معرفی گلکسی M23 و گلکسی M33- محصولات اقتصادی سامسونگ با نمایشگر 6.6 اینچی و دوربین 50 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، Samsung Galaxy M23 ، Samsung Galaxy M33 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در روز پنج‌شنبه 3 مارس سال جاری میلادی (12 اسفند 1400) از تولید دو گوشی رده پایین جدید در سری A با نام‌های گلکسی A13 و گلکسی A23 خبر داد و یک روز پس از آن مشخصات اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه گلکسی M23 و گلکسی M33 را به طور رسمی در وب‌سایت خود منتشر کرد. شاید رونمایی از چهار اسمارت‌فون اقتصادی آن هم به فاصله یک روز اندکی عجیب به نظر برسد، اما باید توجه داشت که گوشی‌های تازه خانواده گلکسی A به ارتباطات 4G مجهز شده‌اند، اما اعضای جدید سری گلکسی M از نظر ارتباطی پیشرفته‌ترند و از فناوری نسل پنجم بهره می‌برند.

مشخصات و قابلیت‌های گلکسی M23 و گلکسی M33 همانندی‌های زیادی با یکدیگر دارد، اگر چه از نظر ظاهری، به ویژه در بخش پشتی، شباهت کمی میان این دو گوشی دیده می‌شود.

گلکسی M33 در اندازه‌های 165.4x76.9x9.4 میلی‌متر تولید شده و 215 گرم وزن دارد. این در حالی است که گلکسی M23 سبک‌تر بوده و با ضخامت کمتری طراحی شده و با 198 گرم وزن، ابعادی برابر با 165.5x77x8.4 دارد. در بالای صفحه‌نمایش این دو اسمارت‌فون بریدگی کوچکی به شکل V وجود دارد که یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 در آن جای گرفته است.

صفحه‌نمایش هر دو گوشی همچون گلکسی A13 و گلکسی A23 یک پنل 60 هرتزی 6.6 اینچیTFT LCD است که از وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 2408x1080 پیکسل بهره می‌برد و به گفته منابع خبری با پوششی از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

در بخش پشتی گلکسی M23 سه دوربین و گلکسی M33 چهار دوربین به چشم می‌خورد. چهار دوربین مدل پیشرفته‌تر با چیدمانی به شکل مربع در قابی چهار گوش هم‌رنگ با بدنه گوشی قرار دارند و فلش ال‌ای‌دی در خارج از این قاب جای گرفته است. اما سه دوربین نمونه کوچک‌تر به طور عمودی در راستای یکدیگر و در فریمی به رنگ بدنه دستگاه قرار دارند و فلش ال‌ای‌دی نیز در همین قاب و کنار آن‌ها دیده می‌شود. در هر دو گوشی‌ یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با f/1.8 و یک نمونه الترا واید در نظر گرفته شده است. نخستین تفاوت میان دو گوشی به وضوح دوربین الترا واید آن‌ها باز می‌گردد؛ جایی که یک ماژول 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 در گلکسی M33 و یک دوربین 8 مگاپیکسلی الترا واید با همین گشودگی دیافراگم در گلکسی M23 دیده می‌شود. سومین دوربین این دو دستگاه یک نمونه 2 مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد. تفاوت دیگر میان این دو گوشی را باید در حضور یک ماژول ماکرو در گلکسی M33 جست‌وجو کرد که 2 مگاپیکسل وضوح دارد.

سامسونگ به نام پردازنده این دو گوشی اشاره نکرده است. با این حال، بر اساس اطلاعات منتشرشده گلکسی M33 به تراشه‌ای 8 هسته‌ای مجهز شده که دو کلاستر 2.4 گیگاهرتزی و 2 گیگاهرتزی را در بر می‌گیرد. چیپ‌ست پردازشی گلکسی M23 نیز 8 هسته‌ای و مشتمل بر یک دسته‌بندی با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و دسته‌بندی دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. رم در گلکسی M23 تنها در یک گزینه 4 گیگابایتی ارائه می‌شود، اما در نسخه پیشرفته‌تر 6 یا 8 گیگابایت رم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. حافظه داخلی در هر دو گوشی یک نمونه 128 گیگابایتی است که از طریق اسلات میکرو اس‌دی می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر افزایش پیدا کند.

تفاوت بعدی میان دو محصول جدید را باید در ظرفیت باتری آن‌ها جست‌وجو کرد. در حالی که گلکسی M33 به یک باتری حجیم با ظرفیت 6 هزار میلی‌آمپر مجهز شده، برادر کوچک‌تر از باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و سامسونگ به پشتیبانی این دو گوشی از قابلیت شارژ سریع اشاره‌ای نکرده است.

هر دو دستگاه به سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 مجهز شده‌اند و از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برند.

Galaxy M33 در رنگ‌های سبز، آبی و قهوه‌ای و Galaxy M23 در دو رنگ آبی روشن (Light Blue) و سبز تیره (Deep Green) راهی بازار خواهند شد. سامسونگ در خصوص زمان دقیق عرضه و قیمت این گوشی‌ها خبری منتشر نکرده اما با احتمال زیاد به زودی شاهد حضور آن‌ها در بازارهای هند و اروپا خواهیم بود.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی ام 33 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy M33 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy M33 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا