معرفی Honor Pad X8 با صفحه‌نمایش 10.1 اینچی و اندروید سه سال پیش!

نمایش خبر

تاریخ : 1401/6/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، Honor Pad X8 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر همزمان با معرفی گوشی Honor X40 برای بازار چین از تبلت میان‌رده جدیدی نیز در این بازار رونمایی کرده که همچنان با توجه مشخصات متوسط دستگاه قیمت کاملا مطلوبی را ارائه می‌کند. آنر پیش از این تبلت‌های دیگری را با نام‌های نزدیک به این مدل مثل Honor Pad 8 یا Honor Pad X8 Lite معرفی کرده از نظر مشخصات ظاهرا به‌ترتیب در بالا و پایین Honor Pad X8 قرار می‌گیرند. Pad X8 از نظر اندازه صفحه‌نمایش نیز با پنل 10.1 اینچی از X8 Lite با صفحه‌نمایش 9.7 اینچی بزرگ‌تر و از Pad 8 با پنل 12 اینچی کوچک‌تر است. این تبلت البته عملا مشخصات چندان پیشرفته‌ای نداشته و بیش‌تر مناسب کار و تحصیل از راه دور به‌نظر می‌رسد.

Honor Pad X8 که در دو رنگ آبی تیره و سبز نعنایی عرضه می‌شود از بدنه فلزی ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم بهره می‌برد و با یک دوربین کوچک بی‌زرق و برق در بخش پشتی و صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های مشخص در جلوی دستگاه، در مجموع طراحی ساده‌ای را ارائه می‌کند. طول و عرض این تبلت به‌ترتیب 240.2 و 159 میلی‌متر بوده و 7.55 میلی‌متر ضخامت دارد. وزن 460 گرمی دستگاه نیز با توجه به اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری، رقم معقولی به‌نظر می‌رسد.

نمایشگر 10.1 اینچی Honor Pad X8 یک نمونه IPS LCD با وضوح 1200×1920 پیکسل است که با این وضوح به تراکم 224 پیکسل در هر اینچ دست پیدا می‌کند. در مورد این صفحه‌نمایش که به‌گفته شرکت سازنده نزدیک به 80 درصد روی دستگاه را پوشانده اطلاعات تکمیلی دیگر منتشر نشده و مراقب از چشم در برابر نور آبی مضر تنها نکته دیگری‌ست که در مشخصات آن به‌چشم می‌خورد.

در حاشیه بالای پنل (هنگام گرفتن تبلت به‌صورت افقی)، دوربین 2 مگاپیکسلی سلفی و شاید بهتر است بگوییم تماس تصویری دستگاه قرار دارد که با وجود آن‌که انتظاری از آن برای گرفتن عکس‌های مناسب و قابل‌قبول نمی‌رود اما در تماس تصویری با پشتیبانی از وضوح 720p احتمالا تا حدودی راضی‌کننده خواهد بود. دوربین پشت دستگاه نیز 5 مگاپیکسلی‌ست و در برداشت ویدئو حداکثر به وضوح 1080p دست پیدا می‌کند.

آنر در مقابل پردازنده این مدل از چیپ‌ست ناشناخته‌ای به‌نام MT8786 ساخت شرکت مدیاتک یاد می‌کند که مشتمل بر 2 هسته Cortex-A75 با فرکانس حداکثر 2 گیگاهرتز و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی A55 می‌شود. در مورد این پردازنده اطلاعات دیگری در دست نیست اما انتخاب آن با توجه به ناشناخته بودن چیپ‌ست و هسته‌های قدیمی آن نکته جالب‌توجه‌ای به‌نظر می‌رسد که حتی ظن اشتباه تایپی در مشخصات را نیز تقویت می‌کند! حافظه رم دستگاه ظاهرا 6 گیگابایت است و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

ظرفیت باتری این مدل 5,100 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که این مقدار با توجه به اندازه بزرگ صفحه‌نمایش چندان حجیم به‌نظر نمی‌رسد. آنر به توان شارژر ارائه شده همراه این مدل اشاره نکرده اما زمان نزدیک به 3 ساعته برای شارژ باتری به‌خوبی از توان پایین شارژر سخن می‌گوید.

اسپیکرهای دوگانه استریو، وای‌فای دو باند نسخه ac، بلوتوث 5.1 و مسیریاب GPS برخی از راه‌های ارتباطی این تبلت را تشکیل می‌دهند و جک هدست و سنسور اثر انگشت نیز ظاهرا در آن غایبند.

Honor Pad X8 با سیستم‌عامل قدیمی اندروید 10 و رابط کاربری Magic UI 4.0 با قیمت اولیه 1,299 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 186 دلار آمریکا) برای نسخه پایه 64 گیگابایتی به بازار چین ارائه می‌شود اما ظاهرا این رقم پس از چندی به قیمت اصلی 1,399 یوان (200 دلار) تغییر خواهد کرد. از ارائه این گوشی در دیگر بازارها و قیمت احتمالی آن هنوز خبری رسمی منتشر نشده است.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا