معرفی Honor X6 – میان‌رده‌ای دیگر در خانواده X با تراشه قدیمی Helio G25

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/7/5        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 25 Helio G25 ، Honor X6 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : برند آنر بسیاری از گوشی‌های میان‌رده خود را در خانواده Honor X به تولید می‌رسد. علاقه آنر به سری X به قدری زیاد بوده که تنها در سال جاری میلادی (تا کنون) حداقل 7 گوشی هوشمند از این خانواده وارد بازار شده که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر (به ترتیب تاریخ ورود به بازار) اشاره کرد: Honor X8 5G ،Honor X40i ،Honor X7 ،Honor X9 ،Honor X9 5G ،Honor X8 و Honor X40 5G. در جهت تکمیل سبد محصولات خانواده X، برند آنر روز سه‌شنبه 20 سپتامبر 2022 (29 شهریور 1401) از جدیدترین گوشی هوشمند خود در این سری رونمایی کرد. این محصول Honor X6 نام داشته و مثل بیشتر دیوایس‌های این خانواده، یک میان‌رده محسوب می‌شود.

آنر در توصیف ظاهر این گوشی از عبارت «طراحی شیک» استفاده کرده است. گوشه‌های گرد، حاشیه‌های کم نمایشگر (حداقل در کناره‌ها و بالای صفحه‌نمایش) و رنگ‌های زیبا – شامل آبی (Ocean Blue)، نقره‌ای (Titanium Silver) و مشکی (Midnight Black) – این امر را تأیید می‌کنند. Honor X6 در ابعاد 8.75×75.36×163.79 میلی‌متر طراحی شده و حدود 190 گرم وزن دارد.

ال‌سی‌دی 6.5 اینچی گوشی – که شرکت سازنده از آن با نام تجاری FullView یاد می‌کند – از نوع TFT بوده و نسبت تصویر آن 20:9 است. رزولوشن نمایشگر +HD (معادل 720×1600 پیکسل) اعلام شده و نرخ به‌روزرسانی آن ظاهرا 60 هرتز است. حالت تیره، حالت مطالعه (eBook) و حالت محافظت از چشم (Eye Comfort) از دیگر امکانات نمایشگر بر شمرده شده‌اند.

قلب تپنده Honor X6 چیپ‌ست Helio G25 (محصول مدیاتک) است. این تراشه نسبتا قدیمی – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – از چهار هسته 2 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی (که همگی منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 هستند) تشکیل شده و پردازش گرافیکی آن بر عهده IMG GE8320 است. این دستگاه دارای 4 گیگابایت RAM بوده و به تناسب مدل، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی به آن اختصاص یافته که با میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود.

ماژول مربع شکل پشت گوشی، یک فلش ال‌ای‌دی و سه لنز دوربین را در خود جای داده است. دوربین اصلی رزولوشن 50 مگاپیکسلی داشته و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. زوم دیجیتال تا 6 برابر، حالت پرتره (شامل زیباسازی چهره و افکت بوکه)، حالت حرفه‌ای، پانوراما، HDR، استیکر، عکاسی تایم-لپس و تشخیص لبخند، از امکانات این دوربین به شمار می‌روند. دو دوربین عمق و ماکرو (هر یک به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) نیز به کمک دوربین اصلی می‌آیند. در ناچ قطره آب بالای نمایشگر هم یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (f/2.2) دیده می‌شود. گفتنی‌ست، هر دو دوربین اصلی و سلفی از توانایی ضبط ویدئوی 1080p برخوردارند.

اسمارت‌فون Honor X6 از یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. طبق ادعای شرکت سازنده، با ذخیره 100 درصدی این باتری می‌توانید تا 31 ساعت موسیقی آنلاین گوش کنید و یا 17 ساعت ویدئوی آنلاین تماشا کنید. ظرفیت این باتری ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما متأسفانه فاقد استاندارد شارژ سریع بوده و حداکثر توان شارژر آن 10 وات است. گفتنی‌ست، حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن بوده و از طریق تشخیص چهره نیز می‌توان گوشی را قفل‌گشایی کرد.

سیستم‌عامل Honor X6 اندروید 12 است و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی MagicUI 6.1 توسعه یافته است. Honor X6 فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G به حساب می‌آید. NFC (ارائه شده تنها در یکی از نسخه‌های گوشی)، بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از مسیریاب‌های BeiDou ،GLONASS ،GPS و Galileo سایر امکانات ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر، عرضه Honor X6 به چند بازار از جمله عربستان سعودی و مالزی محدود شده، اما با سابقه‌ای که از آنر سراغ داریم، احتمالا شاهد عرضه بین‌المللی این محصول در آینده نزدیک خواهیم بود. قیمت این دیوایس هنوز رسما از سوی آنر اعلام نشده، اما برخی شایعات حاکی از آنند که Honor X6 با قیمتی در حدود 130 دلار در مالزی به فروش خواهد رسید. البته، احتمال دارد قیمت این گوشی در اروپا یا دیگر بازارها کمی بیشتر شود.


به روزرسانی - قیمت آنر ایکس 6 در بازار ایران

گوشی آنر X6 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی آنر X6 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Honor