معرفی Honor X20 SE با پردازنده Dimensity 700 و دوربین 64 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/4/10        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 700 Dimensity 700 ، Honor X20 SE ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر در روز چهارشنبه 30 زوئن 2021 (9 تیر 1400) از گوشی میان‌رده 5G جدیدی به نام X20 SE رونمایی کرده که همچون هم‌‌نامان قبلی آن مثل X10 5G و X10 Max 5G در رده میانی رو به پایین قرار می‌گیرد. Honor X20 SE که در حال حاضر برای بازار چین معرفی شده در صورت ارائه به بازارهای جهانی با توجه به اعلام رسمی این کمپانی به احتمال فراوان به سرویس‌های گوگل مجهز بوده و بدین‌ترتیب محصولی قابل رقابت با دیگر گزینه‌های پرشمار این رده به حساب می‌آید. X20 SE بیش از امکانات سخت‌افزاری بر مسئله طراحی متمرکز شده و احتمالا در مدل‌هایی با پسوندهای متفاوت از این گوشی با سخت‌افزار‌های پیشرفته‌تری روبرو شویم.

X20 SE همانطور که اشاره شد از طراحی متفاوت و متمایزی نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد و صفحه‌نمایش بزرگ سرتاسری با حاشیه‌های حداقلی و شکل‌های لنزهای سه‌گانه دوربین در بخش پشتی جلوه دوچندانی را به آن بخشیده است. دوربین سلفی پانچی دستگاه درون حفره نسبتا بزرگی در مرکز صفحه‌نمایش در بالا قرار دارد که اندکی از حد معمول بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد در دیگر سو اما حاشیه‌های پیرامون صفحه‌نمایش در بالا و پایین و کناره‌ها (حداقل از روی تصاویر) به اندازه‌ای کوچک و حداقلی‌ست که برای این رده قیمتی جالب‌توجه خواهند بود. برای مشخص شدن میزان کوچکی این حاشیه‌ها، کافی‌ست به سراغ طول و عرض این مدل برویم.

Honor X20 SE از طول تقریبا 160.7 میلی‌متری (دقیقا 160.68 میلی‌متر) و عرض 73.3 میلی‌متری برخوردار است که اگر آن را با نمونه نسبتا مشابه‌ای مثل Galaxy F52 5G از سامسونگ با صفحه‌نمایش یک اندازه و سلفی پانچی مقایسه کنیم تقریبا 4 میلی‌متر در طول و 3 میلی‌متر در عرض، کوچک‌تر است. بدین‌ترتیب نگفته پیداست که با چه میزان کوچک‌سازی مشهودی در حاشیه‌های پیرامونی صفحه‌نمایش روبرو می‌شویم. ضخامت دستگاه 8.4 میلی‌متر اعلام شده که با توجه به باتری نچندان حجیم آن نسبتا زیاد به نظر می‌رسد. X20 SE با وزن 179 گرمی گوشی چندان سنگینی به حساب نمی‌آید و تکیه بر یک باتری ضعیف‌تر، 20 گرم از F52 5G سبک‌تر است.

آنر سنت قبلی این کلاس در استفاده از صفحه‌نمایش LCD را در X20 SE حفظ کرده اما این بار از نرخ رفرش بالا در آن خبری نیست و پنل 6.6 اینچی فول اچ‌دی پلاس این گوشی را با نرخ رفرش عادی 60 هرتز روانه بازار خواهد کرد. نکته جالب‌توجه در مورد این صفحه‌نمایش به حاشیه‌های اندک آن تعلق دارد که در بالا به آن اشاره شد و به‌گفته آنر 94.2 درصد از روی دستگاه را پوشانده است. LCD بودن این صفحه‌نمایش امکان قرار دادن سنسور اثر انگشت درون نمایشگر را منتفی می‌کند و این حسگر در کناره دستگاه قرار گرفته است.

دوربین سلفی کاملا بزرگ این مدل که در مرکز بلای صفحه‌نمایش قرار دارد یک نمونه 16 مگاپیکسلی با f/2.0 است که طبیعتا فوکوس خودکار نیز در لیست امکانات آن جایی ندارد.

در پشت گوشی با وجود آن‌که در نگاه اول سه لنز دوربین خودنمایی می‌کنند اما عملا تنها با یک دوربین مهم یعنی دوربین 64 مگاپیکسلی با f/1.9 روبرو می‌شویم که حداکثر با وضوح 1080p فیلم‌برداری می‌کند. لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS نیز برای این دوربین در دسترس است. با گذر از دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی تنها دو واحد 2 مگاپیکسلی دیگر برای این گوشی در نظر گرفته شده که یکی برای عکاسی از سوژه‌ها در فاصله نزدیک به‌کار می‌رود و وظیفه دومی نیز محو کردن پس‌زمینه تصاویر دوربین اصلی در حالت پرتره است.

پردازنده گوشی از نوع 7 نانومتری Dimensity 700 شرکت مدیاتک در نظر گرفته شده که از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Arm Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی A55 بهره گرفته و گرافیک رده پایین G57 آن نیز 2 هسته‌ای‌ست. این پروسسور اما از اتصال 5G روی هر دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند که خارج از مرزهای مدیاتک هنوز در تولیدات دیگر سازندگان به واقعیت نپیوسته است. حافظه رم گوشی 6 یا 8 گیگابایت است و در هر دو مورد نیز از 128 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. ظاهرا در این مدل خبری از اسلات حافظه microSD نیست.

ظرفیت باتری X20 SE تنها 4 هزار میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که نه‌تنها نسبت به همتایان سال گذشته خود ظرفیت کمتری دارد بلکه مقایسه آن با اکثر دیگر رقبای حاضر در این کلاس نیز توان کمتری را به تصویر می‌کشد. آنر یک بار شارژ کامل این باتری را برای پخش 52 ساعت موزیک آنلاین، 11 ساعت نمایش ویدئوی آنلاین و 10 ساعت بازی آنلاین مناسب می‌داند. شارژ همراه دستگاه 22.5 وات (10 ولت و 2.25 آمپر) توان دارد اما شرکت سازنده اشاره‌ای به سرعت شارژ آن نکرده است.

جک 3.5 میلی‌متری هدست، درگاه USB-C، بلوتوث 5.1 و وای‌فای ac دو باند دیگر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند و از NFC نیز در آن خبری نیست.

Honor X20 SE با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری Magic UI 4.1 در سه رنگ مشکی، سبز و رزگلد و یک رنگ ترکیبی نقره‌ای بنفش از 9 جولای (18 تیر 1400) به بازار چین عرضه شده و قیمت آن برای دو نسخه مجهز به 6 یا 8 گیگابایت رم نیز به‌ترتیب 1,799 و 1,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 278 و 309 دلار آمریکا) در نظر گرفته شده است.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا