گام جدید وان‌پلاس برای توسعه OnePlus 2.0: یکپارچه‌سازی رابط کاربری OxygenOS و ColorOS اوپو

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/31        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : رابط کاربری User Interface ، وان پلاس OnePlus ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : دو کمپانی چینی اوپو و وان‌پلاس در ماه ژوئن سال جاری میلادی به طور رسمی تیم‌های تولید و تحقیق و توسعه خود را ادغام کردند و در ادامه حدود یک ماه بعد هم وان‌پلاس از یکپارچه شدن پایه کد (codebase) رابط‌های کاربری OxygenOS و ColorOS خبر داد. رویکردی که مسیر همکاری دو شرکت را به خوبی نشان می‌داد و اینک وان‌پلاس با انتشار اخباری جدید، نتایج حاصل از این یکپارچگی از جنبه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای دوست‌داران محصولات خود روشن‌تر ساخته است. در این میان مهم‌ترین پیامد بدون تردید عرضه رابط کاربری جدید و مشترک برای محصولات هر دو شرکت چینی است که هر دو زیرمجموعه هلدینگ BBK Electronics به شمار می‌روند.

پیت لاو (Pete Lau)، مدیر عامل وان‌پلاس و مدیر ارشد تولید اوپو، به تازگی طی پستی در انجمن گفت‌وگوی وان‌پلاس، این فرایند را آغاز OnePlus 2.0 توصیف می‌کند و آن را نقطه عطفی برای این شرکت می‌داند. از دید او، وان‌پلاس با تکیه بر رویکرد «ساکن نبودن» و فلسفه طراحی «رها از قید و بند» به ارائه محصولات و خدمات ادامه خواهد داد. به علاوه، ارائه محصولات با کیفیت بالا و در طیف متنوع قیمتی با ویژگی‌های رقابتی‌تر همچنان ادامه خواهد یافت. البته امکاناتی همچون باز کردن قفل bootloader و نصب سیستم‌عامل‌های شخصی‌سازی‌شده همچنان در اختیار کاربران وان‌پلاس قرار خواهد داشت.

تیم طراحی وان‌پلاس، که پیش‌تر به صورت مستقل از اوپو فعالیت می‌کرد، اینک در گروهی بزرگ‌تر ادغام شده و به طور هم‌زمان روی چندین محصول مختلف از هر دو کمپانی کار می‌کند. با این حال، بخش بازاریابی، برندسازی و روابط عمومی وان‌پلاس همچنان استقلال خود را حفظ نموده‌اند و بر اساس استراتژی‌های اختصاصی شرکت به اخذ تصمیم می‌پردازند.

همان طور که اشاره شد، یکی از بخش‌های مهم خبر جدید وان‌پلاس به ادغام رابط کاربری OxygenOS این شرکت با ColorOS اوپو باز می‌گردد که از ترکیب پایه کد دو رابط کاربری نیز فراتر می‌رود. بر اساس اعلام شرکت چینی، این رابط کاربری یکپارچه بهترین ویژگی‌های هر دو رابط کاربری را کنار هم قرار داده و تجربه سریع و مطبوع OxygenOS را در کنار ثبات و غنای ColorOS به کاربران عرضه می‌کند؛ اگرچه نام رابط کاربری جدید هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

پیت لاو به طرفداران وان‌پلاس اطمینان می‌دهد که رابط کاربری جدید ماهیت اصلی OxygenOS را که نزد دوستداران محصولات این شرکت محبوبیت دارد، حفظ خواهد کرد. به گفته او، سیستم‌عامل یکپارچه به طور خاص برای دستگاه‌های وان‌پلاس سفارشی می‌شود تا از برآورده شدن انتظارات کاربران اطمینان حاصل شود. به علاوه، با ساده و سبک نگاه داشتن ظاهر این سیستم همچون گذشته، پشتیبانی از باز کردن قفل bootloader در آن ادامه خواهد یافت.

در واقع با آن که پایه کد هر دو سیستم یکسان خواهد بود، نحوه طراحی رابط کاربری در گوشی‌های وان‌پلاس و اوپو تفاوت دارد. چنان که وان‌پلاس تأکید می‌کند که تبلیغات در نرم‌افزار این شرکت جایی نخواهد داشت و روند توسعه رابط کاربری جدید تحت نظارت گری چن (Gary Chen)، مدیر OxygenOS، صورت خواهد گرفت.

این واسط کاربری یکپارچه احتمالاً در وان‌پلاس 10، اسمارت‌فون پرچمدار بعدی وان پلاس، به کار گرفته خواهد شد که انتظار می‌رود در سال 2022 عرضه شود. به علاوه، ظاهراً برخی نمونه‌های موجود همچون وان‌پلاس 8 نیز با نرم‌افزار جدید به‌روزرسانی می‌شوند؛ هرچند هنوز زمان‌بندی خاصی برای انتشار این به‌روزرسانی اعلام نشده است. این در حالی است که وان‌پلاس به تازگی در کنار رابط کاربری مشترک با اوپو، از عرضه رسمی OxygenOS 12 بر پایه اندروید 12 ظرف هفته‌های آتی خبر داده است.

از سوی دیگر کمپانی وان‌پلاس امسال با شرکت Hasselblad، تولیدکننده سوئدی دوربین، همکاری‌هایی را شکل داده و از این طریق، دوربین دو محصول وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو را بهبود بخشیده است. بر اساس اعلام کمپانی چینی، این همکاری طولانی‌مدت خواهد بود و با تمرکز بر بهبود عملکرد رنگ در ثبت تصاویر ادامه خواهد یافت.

افزون بر این، ارتقای تجربه کاربری در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های وان‌پلاس هم دیگر برنامه اعلامی شرکت خلاق چینی است که در چارچوب آن، توسعه قابلیتهای زوم پیشرفته، افزودن مجموعه فیلترهای رنگی جدید، تثبیت بهتر تصاویر و استفاده از ماژول‌های نسل بعدی حسگر دوربین مورد توجه مدیران قرار خواهد گرفت.

لاو در پست وبلاگی خود به استراتژی سبد محصولات این شرکت هم اشاره کرده است. به گفته او، سال گذشته برخی نمونه‌های جدید محصولات وان‌پلاس در سطح منطقه‌ای معرفی شد که بازخورد بسیار مناسبی را از بازار دریافت کرد. او در ادامه افزوده که بر اساس رشد و موفقیت حاصل از این راهبرد، ارائه تجربه کاربری سطح بالا در قیمت‌های متنوع، در کنار قیمت‌گذاری رقابتی در آینده نیز ادامه خواهد یافت. به علاوه، طیف مقرون ‌به ‌صرفه محصولات وان‌پلاس نیز به صورت منطقه‌ای عرضه خواهند شد و گوشی‌های پرچمدار و سطح بالا نیز برای تأمین خواسته‌های کاربران در سراسر جهان به فروش خواهد رسید.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا