IFA 2022 – آشنایی با گوشی پایین‌رده Nokia C31 و تبلت Nokia T21

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1401/6/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، تبلت Tablet ، Nokia C31 ، Nokia T21 ، نوکیا Nokia
واحد خبر mobile.ir : کمپانی فنلاندی HMD Global (صاحب امتیاز برند نوکیا) بخشی از گوشی‌های هوشمند پایین‌رده خود را در سری C عرضه می‌کند. آخرین محصول در این سری، اسمارت‌فون Nokia C30 بود که اواخر جولای سال گذشته معرفی شد. این دیوایس با داشتن بزرگ‌ترین نمایشگر و قدرتمندترین باتری تاریخ گوشی‌های نوکیا تا حدی خبرساز شد، اما پردازنده نسبتا ضعیف و استفاده از ویرایش Go اندروید، موجب شد تا بسیاری از کاربران به این گوشی روی خوش نشان ندهند. همزمان با برپایی رویداد IFA 2022 و در کنار معرفی Nokia X30 5G و Nokia G60 5G، کمپانی HMD از جدیدترین دیوایس از سری C تحت عنوان Nokia C31 نیز پرده برداشت.

HMD با ارتقای سیستم‌عامل Nokia C31 درصدد جبران کاستی‌های C30 برآمده، اما پروسسور گوشی تغییری نکرده و حتی اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری Nokia C31 نسبت به C30 کاهش داشته است. گفتنی‌ست، HMD در کنار این گوشی هوشمند، از یک تبلت جدید با نام Nokia T21 نیز رونمایی کرد که در واقع نسخه به‌روزرسانی‌شده Nokia T20 (عرضه شده در اوایل اکتبر سال گذشته) محسوب می‌شود. در ادامه، با معرفی کامل این دو محصول جدید HMD با شما هستیم.

Nokia C31

گوشی هوشمند Nokia C31 بدنه بزرگی داشته و شاید برای در دست گرفتن آن کمی به زحمت بیفتید. این اسمارت‌فون 8.55 میلی‌متر ضخامت و 200 گرم وزن داشته و با احراز درجه حفاظت IP52 تا حدی در برابر آب و گرد و خاک مقاومت می‌کند. ال‌سی‌دی بزرگی به قطر 6.74 اینچ و نسبت تصویر 20:9 نیز برای این گوشی تدارک دیده شده است. این نمایشگر رزولوشن +HD (معادل 720×1600 پیکسل) داشته و با پوششی از جنس شیشه مقاوم، محافظت می‌شود. البته شرکت سازنده به نام شرکت سازنده این شیشه اشاره‌ای نکرده است.

HMD وجود تراشه‌ای متشکل از چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A55 و چهار هسته 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A55 را تأیید کرده اما از چیپ‌ست خاصی نام نبرده است. هرچند که از روی مشخصات تراشه و همچنین پردازنده موجود در Nokia C30 می‌توان حدس زد که این بار نیز HMD از چیپ‌ست Unisoc 9863A1 استفاده کرده باشد. HMD برای حافظه RAM گزینه‌های 3 و 4 گیگابایتی و برای حافظه داخلی گزینه‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی را در نظر گرفته که با افزودن میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود.

در Nokia C31 با یک مجموعه دوربین نه چندان قدرتمند، شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی (مجهز به فوکوس ثابت) و دو دوربین عمق و ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل) روبرو هستیم. طبق ادعای HMD نرم‌افزار دوربین در این گوشی Camera (محصول گوگل) بوده و امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپلیکیشن GoPro Quik نیز به طور پیش‌فرض روی این گوشی نصب بوده و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌ها و ویدئو‌های خود را به‌راحتی ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید.

یک باتری 5,050 میلی‌آمپر ساعتی انرژی این گوشی را تأمین می‌کند که با باتری 6,000 میلی‌آمپر ساعتی در Nokia C30 فاصله قابل‌توجهی دارد. HMD در معرفی Nokia C31 به قابلیت‌های صرفه‌جویی در باتری مبتنی بر هوش مصنوعی (از جمله Super Battery Saver) اشاره کرده و مدعی شده که در صورت استفاده متعارف، این باتری تا 3 روز دوام خواهد داشت. متأسفانه توان شارژر این باتری نهایتا 10 وات بوده و از طریق پورت قدیمی microUSB شارژ می‌شود.

حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی قرار گرفته است. علاوه بر این حسگر، امکان قفل‌گشایی با تشخیص چهره نیز فراهم است که طبق ادعای شرکت سازنده، Nokia C31 حتی با وجود ماسک نیز می‌تواند چهره کاربر را شناسایی کند. به جای ویرایش Go، در Nokia C31 شاهد به‌کارگیری اندروید 12 معمولی هستیم که ظاهرا همان اندروید خالص گوگل بوده و با پوسته خاصی ترکیب نشده است. HMD تا 2 سال آپدیت امنیتی فصلی را نیز برای این گوشی تضمین کرده است.

Nokia C31 یک گوشی 4G بوده و تا دو سیم‌کارت نانو می‌پذیرد (البته اسلات سیم‌کارت دوم و میکرو اس‌دی مشترک است). بلوتوث 4.2، جک هدفون و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GPS و Galileo از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی به شمار می‌روند.

گوشی هوشمند Nokia C31 در سه رنگ زغالی (Charcoal)، سبزآبی (Cyan) و سبز نعنایی (Mint) به تولید می‌رسد. این محصول به زودی در سه پیکربندی پایه 3GB/32GB، متوسط 4GB/64GB و پیشرفته 4GB/128GB وارد بازار خواهد شد. قیمت مدل پایه این گوشی 129 یورو اعلام شده است.

Nokia T21

کمپانی HMD در ساخت بدنه تبلت Nokia T21 از آلومینیوم استفاده کرده، اما در قسمت آنتن – به منظور بهینه‌سازی ارتباطات – پلاستیک بازیافتی 60 درصد کار شده است. یک نمایشگر LCD به قطر 10.4 اینچ و نسبت تصویر 15:9 در جلوی دستگاه به چشم می‌خورد. رزولوشن نمایشگر 2K (معادل 1200×2000 پیکسل) بوده و با داشتن تأییدیه Netflix HD برای استریم ویدئوی HD مناسب است. جالب است بدانید، از این تبلت می‌توان به عنوان نمایشگر ثانویه برای PCهای ویندوزی نیز استفاده کرد.

چیپ‌ست 12 نانومتری Unisoc T612 بار پردازش این تبلت را به دوش می‌کشد. CPU این چیپ‌ست دارای دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 است. 4 گیگابایت RAM در اختیار کاربر قرار داشته و از لحاظ حافظه داخلی در مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی (قابل ارتقا تا 512 گیگابایت دیگر) به تولید می‌رسد. ناگفته نماند، یک دوربین در پشت و یک دوربین در جلوی تبلت (هر یک به وضوح 8 مگاپیکسل) تعبیه شده است.

یک باتری بزرگ به ظرفیت 8,200 میلی‌آمپر ساعت این تبلت را تغذیه می‌کند. این باتری به‌راحتی تا 15 ساعت وب‌گردی و یا 7 ساعت ویدئو کنفرانس را جوابگو خواهد بود. به گفته HMD این باتری بدون هیچ مشکلی حداقل تا 800 بار شارژ شده و حتی پس از گذشت چند سال همچنان سلامت خود را حفظ خواهد کرد، زیرا متوسط عمر آن تا 60 درصد بیشتر از میانگین عمر باتری‌های دیگر است. بسته به بازاری که این تبلت در آن عرضه می‌شود، ممکن است یک شارژر 10 واتی نیز در جعبه محصول موجود باشد. البته Nokia T21 از استاندارد شارژ 18 واتی هم پشتیبانی می‌کند، ولی کاربر به ناچار باید شارژر 18 واتی را جداگانه تهیه کند.

Nokia T21 دارای دو اسپیکر استریو است که از نوعی تکنولوژی صوتی موسوم به OZO پشتیبانی می‌کنند. این تبلت مجهز به اندروید 12 بوده و آپدیت‌های نرم‌افزاری تا 2 سال و آپدیت‌های امنیتی ماهانه تا 3 سال برای آن قابل دریافت خواهد بود. Google Kids Space (با محتوای آموزشی فراوان برای کودکان) و Google Entertainment Space (با انبوهی از فیلم‌ها و برنامه‌های نمایشی) از جمله امکانات نرم‌افزاری این تبلت هستند.

تبلت Nokia T21 در دو مدل وای-فای و 4G به تولید می‌رسد. هر دوی این مدل‌ها دارای اسلات هیبریدی بوده و کاربر را بین استفاده از سیم‌کارت دوم یا میکرو اس‌دی مخیر می‌کنند. سایر امکانات ارتباطی این تبلت عبارتند از: NFC، بلوتوث 5.0، پورت USB-C و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،GPS و Galileo.

تبلت Nokia T21 تنها در رنگ خاکستری به بازار خواهد شد و قیمت آن هنوز به‌صورت رسمی از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.


به روزرسانی - قیمت نوکیا سی 31 در بازار ایران

گوشی نوکیا C31 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی نوکیا C31 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : HMD Global


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا