MWC 2011: معرفی گوشی های Sony Ericsson XPERIA Neo و Sony Ericsson XPERIA Pro

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1389/11/26
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، گوشی موبایل Mobile Phone ، Sony Ericsson XPERIA Pro ، Sony Ericsson XPERIA Neo ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : شاید خبرسازترین گوشی سونی اریکسون در کنگره جهانی موبایل 2011 گوشی XPERIA Play باشد که پیشتر به معرفی آن پرداخته ایم (به اینجا و اینجا مراجعه نمائید.) اما سونی اریکسون در شب قبل از آغاز این کنگره از دو گوشی دیگر خود که هر دو از خانواده گوشی های XPERIA هستند نیز رونمایی نمود -- گوشی های XPERIA Neo و XPERIA Pro.

هر دو گوشی Neo و Pro به نسخه 2.3 سیستم عامل اندورید گوگل -- ملقب به Gingerbread یا شیرینی زنجبیلی -- مجهزند.

گوشی های XPERIA Neo و XPERIA Pro را می توان تا حدی نسخه های کوچک شده گوشی XPERIA Arc نامید. در حالی که گوشی XPERIA Arc از نمایشگر 4.2 اینچی با رزولوشن 480 در 854 پیکسل بهره می برد اما گوشی های XPERIA Neo و XPERIA Pro با داشتن همین رزولوشن مجهز به صفحه نمایش 3.7 اینچی هستند.

Sony Ericsson Xperia Pro

تصویر بالا: گوشی XPERIA Pro سونی اریکسون

البته یک تفاوت عمده گوشی XPERIA Pro با دو گوشی دیگر دارا بودن صفحه کلید فیزیکی کشویی است و به همین دلیل این گوشی از ضخامت و وزن بالاتری برخوردار است (برای مقایسه مشخصات فنی این سه گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.) می توان گفت که نسبت میان گوشی های XPERIA Neo و XPERIA Pro مشابه نسبت میان گوشی های XPERIA X10 mini و XPERIA X10 mini pro است. دارا بودن صفحه کلید QWERTY فیزیکی قابلیت تایپ و پیام رسانی سریع را برای کاربران گوشی های Pro و X10 mini pro به ارمغان می آورد.

Sony Ericsson Xperia Neo

تصویر بالا: گوشی XPERIA Neo سونی اریکسون

 صفحه نمایش گوشی های XPERIA Neo و XPERIA Pro از وضوح خوبی برخوردار بوده و همانند گوشی Arc از موتور گرافیکی براویا (Bravia) بهره می برند.

گوشی های Neo و Pro از پردازنده 1 گیگاهرتزی Snapdragon کوالکام بهره می برند. همچنین دارا بودن 320 مگابایت حافظه داخلی همراه با یک کارت حافظه 8 گیگابایتی و پشتیبانی از 32 گیگابایت کارت حافظه   microSD از دیگر ویژگی های مشترک این دو گوشی است.

Sony Ericsson Xperia Pro

تصویر بالا: گوشی XPERIA Pro سونی اریکسون

دوربین های این دو گوشی نیز وضعیتی مشابه هم را دارند. هر دو دارای یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی مجهز به سنسور Exmor R با قابلیت فوکوس خودکار و مجهز به فلش LED هستند. برای مکالمات تصویری و کنفرانس های ویدیویی نیز دوربین ثانویه بر روی این گوشی ها تعبیه شده است.

Sony Ericsson Xperia Neo

تصویر بالا: گوشی XPERIA Neo سونی اریکسون

گوشی های XPERIA Neo و XPERIA Pro با استفاده از پورت HDMI می توانند با تلویزیون های HD ارتباط برقرار نمایند.

گوشی Pro در سه رنگ مشکی، قرمز و نقره ای و گوشی Neo در سه رنگ "طیف آبی به مشکی"، قرمز و نقره ای به بازار عرضه خواهند شد.

باید منتظر ماند و دید آیا عرضه گوشی های جذاب خانواده XPERIA و استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل می تواند سال پرباری را برای کمپانی سونی اریکسون به ارمغان آورده و این کمپانی را در بازار پر رقابت گوشی های هوشمند پیروز نماید؟