معرفی vivo V2 - نسل جدید پردازنده سیگنال تصویری ویوو با سرعت پردازشی بالاتر

نمایش خبر

تاریخ : 1401/8/22        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تراشه Chip ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ویوو در کنفرانسی که روز پنج‌شنبه 10 نوامبر 2022 (19 آبان 1401) با عنوان «Dual-Core X Imaging Technology Communication Conference» در چین برگزار شد، از پردازنده سیگنال تصویری یا ISP جدید خود با عنوان vivo V2 رونمایی کرد. در این چیپ از فناوری اتصال FIT دو هسته‌ای برای دستیابی به ارتباط با سرعت بالا استفاده شده است. شرکت چینی در این رویداد از همکاری جدی با کمپانی تایوانی مدیاتک و به‌کارگیری ISP جدید در تراشه Dimensity 9200 نیز خبر داده است. همچنین ویوو قرار است از Dimensity 9200 در گوشی‌های پرچمدار آتی خود استفاده کند که به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی و پردازنده شبکه عصبی مجهز خواهند بود.

پردازنده سیگنال تصویری جدید ویوو نسل سوم از این تراشه و در واقع ادامه‌ای بر vivo V1 و +vivo V1 به شمار می‌رود. تراشه V2 توسط تیم تحقیق و توسعه مستقل ویوو تولید شده و با مجهز بودن به حافظه بیشتر، از ویژگی‌های سطح بالا و هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. V2 همچنین امکان پردازش تصویر را با امکاناتی به مراتب بهتر از نسل قبلی یعنی V1 و V1 فراهم می‌سازد.

مطابق ادعای شرکت سازنده، این تراشه از ظرفیت توان محاسباتی، چگالی توان و تراکم داده فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. به گفته یکی از مدیران کمپانی چینی، یک ماژول شتاب‌دهنده یادگیری عمیق موسوم به DLA در کنار حافظه کش اختصاصی SRAM با ظرفیت بالا در تراشه جدید جای گرفته که در مقایسه با DDRهای معمول با طراحی حافظه خارجی، حداکثر مصرف انرژی را تا بیش از 99 درصد کاهش و نسبت بازده انرژی را تا 200 درصد افزایش می‌دهند.

vivo V2 همچنین امکان برداشت عکس‌های فوری بدون تاخیر را در کنار تکنیک‌های تشخیص حرکت ارائه می‌دهد. به علاوه، با بهره‌گیری از فناوری RawEnhance 2.0 حاضر در این تراشه، ثبت عکس‌های باکیفیت در نور کم امکان‌پذیر خواهد شد.

در این میان مشارکت ویوو با تراشه‌ساز تایوانی مدیاتک برای به‌کارگیری Dimensity 9200 در پرچمداران بعدی سری vivo X و برند iQOO امیدبخش به نظر می‌رسد. ناگفته نماند که مدیاتک تراشه 4 نانومتری Dimensity 9200 را به عنوان پیشرفته‌ترین پروسسور موبایلی خود به تازگی و در روز 8 نوامبر 2022 معرفی کرده است. حالا ویوو اعلام کرده که تمام گوشی‌های آینده این شرکت به لطف فرایند پردازشی جدید انتقال از CPU به UFS، از سوییچ میان اپلیکشین‌ها و دانلود پس‌زمینه با سرعت بالاتر پشتیبانی خواهند کرد.

افزون بر این، دو شرکت ویو و مدیاتک در کنار توسعه‌دهندگان بازی موبایلی Honor of Kings محصول کمپانی چینی Tencent به مدت بیست ماه با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا حالت ثبت تصاویر با کیفیت انطباقی را ارائه دهند. اجرای این بازی در تنظیمات با کیفیت بالا به مدت 1 ساعت و در محیط کنتر‌ل‌شده با دمای 26 درجه سانتی‌گراد و در فریم تقریبا کامل، خطای میانگین مربع یا mean square error را به 0.92 رسانده که به‌گفته ویوو در حال حاضر بالاترین میزان در این صنعت به شمار می‌رود.

این تراشه در وضعیت موسوم به AI Airport، هنگام فعال کردن حالت پرواز تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و هنگامی که از این حالت خارج شود، اتصال خود را ظرف 1.52 ثانیه بازیابی می‌‌کند. همچنین قابلیت محافظت از چشم حاضر در تراشه Dimensity 9200 نیز احتمالا نور آبی را در سطحی بیشتر از گوشی‌های رقیب کاهش می‌دهد و نور آبی مرئی را نیز به سطوح کمتر از 5 درصد می‌‌رساند.

تراشه جدید vivo V2 قرار است ابتدا روی گوشی‌های سری vivo X90 به بازار عرضه شود و انتظار می‌رود نسخه استاندارد این خانواده در هنگام ارائه به پردازنده Dimensity 9200 مجهز شده باشد.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا