بررسی دستبند هوشمند Huawei Band 6 - تناسب اندام اقتصادی

نمایش بررسی تخصصی

تاریخ : 1400/4/21        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : دستبندهای سلامتی با تکیه بر قیمت مناسب و وزن پایین همواره در زمره دستگاه‌های پر طرفدار در رده پوشیدنی‌ها قرار داشته و با تشویق کاربران به هوشمندسازی فرایند ورزش و تناسب اندام جذابیت‌های بالایی را در امر سلامت ارائه می‌کنند. این رده با وقوع پاندمی کرونا در طی نزدیک به یک سال و نیم گذشته و ادامه آن تا به امروز دراکثر نقاط دنیا اهمیت دوچندانی یافته و نه‌تنها به‌ظاهر از این دیوایس‌های کوچک و ظریف برای ورزش و سلامتی بهره گرفته می‌شود بلکه با حضور حسگرهای تعیین‌کننده‌ای مثل سنسور نمایش اکسیژن خون، این اهمیت از بحث ورزش و تناسب اندام فراتر رفته و به حوزه پزشکی نیز وارد شده است. هرچند نگفته پیداست که داده‌های دستگاه‌هایی از این دست هیچ‌گاه جایگزینی برای ابزارهای پزشکی حرفه‌ای نخواهد بود اما می‌توان از داده‌های آن‌ها به‌عنوان یک ابزار جانبی برای اطلاع از وضعیت سلامتی بهره گرفت.

از جمله گونه‌های رو به پیشرفت این رده باید به دستبندهای هوشمند هواوی اشاره کرد که با عنوان Huawei Band به بازار ارائه می‌شوند؛ از این خانواده در سال گذشته Huawei Band 4 و نسخه پرو آن به بازار ارائه شدند و امسال نیز با پرش از روی عدد 5، انتخاب تازه و متفاوتی با نام Huawei Band 6 در دسترس قرار گرفته است. Huawei Band 6 که در حقیقت نسخه تغییر نام یافته‌ای از Honor Band 6 به حساب می‌آید در مقایسه با نسل قبلی با تغییرات بزرگی در ظاهر و طراحی روبرو شده و صفحه‌نمایش بزرگ و گسترده‌تری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Band 6 را در طیف محصولات هواوی باید پایین‌تر از نمونه‌ای مثل واچ‌ فیت دسته‌بندی کرد جایی‌که ضمن کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش، برخی از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واچ‌فیت همچون GPS و انیمیشن تمرین‌های ورزشی نیز از آن حذف شده و بدین‌ترتیب محصول ساده‌تر و ارزان‌قیمتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. Band 6 البته از طرف دیگر در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی Band 4 تغییر بزرگی را تجربه کرده و حالا با حضور یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، ظاهر متفاوتی را به خود گرفته است.

Huawei Band 6 با نام مدل FRA-B19 موضوع بررسی این نوبت است.

جعبه محتویات

Band 6‌ به‌سبک دیگر تولیدات هواوی و آنر در این رده با جعبه مکعبی‌شکل کوچکی ارائه می‌شود که تصویری از خود ساعت روی آن نقش بسته و امکانات کلیدی دستگاه همچون سنسور SpO2، اندازه صفحه‌نمایش، حالت‌های ورزشی مختلف و مقاومت 5 اتمسفری آن در برابر نفوذ آب (مقاومت تا عمق 50 متری) در پشت این باکس دیده می‌شود.

درون این جعبه به‌جز خود ساعت تنها به یک کابل مخصوص USB و نوشته راهنما قرار گرفته است.

کابل USB همراه این مدل درست مثل واچ‌ فیت از یک سر مغناطیسی مخصوص بهره می‌برد که به پین‌های متناظر آن در پشت ساعت متصل می‌شود.

طراحی ظاهری

Band 6 از همان ابتدا کاملا به تجربه واچ فیت شباهت دارد جایی‌که صفحه‌نمایش باریک و عمودی مدل‌های پیشین این خانواده و نمونه‌ای مثل Band 4 حالا جای خود را به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر داده که عریض‌تر بوده و بدین‌ترتیب محتوای بیشتری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش البته از واچ‌فیت کوچک‌تر است و به همین علت روی دست‌های کوچک‌تر، حالت بهتری را به خود می‌گیرد. کوچک‌تر شدن صفحه‌نمایش Band 6 نسبت به واچ‌فیت همچنین از شباهت آن به اپل واچ نیز کاسته و ترکیب منحصر به‌فردتری را به آن بخشیده است.

حاشیه‌های دورتادور صفحه‌نمایش همچون واچ‌فیت نسبتا زیاد بوده و بار دیگر در پایین به حاشیه ضخیم‌تری بر می‌خوریم. شاسی پیرامونی دستگاه که علاوه بر کناره‌ها، بخش کوچکی از بالا و پایین صفحه‌نمایش را نیز در بر گرفته ظاهرا همچنان پلاستیکی بوده و بسته به رنگ در نظر گرفته شده برای بند دستگاه در دو رنگ خاکستری تیره یا طلایی ارائه می‌شود.

در کناره سمت راست ساعت مثل قبل از یک دکمه بزرگ و فیزیکی استفاده شده که جدا از روشن کردن صفحه‌نمایش و نمایش منوی اصلی برای بازگشت به صفحه هوم نیز به‌کار می‌رود. گرفتن و نگه داشتن این دکمه نیز امکان خاموش یا ری‌استارت کردن ساعت را فراهم می‌کند.

در پشت ساعت سنسورهای معمول نوری برای اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون به چشم می‌خورند و پین‌های اتصال شارژر نیز در همین قسمت قرار دارند.

مکانیزم باز و بسته شدن بندهای ساعت تفاوتی با واچ فیت ندارد و بار دیگر نیاز به آزادسازی پین‌های اختصاصی حاضر در بخش پشتی دارد. این پین‌ها حالا البته برخلاف واچ‌فیت پشت خود ساعت نبوده و روی بند قرار می‌‌گیرند. استفاده مجدد از این پین‌ها به معنای سازگار نبودن بندهای ساعت عادی با Band 6 است و یافتن نمونه منطبق با این مکانیزم در صورت آسیب رسیدن به پین‌های اتصالی را نیز به امر دشواری بدل می‌کند.

طراحی Band 6 در مقایسه با نسل قبلی آن با تغییر بزرگی روبرو شده و به‌لطف صفحه‌نمایش بزرگ‌تر،‌ آیکون‌های خواناتری را نیز ارائه کرده و در مجموع حداقل از لحاظ ظاهری نمونه قابل‌قبولی در مقایسه با رقبای سرسختی همچون بندهای شیائومی به‌نظر می‌رسد.

ابعاد و وزن

طول و عرض Band 6 به‌ترتیب 43 و 25.4 میلی‌متر اعلام شده که مقایسه آن با Band 4 با طول و عرض به‌ترتیب 56 و 18.5 میلی‌متری به‌خوبی از تغییر ساختار صفحه‌نمایش از یک نمونه باریک و بلند به یک نمونه کوتاه‌قامت‌تر اما کاملا عریض‌تر خبر می‌دهد. یک نمونه دیگر برای مقایسه، ساعت واچ فیت هواوی است که هم در طول 46 میلی‌متری و هم در عرض 30 میلی‌متری بزرگ‌تر از Band 6 بوده و همانطور که اشاره شد در کل ساعت کاملا حجیم‌تری‌ به حساب می‌آید. ضخامت دستگاه 11 میلی‌متر (دقیقا 10.99 میلی‌متر) است که 1.51 میلی‌متر نسبت به Band 4 کاهش پیدا کرده است.

Band 6 در زمینه وزن نیز موفق عمل کرده و وزن 18 گرمی آن در مقایسه با وزن 24 گرمی Band 4‌ کاهش چشمگیری پیدا کرده است. لازم به ذکر است که هر دوی این وزن‌ها بدون بند اندازه‌گیری شده‌اند اما با وجود بند نیز با نمونه کاملا سبک و قابل‌قبولی روبرو می‌شویم که روی دست چندان احساس نمی‌شود.

صفحه‌نمایش

با این‌که صفحه‌نمایش Band 6 از لحاظ ظاهری به Watch Fit شباهت دارد اما این شباهت تنها در حد ظاهر باقی مانده و با به میان آمده اعداد و ارقام تفاوت‌های مابین این دو مدل به خوبی نمایان می‌شود؛ صفحه‌نمایش Band 6 یک نمونه 1.47 اینچی AMOLED با وضوح 194×368 پیکسل است که مقایسه آن با پنل 1.64 اینچی AMOLED واچ‌فیت با رزولوشن 280×456 پیکسل هم در ابعاد و هم در وضوح با کاهش مشخصی روبرو شده است. این پنل البته در قیاس با صفحه‌نمایش بسیار کوچک و 0.96 اینچی Band 4 با فناوری TFT و وضوح 80×160 پیکسل کاملا بهتر به‌نظر می‌رسد و OLED بودن آن نیز رنگ مشکی عمیقی را در این قسمت ایجاد کرده است. میزان افزایش ابعاد این صفحه‌نمایش نسبت به Band 4 به‌گفته شرکت سازنده به 148 درصد رسیده و نسبت اسکرین به بدنه در آن نیز در حالی به 64 درصد می‌رسد که این نسبت در واچ فیت، 70 درصد اعلام شده بود.

کوچک‌تر شدن ابعاد و کاهش وضوح صفحه‌نمایش Band 6 (که هواوی به آن FullView Display می‌گوید) البته عملا تأثیر بزرگی بر فشردگی پیکسل‌ها در این پنل باقی نگذاشته و با تراکم 283 پیکسل در هر اینچ، راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. این تراکم در Watch Fit برابر با 326 پیکسل در هر اینچ است که در این سایز مینیاتوری اختلاف بزرگ و غیر قابل جبرانی به‌نظر نمی‌رسد. از طرف دیگر این صفحه‌نمایش در دنیای واقعی در اغلب اوقات در حال نمایش آیکون‌ها و طرح‌های گرافیکی بوده و کمتر بودن وضوح آن نسبت به واچ فیت مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. عمق رنگ مشکی، کنتراست مثال‌زدنی و زاویه دید مطلوب دیگر گزینه‌های جالب‌توجه این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

در منوی تنظیمات نمایشگر امکان دسترسی به 9 واچ‌فیس پیش‌فرض، جایگاه آیکون‌های حاضر در صفحه‌ هوم، تغییر میزان روشنایی از 1 تا 5 (به‌صورت پیش‌فرض روی 3) و گزینه Advanced برای تنظیم حالت Sleep و Screen time در نظر گرفته شده است.

فضای زیر صفحه‌نمایش حوالی 4 میلی‌متر است و در کناره‌ها و بالا نیز تقریبا 2 میلی‌متر حاشیه دیده می‌شود که هر دوی این حاشیه‌ها تفاوت چندانی با واچ فیت ندارند.

حسگرها و گزینه‌های ارتباطی

تنها دریچه ارتباطی Band 6 رو به دنیای خارج اتصال بلوتوث نسخه 5 آن است که نسبت به Band 4 با بلوتوث 4.2 با ارتقاء روبرو شده است. برخلاف Watch Fit در این مدل از GPS خبری نیست و بار دیگر برای ثبت اطلاعات مکانی نیازمند گوشی متصل به ساعت خواهد بود. در بخش حسگرها نیز جدا از ژیروسکوپ و حسگر ضربان قلب تنها به یک شتاب‌سنج معمولی برمی‌خوریم و از حسگر شش محوره سنجش اینرسی (IMU) حاضر در واچ فیت و Band 4 Pro در این مدل استفاده نشده است.

نرم‌افزار و رابط کاربری

همان‌طور که از یک دستبند سلامتی انتظار می‌رود، در Band 6 نیز به‌جای یک سیستم‌عامل کامل و جامع با امکان نصب برنامه‌های جانبی از یک پوسته ساده و بسته استفاده شده که امکان نصب برنامه نداشته و کاملا به آن‌چه در واچ فیت دیده‌ایم شباهت دارد. با یک بار فشردن دکمه جانبی، صفحه ساعت روشن می‌شود و با فشردن دوباره آن وارد منوی اصلی دستگاه می‌شویم؛ جایی‌که تمامی قابلیت‌های ساعت شامل ورزش، سابقه تمرین‌ها، اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون (SpO2)، سابقه فعالیت‌ها (Activity record)، سنجش کیفیت خواب و سطح استرس، تمرین‌های تنفسی، کنترل موزیک در حال پخش (از گوشی)، اعلان‌های گوشی، آب و هوا، استوپ‌واچ، تایمر، زنگ ساعت، چراغ‌قوه (با روشن کردن کل پیکسل‌های صفحه‌نمایش)، گزینه یافتن گوشی (Find Phone) و در نهایت Settings یا تنظیمات پدیدار می‌شوند.

در هر زمان و هر منوی داخلی با یک بار فشردن دکمه کناری ساعت، صفحه واچ فیس نمایان می‌شود و با فشردن مجدد به منوی اصلی می‌توان دسترسی داشت. برای بازگشت به عقب و انجام عمل back نیز می‌توان دست را از لبه سمت چپ ساعت رو به داخل کشید.

در صفحه واچ فیس با کشیدن دست به چپ یا راست می‌توان به مواردی مثل حلقه‌های رنگی سابقه فعالیت‌ها (Activity record)، محاسبه ضربان قلب، استرس و کنترل‌های موسیقی دست پیدا کرد.

با اسکرول از پایین به بالا، نوتیفیکیشن‌های گوشی متصل به دستگاه نمایان می‌شود و با کشیدن دست از بالا به پایین نیز به برخی تاگل‌های دسترسی سریع همچون روشن نگه داشتن صفحه‌نمایش برای 5 دقیقه، حالت DND یا مزاحم نشوید برای غیر فعال کردن ویبره ساعت، تنظیم آلارم و گزینه پیدا کردن گوشی (با به‌صدا درآوردن صدا از اسپیکرهای گوشی) نمایان می‌شوند. در همین قسمت زمان و تاریخ همراه با ذخیره باتری و وضعیت اتصال به گوشی (علامت بلوتوث سفید به معنای قطع بودن و آبی به معنای متصل بودن به گوشی) در بالا و علامت چرخ‌دنده در پایین برای دسترسی سریع به منوی تنظیمات در نظر گرفته شده است. ذکر این نکته نیز در این قسمت اهمیت دارد که این دو منو یعنی نمایش نوتیفیکیشن‌ها و تاگل‌ها فقط در صفحه واچ فیس با کشیدن دست به‌ترتیب از پایین به بالا و از بالا و به پایین نمایان می‌شوند و در سایر منوها در دسترس نیستند.

در بخش تنظیمات، گزینه‌های مرتبط با صفحه‌نمایش، ویبره، حالت مزاحم نشوید (DND)، تمرین‌های ورزشی و سیستم جای دارند و از این طریق امکان ایجاد برخی تغییرات در نظر گرفته شده است. از جمله گزینه‌های قابل تغییر در این قسمت باید به تغییر واچ فیس و روشنایی صفحه در منوی Display، تغییر شدت ویبره از بین سه گزینه مختلف در منوی Vibration، اتوماتیک کردن حالت DND در ساعت‌های مشخص، نشخیص خودکار برخی فعالیت‌های ورزشی و خاموش و روشن کردن و باز گرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه اشاره کرد.

دوام باتری و کیفیت شارژ

هواوی به ظرفیت باتری مورد استفاده در Band 6 اشاره‌ای نکرده اما برخی منابع به استناد به آنر بند 6 از حضور باتری 180 میلی آمپر ساعتی در این مدل سخن گفته‌اند؛ امری‌که در صورت صحت به معنای ارتقاء نزدیک به دو برابری ظرفیت باتری در مقایسه با Band 4‌ و باتری تنها 91mAh آن است. در توصیف کیفیت این باتری به 4 روز استفاده متداول اشاره شده است؛ هواوی این دوام را تحت شرایط روشن بودن دائم حسگرهای ضربان قلب و سنجش کیفیت خواب، چک کردن کوتاه صفحه‌نمایش برای 200 بار، دریافت 50 پیام، 6 تماس و سه یادآور آلارم در هر 24 ساعت و 30 دقیقه ورزش در هر هفته به‌دست آورده که به‌خصوص این آخری یعنی تنها 30 دقیقه ورزش در هر هفته برای کاربران عادی این ساعت نیز ناکافی به‌نظر می‌رسد و بدین‌ترتیب نمی‌توان انتظار دستیابی به دوام 14 روزه حداقل برای ورزشکاران را داشت.

دوام این باتری در یک استفاده شدیدتر که زمان تمرین در هر هفته در آن به 60 دقیقه می‌رسد و صفحه‌نمایش در طی روز، 500 بار روشن می‌شود به‌گفته شرکت سازنده به 10 روز کاهش پیدا می‌کند.

در عمل از دوام این باتری می‌توان کاملا رضایت داشت و در یک استفاده شدید با تمرین‌های ورزشی روزانه نیز رسیدن به دوام یک هفته‌ای چندان دشوار به‌نظر نمی‌رسد. با غیر فعال کردن فرایندهای سنجش ضربان قلب و کیفیت خواب، این دوام حتی به مقادیر بیشتر نیز قابل افزایش است و کاهش نور صفحه‌نمایش نیز در رسیدن به دوام بالاتر بی‌تأثیر نیست.

شارژ سریع که در پشت جعبه دستگاه نیز به آن اشاره شده یکی از گزینه‌های اصلی در توصیف کارکرد Band 6 است جایی‌که به‌گفته هواوی تنها 5 دقیقه شارژ باتری برای استفاده از دستگاه برای 2 روز کافی خواهد بود. هواوی البته به نوع این استفاده و البته مهم‌تر از آن توان شارژری که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفته اشاره‌ای نکرده است. زمان نهایی شارژ این باتری از صفر تا 100 درصد چیزی نزدیک به 65 تا 70 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

مانیتورینگ فعالیت‌های ورزشی

جدا از تمامی موارد اشاره شده، کارکرد اصلی یک دستبند هوشمند را باید در چگونگی دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی مختلف در آن جست‌وجو کرد؛ جایی‌که Band 6 درست مثل واچ فیت از پشتیبانی از 96 حالت ورزشی مختلف سخن می‌گوید اما در بخش تمرین ورزشی یا Workout این ساعت تنها 9 فعالیت شامل دویدن در محیط‌های داخلی و خارجی، پیاده‌روی در محیط‌های داخلی و خارجی، دوچرخه ثابت، شنا در استخر، طناب زدن، الپتیکال و حرکت پارویی (Rower) در دسترس قرار دارند و برخلاف واچ فیت گزینه‌ای برای اضافه کردن ورزش دیگری به این لیست وجود ندارد. تنها راه‌حل در این حالت برای دنبال کردن فعالیت ورزشی جدا از 9 مورد اشاره شده استفاده از Other در پایین لیست است که با انتخاب آن بدون اشاره به نوع ورزش، ظاهرا می‌توان هر فعالیت دیگری را مانیتور کرد.

با انتخاب هر گزینه ورزشی از این لیست، علامت تنظیمات در زیر تصویر آن ظاهر می‌شود که با انتخاب آن می‌توان هدف از آن تمرین (رسیدن به مسافت، زمان و یا کالری مشخص) را انتخاب کرد و هشدارهای به‌نمایش درآمده شامل رسیدن به یک مسافت مشخص، رسیدن ضربان قلب به یک عدد از پیش تعیین شده و سنجش استرس را نیز فعال کرد.

برای مشخص شدن کیفیت مانیتورینگ دیتای ورزشی در Band 6، از آن در یک جلسه تمرینی دویدن در فضای آزاد استفاده کردیم جایی‌که مزیت صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه از همان ابتدا ظاهر شده و برخلاف دستبندهای کوچک دارای صفحه‌نمایش‌های باریک، نیازی به اسکرول کردن نمایشگر برای مشاهده اطلاعاتی نظیر زمان و مسافت طی شده نبوده و همگی با فونت درشت و خوانا در یک صفحه در دسترس قرار دارند. دیگر مزیت Band 6 در حین دویدن امکان استفاده از دکمه فیزیکی جانبی برای پایان دادن به جلسه تمرینی‌ست که راحتی بیشتری را ارائه می‌کند.

با پایان هر جلسه تمرینی، اطلاعات ثبت شده در ساعت به اپلیکیشن Huawei Health قابل انتقال خواهد بود و جزییات متنوعی همچون زمان تمرین، مسافت و سرعت طی شده، میزان کالری سوزانده شده، تعداد قدم‌ها، شاخص جذب اکسیژن (VO2Max) و چندین و چند مورد دیگر در دسترس قرار می‌گیرد.

Huawei Band 6 با این‌که در این بخش طبیعتا در جایگاه پایین‌تری نسبت به واچ فیت با لیست کامل ورزش‌های مورد پشتیبانی و انیمیشن‌های تمرینی قرار می‌گیرد اما برای اکثر کاربران علاقمند به تناسب اندام هنوز گزینه‌های نسبتا قابل‌قبولی را ارائه می‌کند.

سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون

اندازه‌گیری ضربان قلب با بستن درست ساعت روی مچ دست به‌آسانی صورت می‌پذیرد و امکان مانیتورینگ دائم این فاکتور نیز گزینه جالب‌توجه‌ای به‌نظر می‌رسد.

سنجش اکسیژن خون اما طبق معمول به زمان بیشتری برای اندازه‌گیری نیاز داشته و ثابت بودن دست عامل مهمی در افزایش دقت آن است. این ویژگی با تاباندن نور به رگ‌های دست و تحلیل نور بازتابی، میزان اکسیژن درون خون را با توجه به عملکرد متفاوت گلوبل‌های قرمز دارای اکسیژن نسبت به نمونه‌های فاقد اکسیژن در جذب نور اندازه‌گیری می‌کند. سنجش اکسیژن خون در این حالت البته از نظر دقت در سطح پایین‌تری نسبت به دستگاه‌های پزشکی حرفه‌ای قرار می‌گیرد چرا که تست‌های کلینیکال با اتصال گیره مخصوصی به سر انگشت، لاله گوش و انگشت پا و گذر نور (و نه بازتاب آن) از میان آن عضو فاکتور SpO2 را تعیین کرده و طبیعتا دقت بالاتری دارند. بدین‌ترتیب همانطور که هواوی نیز در توضیحات حاضر در این بخش اشاره کرده، اندازه‌گیری‌هایی از این دست قابل جایگزینی با تست‌های کلینیکال نبوده و از آن‌ها برای تشخیص بیماری یا اطمینان از سلامتی نمی‌توان استفاده کرد.

کلام آخر

Band 6 را باید دستبند هوشمند متفاوتی از مجموعه هواوی دانست که بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش در آن شرایط جدیدی را نسبت به نسل‌های قبلی ایجاد کرده است. ابعاد و وزن دستگاه در حد متعادل و قابل‌قبولی قرار دارد و از نظر طراحی نیز با نمونه خوش‌فرم‌تری در قیاس با دستبندهای عادی با صفحه‌نمایش‌های باریک و کشیده روبرو می‌شویم. OLED شدن صفحه‌نمایش نقش موثری در کیفیت استفاده از این دستبند ایفا کرده و در حفظ خوانایی آن در محیط‌های داخلی و خارجی موثر بوده است.

از عملکرد این دستبند هوشمند در ثبت اطلاعات ورزشی می‌توان به میزان زیادی رضایت داشت و جدا از دقت مناسب در ثبت جزییات تمرین، بزرگ‌ بودن نمایشگر نیز خوانش اطلاعات در حین انجام فعالیت ورزشی را به امر آسانی بدل کرده است. در مشخصات این مدل به پشتیبانی از مانیتورینگ 96 فعالیت ورزشی اشاره شده اما در منوی دستگاه عملا تنها 9 فعالیت ورزشی پایه‌ای از جمله دویدن داخلی و خارجی، پیاده‌روی داخلی و خارجی، شنا در استخر، الپتیکال، حرکت پارویی، دوچرخه ثابت و طناب زدن دیده می‌شود و برای دنبال کردن بقیه فعالیت‌ها به‌ناچار باید گزینه Other را بدون ذکر نام ورزش مورد نظر انتخاب کرد.

از کیفیت سنسور ضربان قلب و مانیتورینگ دائم آن در کل ساعت‌های پوشیده شده دستگاه رضایت داشتیم و سنجش سطح استرس و کیفیت خواب نیز با توجه به رده کاربری و قیمت این دستبند نسبتا قابل‌قبول به‌نظر می‌رسند. اندازه‌گیری اکسیژن خون اما طبق معمول با اما و اگرها و دقت پایین‌تری همراه است و به‌دست آوردن نتیجه مناسب از آن نیازمند فاکتورهای مختلفی مثل بسته شدن درست ساعت روی دست و ثابت بودن فرد خواهد بود.

Band 6 طبق انتظار فاقد سیستم‌عاملی با امکان نصب برنامه‌های جانبی‌ست و به‌ظاهر تنها تغییر قابل انجام از سوی کاربر در آن انتخاب واچ فیس‌های جدیدی‌ست که همچنان خود شرکت سازنده ارائه می‌کند. باتری دستگاه از ظرفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و در یک استفاده شدید نیز به‌سادگی به زانو در نمی‌آید. شارژ این باتری نیز نسبتا سریع انجام شده و تنها اندکی بیش از یک ساعت شما را به انتظار می‌گذارد.

در مجموع با نیم‌نگاهی به نسل قبلی این ساعت یعنی Huawei Band 4، تغییرات صورت پذیرفته در Band 6 را می‌توان مثبت و قابل‌قبول ارزیابی کرد و جدا از افزایش اندازه صفحه‌نمایش، دوام بالای باتری و پشتیبانی از شارژ سریع در آن نیز نکات جالب‌توجه‌ای به‌نظر می‌رسند. Band 6 را بدین‌ترتیب می‌توان مناسب کاربران خانگی با فعالیت‌های سبک ورزشی دانست جایی‌که جدا از دریافت نوتیفیکیشن‌های گوشی، نمایش تماس وارده و اطلاعات پیام‌ها (با پشتیبانی از زبان فارسی)، نقش مشوق کوچکی برای سبک زندگی بهتر و دستیابی به تناسب اندام را نیز ایفا می‌کند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا