Nokia E7 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : پس از مدت ها انتظار اینک صاحبان گوشی های  C6-01 ،C7 ،N8 و E7 نوکیا -- یا به عبارتی گوشی های نسل اول سیمبیان 3 -- می توانند گوشی خود را به سیستم عامل سیمبیان آنا تجهیز نمایند. البته پیش از این گوشی های X7 و E6 نیز که به سیمبیان آنا مجهزند به بازار عرضه شده اند ( و ).

نوکیا در روز 18 آگوست 2011 (27 مرداد 1390) اعلام نمود که عرضه این به روز رسانی در طی چند هفته در نقاط مختلف جهان آغاز خواهد شد و در هفته نخست کاربران کشورهای بلژیک، چین، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، آلمان، هند، اندونزی، کویت، نروژ، لهستان، سوئد، تایلند، امارات متحده عربی، انگلستان و برخی کشورهای دیگر می توانند اقدام به دریافت این به روز رسانی نمایند.

نحوه به روز رسانی

طبق گفته نوکیا کاربران می توانند از طریق Ovi Suite بر روی کامپیوتر خانگی خود و یا از طریق برنامه به روز رسانی نرم افزاری (SW Update) که بر روی گوشی خود دارند اقدام به دانلود نرم افزار و به روز نمودن سیستم عامل گوشی خود نمایند. نوکیا به کاربران پیشنهاد نموده که به دلیل حجیم بودن دانلود مربوطه و به منظور فراهم شدن حداکثر سرعت و اطمینان از روش Ovi Suite استفاده نمایند و تنها در صورتی که یک اتصال وای-فای قوی و قابل اطمینان در اختیار دارند به روز رسانی را از طریق گوشی خود به انجام رسانند.

ویژگی های سیمبیان آنا

با به روز نمودن سیستم عامل گوشی به سیمبیان آنا کاربران می توانند از ویژگی های جدید و بهبودهای صورت گرفته بر روی این نسخه از سیستم عامل سیمبیان که در زیر به آن اشاره می شود بهره گیرند:

آیکون های جدید و بهبود واسط کاربر: طراحی مجددی بر روی آیکون های واسط کاربر سیمبیان آنا صورت گرفته که آنرا نسبت به نسخه های پیشین سیمبیان کاربر پسندتر نموده است. همچنین قابلیت استفاده (Usability) برخی برنامه ها نظیر برنامه گالری عکس بهبود یافته است.

Symbian Anna UI

بهبود ورود متن: بالاخره پس از مدتها انتظار کاربران سمیبیان 3، امکان استفاده از صفحه کلید QWERTY کامل در مد Portrait (هنگام عمودی نگاه داشتن گوشی) در سیمبیان آنا فراهم شده است. همچنین هنگام ورود متن به صفحه وب یا برنامه ها ویژگی تقسیم صفحه نمایش (Split Screen) امکان مشاهده همزمان بخشی از صفحه یا برنامه را به کاربر می دهد.

Symbian Anna QWERTY Keyboard

بهبود مرورگر وب: بنا به گفته نوکیا سرعت مرورگر وب سیمبیان آنا افزایش یافته و کار با آن ساده تر شده است. این مرورگر همچنین از استانداردهای اخیر وب پشتیبانی بهتری می نماید.

بهبود نقشه ها: جستجو در نقشه های Ovi سریعتر و ساده تر شده است و مسیرهای حمل و نقل عمومی به این نقشه ها اضافه شده. همچنین کاربر می تواند به شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر وارد شده و مکان خود را از طریق ایمیل یا پیام کوتاه به اشتراک گذارد.

ویژگی های حرفه ای: افزایش امنیت از طریق امکان رمزنگاری سخت افزاری، ارتباط امن با اینترنت از طریق IPSEC و SSL VPN و بهبود امکانات ایمیل منجمله پشتیبانی از امکان درخواست جلسه را می توان از جمله ویژگی های مورد علاقه کاربران حرفه ای و شرکت ها دانست که در سیمبیان آنا لحاظ شده است.

پشتیبانی از ارتباطات نزدیک برد (NFC): سیمبیان آنا سخت افزار ویژه NFC را بر روی گوشی C7 فعال می نماید و کاربران این گوشی را قادر می سازد تا به ارتباط و اشتراک گذاری از طریق NFC پرداخته و تگ های NFC را توسط گوشی خود خوانده و از بازی ها و وسایل جانبی سازگار با فناوری NFC بهره گیرند.

بهبودهای انجام شده برای توسعه دهندگان: توسعه دهندگان برنامه ها می توانند از نسخه های به روز فناوری های گوناگون استفاده نمایند. از آن جمله می توان به Qt Mobility 1.1 ،Java Runtime 2.2 ،Flashlight 4 و Qt 4.7 اشاره نمود.

در کل می توان گفت که به روز رسانی سیمبیان آنا یک به روز رسانی بسیار مفید برای کاربران گوشی های سازگار با این سیستم عامل است و امیدواریم کاربران ایرانی نیز هرچه زودتر بتوانند به نسخه رسمی این سیستم عامل دسترسی یابند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا