معرفی Galaxy F13 برای بازار هند – M13 با باتری بزرگ‌تر راهی شبه‌ قاره می‌شود

نمایش خبر

تاریخ : 1401/4/3        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اکسینوس 850 Exynos 850 ، Samsung Galaxy F13 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : سامسونگ – بزرگ‌ترین عرضه‌کننده گوشی هوشمند در جهان –تقریبا برای هر سلیقه یا بودجه‌ای می‌تواند یک دیوایس به شما پیشنهاد کند. حدود یک ماه پیش، سامسونگ از یک اسمارت‌فون رده پایین با نام Galaxy M13 برای بازار اروپا رونمایی کرد. به‌تازگی باخبر شدیم این شرکت کره‌ای گوشی هوشمند مشابهی را نیز برای بازار هند تدارک دیده است. سامسونگ روز چهارشنبه 22 ژوئن 2022 (1 تیر 1401) از اسمارت‌فون جدید Galaxy F13 پرده برداشت. این دیوایس در بسیاری از مشخصات – حتی طراحی و رنگ‌بندی – با Galaxy M13 یکسان است، جز اینکه F13 کمی ضخیم‌تر شده تا باتری بزرگ‌تری را درون خود جای دهد. در ادامه با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کنید.

Galaxy F13 یک نمایشگر ال‌سی‌دی 6.6 اینچی دارد که یک ناچ قطره آب در بالای آن مشاهده می‌شود؛ نمایشگری که شرکت سازنده از آن با عنوان Infinity-V یاد می‌کند. این نمایشگر رزولوشن +FHD داشته و با شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 پوشانده شده است (موردی که کمتر در گوشی‌های هم‌رده دیده می‌شود). نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز و حداکثر روشنایی 480 نیت، سایر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

بار پردازش Galaxy F13 بر دوش چیپ‌ست Exynos 850 است. این تراشه 8 نانومتری شامل 8 هسته Cortex-A55 با حداکثر سرعت کلاک 2 گیگاهرتز بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 MP1 است. 4 گیگابایت حافظه RAM برای این دستگاه پیش‌بینی شده که می‌توان به شکل مجازی آن را تا 4 گیگابایت دیگر ارتقا داد. برای حافظه داخلی نیز دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده که آن هم از طریق میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر قابل‌ارتقا خواهد بود.

در پشت گوشی یک ماژول مستطیل‌شکل دیده می‌شود که یک فلش LED و سه لنز دوربین را در خود جای داده است: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین التراواید 5 مگاپیکسلی (با میدان دید 123 درجه) و نهایتا دوربین عمق 2 مگاپیکسلی. دوربین سلفی دستگاه نیز رزولوشنی معادل 8 مگاپیکسل دارد. متأسفانه اطلاعات بیشتری از مجموعه دوربین Galaxy F13 منتشر نشده است.

یک باتری بزرگ و قدرتمند 6,000 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی Galaxy F13 را بر عهده دارد. شاید ظرفیت بالای باتری این گوشی تعجب‌برانگیز باشد، اما این باتری بزرگ با یک شارژر 15 واتی شارژ می‌شود. واضح است که شارژری با این توان با باتری بزرگی به ظرفیت 6,000 میلی‌آمپر ساعت چندان تناسب نداشته و فول‌شارژ شدن باتری مطمئنا زمان زیادی لازم دارد. ناگفته نماند، شرکت سازنده در معرفی باتری این گوشی، به مدیریت انرژی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز اشاره کرده است؛ قابلیتی که به موجب آن اپلیکیشن‌هایی که تا سه روز از آنها استفاده نشود، در حالت خواب عمیق یا Deep Sleep قرار می‌گیرند.

سیستم‌عامل دستگاه اندروید 12 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی One UI توسعه پیدا کرده است. حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن تعبیه شده و علاوه بر آن می‌توان برای قفل‌گشایی از قابلیت تشخیص چهره نیز استفاده کرد. لازم به ذکر است، از نقاط قوت Galaxy F13 می‌توان به امنیت چندلایه آن اشاره کرد که به لطف قابلیت امنیتی Samsung Knox فراهم شده و می‌تواند از داده‌های شخصی کاربر محافظت کند.

گوشی هوشمند Galaxy F13 دو سیم‌کارت می‌پذیرد. این دیوایس فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G به حساب می‌آید. اما جالب است بدانید، این گوشی به قابلیتی موسوم به Auto Data Switching مجهز شده که به موجب آن، چنان‌چه سیم‌کارت اول از پوشش شبکه خارج شود، ارتباطات دیتا (به طور اتوماتیک و بدون قطع شدن) از طریق سیم‌کارت دوم ادامه پیدا می‌کند. ظاهرا برای اولین بار است که این قابلیت در دیوایس‌هایی با این قیمت مشاهده می‌شود.

گوشی هوشمند Galaxy F13 در سه رنگ آبی (Waterfall Blue)، مسی (Sunrise Copper) و سبز (Nightsky Green) وارد بازار خواهد شد. این گوشی از 29 ژوئن (8 تیر) در وب‌سایت هندی سامسونگ و فروشگاه‌هایی مثل Flipkart و سایر خرده‌فروشی‌های هند عرضه می‌شود. ورژن پایه گوشی – با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی – 11,999 روپیه هند قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 153 دلار آمریکا. ورژن پیشرفته‌تر با حافظه 128 گیگابایتی، 12,999 روپیه (166 دلار) قیمت‌گذاری شده است.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی اف 13 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy F13 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی سامسونگ Galaxy F13 در ایران از 6,000,000 تومان تا 6,000,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy F13 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا