معرفی vivo Y21G – هفتمین عضو خانواده ارزان‌قیمت‌ها با پردازنده Helio G70

نمایش خبر

تاریخ : 1401/1/19        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 70 Helio G70 ، Vivo Y21G ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : شرکت ویوو در طی چند ماه گذشته شش گوشی مختلف در سری Y21 را روانه بازار کرده که همگی گوشی‌های متوسط رو به پایینی به حساب می‌آیند و از قابلیت 5G نیز در آن‌ها خبری نیست عضو جدید و هفتم این خانواده که روز پنج‌شنبه 7 آوریل (18 فروردین 1401) در کشور هند رونمایی شده، در اکثر جنبه‌ها به دیگر اعضای این خانواده از جمله Y21e ،Y21 و Y21a شباهت دارد اما این بار در برخی قسمت‌ها با تفاوت همراه شده است. Y21G از نظر شکل ظاهری و طراحی نیز مشابه Y21 اصلی به‌نظر می‌رسد و می‌توان آن را همان Y21 با بخش پردازشی نسبتا قوی‌تر و قیمت‌های مناسب‌تر قلمداد کرد.

vivo Y21G در دو طیف رنگی آبی روشن و تیره ارائه می‌شود که در نسخه روشن خطوط متقاطع بخش پشتی ظاهر جالب‌توجه‌ای را برای آن ایجاد کرده‌اند. ابعاد دستگاه 8×76×164.2 میلی‌متر است و 182 گرم وزن دارد. جنس بدنه پلاستیکی بوده و ظاهرا جاذب اثر انگشت است.

صفحه‌نمایش Y21G مثل تقریبا تمامی دیگر اعضای سری Y21 یک نمونه 6.51 اینچی LCD با وضوح 720×1600 پیکسل یا اچ‌دی پلاس است که به تراکم نچندان بالای 270 پیکسل در هر اینچ منجر می‌شود. این صفحه‌نمایش که به‌گفته ویوو 89 درصد از روی دستگاه را پوشانده حاشیه‌های نسبتا ضخیمی داشته و در بالای آن یک ناچ قطره‌ای برای قرارگیری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (که برای تشخیص چهره نیز به‌کار می‌رود) دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت نیز در این مدل طبق انتظار روی لبه دستگاه در سمت راست جای‌گذاری شده است.

دوربین‌های دوگانه پشت دستگاه همانی‌ست که از این مدل انتظار می‌رود: یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و یک نمونه 2 مگاپیکسلی ماکرو (برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک). گشودگی دیافراگم لنز مقال دوربین اصلی f/2.2 بوده و بدین‌ترتیب از همین ابتدا مشخص خواهد بود که نباید انتظار چندانی از عملکرد بالای این دوربین داشت.

پردازنده دستگاه که عامل تفاوت آن نسبت به Y21 اصلی به حساب می‌آید از نوع Helio G70 انتخاب شده که به دو هسته حداکثر 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته حداکثر 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A55 مجهز شده و پردازش گرافیک در آن نیز بر عهده Mali-G52 دو هسته‌ای‌ست. این پردازنده نسبت به Helio G35 حاضر در Y21 اصلی که به هشت هسته کاملا ضعیف‌تر A53‌ مجهز شده بود، چیپ کاملا قوی‌تری به حساب می‌آید هرچند هنوز نمی‌توان آن را در مقایسه با پردازنده‌های جدید امروزی حتی در سطح میانی نیز جای داد. رم گوشی 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (از طریق درگاه اختصاصی microSD) نیز دارد. حافظه رم گوشی با اختصاص 1 گیگابایت از حافظه داخلی تا 5 گیگابایت نیز قابل افزایش است.

باتری گوشی بدون تغییر نسبت به قبل یک نمونه حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی‌ست که از طریق درگاه USB-C با یک شارژر نچندان قدرتمند 18 واتی تغذیه می‌شود. وای‌فای دوباند، بلوتوث 5، جک هدست و مسیریاب‌های ماهواره‌ای تک فرکانس برخی از راه‌های ارتباطی این مدل را تشکیل می‌‌دهند و در غیبت 5G نیز برای اتصال به شبکه‌های پر سرعت موبایلی می‌توان از 4G LTE در آن سود جست.

vivo Y21G از زمان رونمایی با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری Funtouch OS 12 با قیمت 13,990 روپیه هند (با ترخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 184 دلار) در این بازار در دسترس خواهد بود و از ارائه و قیمت احتمالی آن در دیگر بازارها هنوز خبری رسمی در دست نیست.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا