عرضه آپدیت نسخه 4.3.4 آی او اس توسط اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1390/4/26
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، به روز رسانی Update ، سیستم عامل Operating System ، امنیت Security ، آی پاد تاچ iPod touch ، Apple iPhone 4 ، Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G ، Apple iPad 2 Wi-Fi ، Apple iPad Wi-Fi + 3G ، Apple iPad Wi-Fi ، Apple iPhone 3GS ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز 15 جولای 2011 (24 تیر 1390) آپدیت نرم افزاری 4.3.4 را برای سیستم عامل iOS ارائه داد. آپدیت عرضه شده برخی مسائل امنیتی این سیستم عامل را که در تعدادی از نسخه های پیشین به چشم می خورد برطرف می نماید.

مشکلات امنیتی برطرف شده بیشتر در ارتباط با مشاهده فایل های PDF بوده است. مشاهده برخی فایل های آلوده PDF می توانست منجر به خاتمه غیر منتظره برنامه و در حالت بدتر اجرای کدهای مخرب شود. ریشه این مشکل نیز در نحوه کار کتابخانه نرم افزاری FreeType  هنگام استفاده از فونت های TrueType و Type 1 گزارش شده است. کاربران با به روز نمودن نرم افزار دستگاه خود می توانند با خیالی آسوده تر فایل های PDF ناشناس را باز نمایند.

مشکل امنیتی دیگری که در نسخه 4.3.4 برطرف شده باعث می گردید که یک برنامه (یا کاربر) بتواند دسترسی غیر مجاز به سیستم پیدا نماید. ریشه این مشکل نیز در باگی نرم افزاری هنگام تبدیل داده ها در یکی از ماژول های مرتبط با ورودی و خروجی بوده است.

بر اساس اظهارات اپل محصولاتی که با آپدیت عرضه شده سازگارند عبارتند از:

این آپدیت از طریق iTunes ارائه شده است. اگر وسیله مورد استفاده جیلبریک شده باشد جیلبریک انجام شده با انجام به روز رسانی از بین خواهد رفت. البته ظاهراً جیلبریک های جدیدی بلافاصله پس از عرضه این آپدیت ارائه شده است و کاربران باز هم به روش هایی قادر به خارج نمودن وسیله الکترونیکی خود از حصر خواهند بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا