Xperia Play - گوشی پلی استیشن سونی اریکسون رسماً تأیید شد

نمایش خبر

تاریخ : 1389/11/18
برچسب‌ها : گوشی موبایل Mobile Phone ، Sony Ericsson XPERIA Play ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : پس از ماه ها گمانه زنی در مورد گوشی پلی استیشن سونی اریکسون و درز کردن تصاویر غیر رسمی از این گوشی در اینترنت بالاخره کمپانی سونی اریکسون رسماً عرضه این گوشی را در آینده نزدیک با نام Xperia Play تأیید کرد.

سونی اریکسون در نخستین حرکت خود جهت معرفی این گوشی، تبلیغی تلویزیونی را در مسابقه انتخاب قهرمان لیگ ملی فوتبال آمریکایی (NFL Super Bowl)  پخش نمود. همچنین دو عکس از این گوشی در صفحه فیس بوک کمپانی سونی اریکسون قرار گرفته است.

سونی اریکسون در صفحه فیس بوک خود اعلام نموده که در روز 13 فوریه 2011 (24 بهمن 1389) رسماً از گوشی Xperia Play رونمایی می کند. بدین ترتیب این گوشی در کنگره جهانی موبایل که از 14 تا 17 فوریه 2011 (25 تا 28 بهمن 1389) در بارسلون اسپانیا برگزار می شود حضور خواهد داشت.

Sony Ericsson Xperia Play

گوشی Xperia Play مبتنی بر نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید -- ملقب به Gingerbread یا شیرینی زنجبیلی -- است و صفحه کنترلر بازی بصورت کشویی از زیر صفحه نمایش 4.0 اینچی این گوشی به بیرون می لغزد. Xperia Play مجهز به یک پردازنده 1 گیگاهرتزی است. دوربین این گوشی 5 مگاپیکسلی بوده و به فلش LED و قابلیت فوکوس خودکار مجهز است. این گوشی همچنین دارای یک دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری است.

کمپانی سونی اریکسون حاصل سرمایه گذاری مشترک کمپانی ژاپنی سونی و کمپانی سوئدی اریکسون است. عرضه گوشی های هوشمند اخیراً به تهدیدی جدی برای تجارت کنسول های بازی PlayStation -- که توسط کمپانی سونی تولید می شود -- بدل شده است چرا که گوشی های هوشمند قادرند انواع گوناگونی از بازی ها -- حتی بازی های ویدیویی -- را اجرا نمایند. عرضه Xperia Play می تواند پاسخی غیر مستقیم به این تهدیدات محسوب شود.

Sony Ericsson Xperia Play

کمپانی سونی هفته گذشته اعلام نمود که کتابخانه نرم افزاری مرتبط با بازی خود را -- تحت عنوان PlayStation Suite -- بر روی دیگر سازندگان وسایل الکترونیکی باز خواهد نمود. پیش از این سونی اریکسون از قابلیت های مرتبط با دوربین و موسیقی ارائه شده توسط سونی -- که یکی از کمپانی های مادر سونی اریکسون محسوب می شود -- در عرضه گوشی های موبایل استفاده نموده بود اما Xperia Play نخستین گوشی موبایل سونی اریکسون خواهد بود که از قابلیت های فراهم شده توسط گروه پلی استیشن سونی بهره می برد.

--------------------

این خبر در تاریخ 25 بهمن 1389 به روز شده است



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا