معرفی Moto G50 5G- اسمارت‌فون مقرون به صرفه موتورولا مجهز به Dimensity 700

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1400/6/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 700 Dimensity 700 ، Motorola Moto G50 5G ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : موتورولا در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی اسمارت‌فونی مقرون به صرفه با نام Moto G50 مجهز به ارتباطات نسل پنجم را معرفی کرد. این کمپانی حالا پس از گذشت حدود 5 ماه در روز چهارشنبه 25 آگوست 2021 (3 شهریور 1400) از اسمارت‌فون جدیدی با نام Moto G50 5G برای بازار استرالیا رونمایی کرده است. این گوشی از نظر مشخصاتی همچون اندازه و وضوح صفحه‌نمایش، باتری و رزولوشن دوربین اصلی شباهت‌ کاملی به Moto G50 دارد و مهم‌ترین تفاوت این دو محصول به چیپ‌ست پردازشی Dimensity 700 باز می‌گردد که جایگزین پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 480 حاضر در Moto G50 شده است.

در محصول جدید نیز همچنان با یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD با وضوح HD+ روبه‌رو می‌شویم که نرخ به‌روزرسانی آن 90 هرتز است. یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با f/2.0 نیز مهمان ناچ قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش شده است. در بخش پشتی دستگاه ترکیبی از سه دوربین به همراه فلش ال‌ای‌دی دیده می‌شود که بر خلاف Moto G50 که به صورت عمودی در راستای یکدیگر قرار گرفته بودند، حالا در قابی مربعی شکل جای گرفته‌اند. وضوح دوربین اصلی اسمارت‌فون جدید بدون تغییر در مقایسه با نمونه عرضه‌شده در ماه مارس، 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است، اما وضوح دوربین ماکرو کاهش یافته و از 5 مگاپیکسل به 2 مگاپیکسل رسیده است. ماژول تشخیص عمق نیز همچنان 2 مگاپیکسل وضوح دارد.

حاشیه‌های نسبتاً عریض اطراف صفحه‌نمایش به ویژه در بخش پایین پنل نمایشگر یا در اصطلاح chin در این اسمارت‌فون 206 گرمی نیز به چشم می‌خورد. در پشت گوشی و مرکز بخش بالایی، لوگوی موتورولا حضور دارد اما حسگر اثر انگشت درون آن قرار نگرفته بلکه به کناره گوشی منتقل شده است.

پردازنده Moto G50 5G، همان طور که اشاره شد، Dimensity 700 محصول مدیاتک بوده که ظاهراً برای استفاده در گوشی‌های ارزان‌قیمت نسل پنجم طراحی شده است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده و از مودم 5G یکپارچه بهره می‌برد. این تراشه، 8 هسته پردازشی شامل 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 را در بر می‌گیرد. در کنار این پردازنده 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که فضای ذخیره‌سازی را می‌توان به کمک اسلات میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر افزایش داد.

باتری دستگاه 5 هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد و از طریق یک شارژر 15 واتی شارژ می‌شود که البته این شارژر همراه با گوشی عرضه نمی‌شود و نمونه ارائه‌شده درون جعبه گوشی 10 وات توان دارد. از دیگر امکانات Moto G50 5G می‌توان به جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اتصال NFC اشاره کرد.

Motorola Moto G50 5G با اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی موتورولا موسوم به My UX در رنگ‌ خاکستری (Meteorite Gray) تولید می‌شود اما برخی منابع از رنگ سبز نیز به عنوان یکی از نمونه‌های آن یاد کرده‌اند. Moto G50 5G قرار است با قیمت 399 دلار استرالیا (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 289 دلار آمریکا) به کاربران استرالیایی ارائه شود و شرکت سازنده در خصوص امکان عرضه این محصول در خارج از استرالیا و قیمت آن هنوز اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

منبع : Motorola