انتخاب هواوی P50 Pro از سوی DxOMark به‌عنوان بهترین نمایشگر موبایلی دنیا

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/21
برچسب‌ها : صفحه نمایش Display ، Huawei P50 Pro ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : درست همزمان با رونمایی از سری هواوی P50 در جولای گذشته سایت معتبر DxOMark، گوشی هواوی P50 Pro را به‌عنوان بهترین دوربین موبایلی جهان برگزید. قرارگیری P50 Pro‌ در جایگاه نخست و بالاتر از دیگر گوشی‌های هوشمند حالا در جنبه دیگری نیز ادامه پیدا کرده و بار دیگر سایت مرجع DxOMark با بررسی صفحه‌نمایش این گوشی، آن را شایسته عنوان بهترین نمایشگر موبایلی و بالاتر از رقبای سرسختی از برندهای مختلف دانسته است. رقبای اصلی P50 Pro در این زمینه، آخرین پرچمداران سری S و Note سامسونگ و پس از آن مدل‌هایی از شرکت OnePlus بوده‌اند که همگی از نمایشگرهای مدرن و با کیفیتی بهره می‌برند.

P50 Pro‌ به یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی 10 بیتی با وضوح 1228×2700 پیکسل مجهز شده که تصویر آن در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی شده و برای یافتن برخوردهای احتمالی انگشت نیز در هر ثانیه 300 بار سطح نمایشگر را اسکن می‌کند. این پنل OLED از لبه‌های خمیده در کناره‌ها برخوردار است و سنسور اثر انگشت را نیز در خود جای داده است.

در بررسی وب‌سایت DxOMark از صفحه‌نمایش هواوی P50 Pro از نکات مثبتی همچون مناسب بودن روشنایی برای مشاهده ویدئوهای HDR10، خوانش دلپذیر نمایشگر در نور کم و محیط‌های داخلی، تاچ نرم و با دقت و تقریبا بدون فلیکر بودن صفحه‌نمایش سخن به میان آمده است که این پنل را به بهترین صفحه‌نمایش موبایلی در بین پرچمداران فعلی بازار بدل کرده است.

امتیاز P50 Pro در این تست به 93 واحد رسیده که در مقایسه با Galaxy S21 Ultra با امتیاز 91، گلکسی Note20 Ultra با امتیاز 90 و OnePlus 9 Pro با امتیاز 89 در جایگاه کاملا بالاتری قرار می‌گیرد. در بررسی DxOMark به بهبود قابل ملاحظه عملکرد صفحه‌نمایش این مدل در پخش ویدئو اشاره شده جایی‌که نسل قبلی آن یعنی P40 Pro اندکی با مشکل روبرو بود. نسبت روشنایی در مقابل کنتراست، خوانایی کلی در محیط‌های داخلی و خارجی (در سایه)، حفظ خوانایی در هنگام مشاهده از کناره‌ها، فیلتر رنگ آبی قابل قبول و موفقیت در پرهیز از افت فریم از دیگر نکات مثبت قابل ذکر در مورد این صفحه‌نمایش از نگاه DxOMark به‌حساب می‌آیند. با برخورداری از فرکانس 1,448 هرتزی، صفحه‌نمایش هواوی P50 Pro همچین کنترل فوق‌العاده‌ای را در برابر پدیده فلیکر یا لرزش و سو سو زدن تصویر از خود نشان می‌دهد.

DxOMark در سمت نکات منفی این پنل از کم بودن روشنایی پیش‌فرض برای خوانش رضایت‌بخش تصویر در محیط‌های خارجی، افزوده شدن اندکی رنگ زرد/سبز در اکثر شرایط آزمایش، از دست رفتن جزییات در سوژه‌های تیره در هنگام مشاهده ویدئوهای HDR10 و افت گاه و بی‌گاه فریم در هنگام آغاز یک بازی ویدئویی اشاره کرده است.

DxOMark در پایان بررسی نمایشگر Huawei P50 Pro این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند: «هواوی P50 Pro شماره یک جدید در رتبه‌بندی پروتکل صفحه‌نمایش ماست و [البته] مستحق آن است. این [مدل] دستگاه فوق‌العاده متعادلی‌ست با چند نقطه‌ضعف کوچک که به‌گونه قاطعی با نتایج قدرتمند آن تقریبا در هر ویژگی به‌آزمایش گذاشته شده جبران شده است.»

منبع : DxOMark


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا