معرفی +Spark 20 Pro - پیشرفته‌ترین عضو خانواده با تغییرات اندک نسبت به Spark 20 Pro

نمایش خبر

تاریخ : 1402/10/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 99 Helio G99
واحد خبر mobile.ir : کمپانی تکنو که اسمارت‌فون Spark 20C را در ماه نوامبر معرفی کرده و پس از آن Spark 20 و Spark 20 Pro را در ماه دسامبر به نمایش گذاشته بود، حالا عضو جدیدی از این خانواده را با نام +Spark 20 Pro رونمایی کرده است. این گوشی، همان طور که نام آن نشان می‌دهد، پیشرفته‌ترین محصول خانوادهSpark 20 به شمار می‌رود که اگر چه در وب‌سایت رسمی برند چینی درج شده، اما هنوز به مشخصات کامل آن به طور کامل اشاره نشده است. تغییر فناوری ساخت صفحه‌نمایش و لبه‌های خمیده پیرامون آن، شکل قاب دربردارنده دوربین‌های بخش پشتی و حضور نسخه موسوم به Ultimate تراشه Helio G99 از جمله مهم‌ترین تغییرات این گوشی نسبت به Spark 20 Pro محسوب می‌شود.

+Spark 20 Pro در چهار رنگ مشکی، آبی صورتی، طلایی و سبز به تولید می‌رسد و بدنه آن در رنگ سبز همانند Spark 20 Pro با بافتی به شکل چرم طراحی شده است. ضخامت این گوشی در مقایسه با Spark 20 Pro کاهش یافته و از 8.40 میلی‌متر به 7.55 میلی‌متر رسیده است که برای محصولی در این رده، قابل توجه به نظر می‌رسد. بر خلاف نمایشگر تخت Spark 20 Pro در این اسمارت‌فون با نمایشگری روبه‌رو می‌شویم که از لبه‌های خمیده در دو طرف برخوردار است. فریم در برگیرنده دوربین‌های بخش پشتی، حالا دایره بزرگ مشکی رنگی است که در بالا و سمت چپ بخش پشتی جای گرفته و یک نوار براق هم‌رنگ با بدنه گوشی در امتداد آن قرار دارد.+Spark 20 Pro با استاندارد IP53 در برابر گرد و غبار و آب تا اندازه‌ای مقاوم است و حسگر اثر انگشت آن زیر لایه نمایشگر قرار دارد.

پیشرفته‌ترین عضو خانواده Spark 20 همانند Spark 20 Pro به یک صفحه‌نمایش 6.78 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 2436x1080 پیکسل) مجهز شده، اما فناوری ساخت آن از IPS LCD به AMOLED تغییر کرده است. این نمایشگر با لبه‌های منحنی در دو طرف، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز در کنار حداکثر روشنایی نقطه‌ای 1,000 نیتی را ارائه می‌کند. در حفره کوچکی که در بالای صفحه‌نمایش پانچ شده، نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 به همراه دو فلش LED به چشم می‌خورد. حضور قابلیت موسوم به Dynamic Port که به تقلید از Dynamic Island گوشی‌های آیفون طراحی شده است و برای نمایش notificationها، اطلاعات تماس و وضعیت شارژ گوشی کاربر دارد، از دیگر نقاط اشتراک گوشی تازه با Spark 20 Pro محسوب می‌شود.

شرکت تکنو نسخه Ultimate چیپ‌ست Helio G99 را برای این گوشی در نظر گرفته است که برخی منابع خبری از آن با عنوان مدل اورکلاک‌شده تراشه 6 نانومتری Helio G99 یاد کرده‌اند، اما دست کم به گواه صفحه معرفی گوشی در وب‌سایت تکنو، مشخصات هسته‌های آن شامل 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی A55 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تفاوتی با نسخه معمولی Helio G99 حاضر در Spark 20 Pro ندارد. رم گوشی نیز همچنان 8 گیگابایت ظرفیت دارد و می‌تواند به صورت مجازی تا 8 گیگابایت دیگر ارتقاء پیدا کند. حافظه داخلی هم بدون تغییر 256 گیگابایتی بوده و ظاهرا امکان افزایش برای آن در نظر گرفته نشده است.

در ماژول دایره‌ای شکل و بزرگ پشت دستگاه که به رنگ مشکی طراحی شده است، یک دوربین 108 مگاپیکسلی دیده می‌شود که مانند دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی Spark 20 Pro به یک حسگر 1/1.67 اینچی مجهز شده و از گشودگی دیافراگم f/1.75 برخوردار است. دوربین این گوشی در واقع با بهره‌گیری از فناوری ترکیب 9 پیکسل در 1 پیکسل به وضوح 12 مگاپیکسل دست پیدا می‌کند و با داشتن لنز 6 مرحله‌ای از قابلیت زوم دیجیتال 10 برابری برخوردار است. تکنو در خصوص دیگر دوربین‌های این مجموعه هم اطلاعاتی منتشر نکرده است.

ظرفیت باتری دستگاه نیز از دیگر مواردی به حساب می‌آید که تغییری نسبت به Spark 20 Pro نداشته و یک نمونه 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع با توان 33 وات پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل گوشی بر خلاف Spark 20 Pro جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 14 است و مجهز بودن به درگاه USB-C، بلوتوث 5.2، فناوری NFC و دو اسپیکر استریو از جمله امکانات آن به شمار می‌رود.

قیمت +Spark 20 Pro هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است، اما با توجه به سوابق تکنو انتظار می‌رود که این محصول نیز با قیمتی رقابتی روانه بازار شود.

منبع : Tecno


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا