معرفی Y35- گوشی 4G ویوو با فناوری شارژ سریع 44 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Vivo Y35 ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ویوو به تازگی و در سکوت کامل خبری، از اسمارت‌فون نسل چهارمی Y35 4G برای بازار اندونزی رونمایی کرده است. طراحی این گوشی مانند اکثر محصولات رده پایین حال حاضر بازار انجام شده؛ چنان که لبه‌‌های کناری صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون مقرون‌به‌صرفه از حالت نیم‌دایره موسوم به 2.5D بهره می‌برند و در بالای نمایشگر آن یک بریدگی به شکل قطره آب دیده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی محصول تازه ویوو را باید در مجهز بودن آن به یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 44 واتی موسوم به FlashCharge جست‌وجو کرد. این در حالی است که سایر گوشی‌های این رده کمپانی چینی معمولا از تکنولوژی شارژ سریع 18 واتی برخوردارند.

Y35 4G را می‌توان نسخه به‌روزرسانی‌شده Y33t دانست. صفحه‌نمایش این گوشی یک نمونه 6.58 اینچی IPS LCD با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز (60 هرتز در Y33t) است. این نمایشگر با نسبت تصویر 20:9 از وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد و روشنایی آن 550 نیت است. این در حالی است که Y55 به عنوان دیگر گوشی مشابه دستگاه جدید ویوو، به یک صفحه‌نمایش 60 هرتزی AMOLED مجهز شده است. همچنین ناگفته نماند که صفحه‌نمایش این محصول 96 درصد از پوشش رنگی NTSC را پوشش می‌دهد.

محصول تازه ویوو در دو رنگ طلایی (Dawn Gold) و مشکی (Agate Black) طراحی شده است و بدنه گوشی جنس ماتی دارد که با داشتن استاندارد IP54 تا حدی در برابر گرد و غبار و پاشیده شدن آب مقاومت می‌کند.

چیپ‌ست این محصول، تراشه 6 نانومتری اسنپ‌دراگون 680 است و در کنار آن 8 گیگابایت رم وجود دارد که می‌توان با استفاده از قابلیتی که شرکت سازنده، Extended Ram 3.0 می‌نامد تا 8 گیگابایت دیگر به صورت مجازی به آن اضافه کرد. حافظه داخلی هم 128 گیگابایتی است و از طریق اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد.

در پشت دستگاه سه دوربین به چشم می‌خورد که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و برخورداری از حالت شب اختصاصی است. دو ماژول دیگر هم 2 مگاپیکسل وضوح دارند و برای ثبت تصاویر ماکرو و تشخیص عمق میدان به کار می‌روند. دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسلی است و آن هم به حالت شب اختصاصی مجهز شده است.

همان طور که اشاره شد، باتری این گوشی 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است و مطابق ادعای شرکت سازنده با استفاده از فناوری شارژ سریع حاضر در آن می‌توان 70 درصد از ظرفیت دستگاه را در مدت 34 دقیقه شارژ کرد. همچنین اگر کاربر عجله داشته باشد، با 15 دقیقه شارژ این اسمارت‌فون می‌تواند نزدیک به 7 ساعت ویدئو پخش کند. به علاوه، شارژ کامل گوشی و استفاده معمول از آن، به‌گفته ویوو انرژی مورد نیاز آن را به مدت 2 روز تأمین خواهد کرد.

vivo Y35 4G با اندروید 12 و رابط کاربری FuntouchOS 12 ارائه می‌شود و حسگر اثر انگشت آن در کناره دستگاه قرار دارد که به گفته ویوو، تنها به 0.24 ثانیه زمان برای بازگشایی قفل صفحه‌نمایش نیاز دارد. همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری با تأییدیه Hi-Res Audio و فناوری موسوم به Audio Booster 2.0 (برای افزایش صدای یک اسپیکر تا 72 دسی‌بل برای استفاده از گوشی در مکان‌های پر سروصدا و شلوغ) را باید به فهرست امکانات این محصول افزود.

این گوشی دو سیم‌کارته از وای‌فای دو بانده، بلوتوث 5.0 و ماهواره‌های مسیریابی BeiDou ،Galileo ،GLONASS ،GPS و QZSS بهره می‌برد.

فروش اولیه Y35 با قیمت 3,300,000 روپیه اندونزی (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 224 دلار) از طریق Shopee آغاز شده است. به گفته منابع خبری، این گوشی ممکن است در کشور هند هم عرضه شود چرا که تأییدیه اداره استاندارد هند موسوم به BIS را نیز دریافت کرده است.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا