معرفی گلکسی Wide5- اسمارت‌فون اقتصادی سامسونگ با Dimensity 700 و 6 گیگابایت رم

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 700 Dimensity 700 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس به تازگی و در روز جمعه 10 سپتامبر سال جاری میلادی (19 شهریور 1400) از گوشی هوشمندی با نام گلکسی Wide5 رونمایی کرده که قرار است فعلا در کشور کره جنوبی با اپراتور SK Telecome عرضه شود. بر اساس گواهی‌نامه‌های بلوتوث، این مدل احتمالا در سایر کشورها با نام‌هایی همچون گلکسی F42 5G و گلکسی Buddy ارائه خواهد شد. گلکسی Wide5 گوشی مقرون به صرفه‌ای است که به صفحه‌نمایش بزرگ 6.6 اینچی مجهز شده و از باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. حضور تراشه Dimensity 700 و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی از جمله دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.

پیش از معرفی این گوشی، خبرهایی به گوشی می‌رسید که گلکسی Wide5 در واقع نسخه ری‌برند شده گلکسی A22 5G است. اما با وجود شباهت‌های غیر قابل انکار از نظر طراحی و ویژگی‌های پردازشی، بررسی مشخصات محصول تازه و تفاوت‌های آن با گلکسی A22 5G نشان می‌دهد که با اسمارت‌فون جدیدی روبه‌رو هستیم که دست کم از نظر وضوح دوربین اصلی و طراحی دوربین‌های بخش پشتی متفاوت است. از طرف دیگر کارشناسان با توجه به شباهت‌های میان گلکسی Wide5 و گلکسی F42 5G (که به زودی در بازار هند عرضه می‌شود) بر این باورند که در واقع این محصول را می‌توان نمونه تغییر نام‌یافته Wide5 دانست که هر دو با شماره مدل مشترک SM-E426 ارائه می‌شوند.

محصول جدید 203 گرمی سامسونگ در ابعاد 167.2x76.4x9 میلی‌متر و سه رنگ مشکی، سفید و آبی طراحی شده است. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به ویژه در بخش پایینی یا در اصطلاح chin نسبتا عریض به نظر می‌رسند. گلکسی Wide5 از یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس برخوردار است. در بالای پنل صفحه‌نمایش و درون ناچ قطره‌ای Vشکل آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. سامسونگ به نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش این محصول اشاره‌ای نکرده اما با توجه به پشتیبانی پردازنده Dimensity 700 از نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز می‌توان انتظار این نرخ را در اسمارت‌فون تازه داشت.

در قسمت پشتی این گوشی شاهد حضور سه دوربین هستیم که ماژول اصلی 64 مگاپیکسل وضوح دارد و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. در کنار دوربین اصلی، یک نمونه 5 مگاپیکسلی الترا واید با میدان دید 115 درجه‌ای و f/2.2 و یک سنسور تشخیص عمق میدان با وضوح 2 مگاپیکسل جای گرفته‌اند. ترکیب این سه دوربین را در یک قاب مربعی‌شکل به رنگ مشکی حضور یک فلش ال‌ای‌دی تکمیل می‌کند.

سامسونگ امور پردازشی این گوشی را به پردازنده 7 نانومتری Dimensity 700 ساخت مدیاتک سپرده است که کمتر از یک سال از معرفی آن می‌گذرد و در گلکسی A22 5G نیز شاهد حضور آن بودیم. این چیپ‌ست از 2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2. گیگاهرتز و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن Mali G57 MC2 است. رم دستگاه 6 گیگابایت ظرفیت دارد و در کنار آن 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است که از طریق اسلات میکرو اس‌دی می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد.

انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از فناوری شارژ سریع 15 واتی به کمک درگاه USB Type-C پشتیبانی می‌کند.

حسگر اثر انگشت در این محصول در کناره دستگاه تعبیه شده است و برخورداری از بلوتوث 5.1، وای‌فای 5، ارتباطات 5G، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و NFC از جمله ویژگی‌های ارتباطی آن را تشکیل می‌دهد.

این گوشی با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 از روز معرفی و از طریق فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین اپراتور SK Telecom با قیمت 449,900 وان کره جنوبی (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 384 دلار) در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا