نگاهی به روتر هواوی AX3 Dual-core – وای‌فای 6 با چاشنی طراحی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/30
برچسب‌ها : هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت‌ هواوی جدا از کسب و کار گوشی‌‌های هوشمند و گجت‌های دیجیتالی آن، از جمله معتبرترین و پیشروترین نام‌های مطرح در صنایع مخابراتی و ارتباطی نیز به حساب می‌آیند تا جایی‌که محصولات این شرکت زیرساخت بسیاری از شبکه‌های بی‌سیم و اپراتورهای بزرگ جهان را تشکیل می‌دهند. در این رده به دیوایس‌هایی از جمله مودم‌ها و روترها بر می‌خوریم که طیف متنوع آن‌ها از نمونه‌های ساده و ارزان‌قیمت تا مدل‌های پیچیده و پیشرفته گسترده شده است. روتر AX3 Dual Core یکی از این محصولات است که امکانات مناسبی را با طراحی مدرن و به‌روز ارائه می‌کند در ادامه با امکانات و قابلیت‌های AX3 بیشتر آشنا می‌شویم.

انتظارها از یک روتر

استفاده از یک روتر جداگانه برای دسترسی به شبکه در حالی‌که اکثر مودم‌های ارتباطی خود به‌نوعی یک روتر نیز محسوب می‌شوند شاید در نگاه اول توجیه چندانی نداشته باشد اما در یک نگاه دقیق‌تر حضور یک روتر مستقل، جدا از سرعت بیشتر و کیفیت اتصال بالاتر، اغلب پوشش گسترده‌تری را نیز ارائه کرده و در محیط‌های دارای موانع فیزیکی متعدد، تضمینی برای دسترسی بدون مشکل به شبکه ارتباطی خواهد بود.

از سوی دیگر نوع نیازهای کاربران نیز نقشی اساسی را در حین انتخاب یک روتر ایفا می‌کند؛ جایی‌که برای مثال در رده گیم با نیاز مبرم به بالاترین سرعت و پایین‌ترین تأخیر، حضور روتری پیشرفته امری حیاتی و غیر قابل انکار است.

طراحی مینیمال و ظاهری مدرن

ظاهر متفاوت و جذاب AX3 Dual-core مطمئنا اولین نکته‌ای‌ست که در برخورد نخست با این مدل جلب توجه می‌کند؛ بدنه تخت با شیب ملایم، ضخامت اندک و شکل ویژه آنتن‌های چهارگانه بخش پشتی، فرم مینیمال و در عین حال مدرنی را به دستگاه بخشیده که در کمتر نمونه دیگری در این رده می‌توان سراغ گرفت. این جذابیت حتی نیاز به پنهان کردن دستگاه در محیط‌های خانگی را نیز به حداقل رسانده و پتانسیل بالایی را برای تلفیق با دیگر اجزای محیط‌های غیر اداری به‌نمایش می‌گذارد.

سرعت اتصال: درخشش Wi-Fi 6

وای‌فای 5 که آن را با نام وای‌فای ac نیز می‌شناسیم استانداردی‌ست که امروز بیشتر روترها از آن استفاده می‌کنند؛ Wi-Fi 6 یا ax اما فناوری جدیدتری در این میان است که در بسیاری از دیوایس‌های پیشرفته‌تر از جمله برخی گوشی‌ها و تبلت‌های مدرن پشتیبانی شده و سرعت و کیفیت بالاتری را نسبت به وای‌فای 5 ارائه می‌کند. AX3 Dual-core به این استاندارد ارتباطی مجهز بوده و علاوه بر پهنای باند بالاتر و امکان اتصال به دیوایس‌های بیشتر، از زمان تأخیر کمتر و مصرف انرژی پایین‌تری نیز برخوردار است.

هواوی در توصیف این نقاط برتری به پهنای باند 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای با مدولاسیون 1024-QAM، امکان اتصال به دستگاه‌های بیشتر در فرکانس 5 گیگاهرتز، زمان تأخیر 10 میلی‌ثانیه‌ای در مقابل 30 میلی‌ثانیه در وای‌فای 5 و در نهایت 30 درصد مصرف انرژی کمتر سخن می‌گوید. برتری‌های AX3 در زمینه وای‌فای 6 البته طبیعتا با حضور دستگاهی منطبق با این فناوری حاصل خواهد شد.

تأخیر حداقلی در استریم و عملکرد مناسب در گیم

از جمله مهم‌ترین دلائل تهیه روتری با کیفیت بالا، به‌کارگیری آن در هنگام استریم محتوا یا انجام بازی‌های پیشرفته است که دو فاکتور مهم سرعت بالا و تأخیر حداقلی در ارسال و دریافت بسته‌های دیتا را در کنار هم قرار می‌دهد

در ساختار AX3 به‌لطف مدولاسیون 1024-QAM و پهنای باند 160 مگاهرتزی روی کاغذ امکان دسترسی به سرعت 3,000mbps (متشکل از 574 مگابیت بر ثانیه در فرکانس 2.4 گیگاهرتزی و 2,402 مگابیت بر ثانیه در باند 5 گیگاهرتزی) فراهم می‌شود که در صورت تحقق یافتن در دنیای واقعی تأخیر و انتظار برای بافر محتوا را به خاطره‌ای از گذشته بدل می‌کند.

ارتقاء در تعداد دیوایس‌های متصل

روتر AX3 Dual-core از فناوری مدولاسیون چند کاربره OFDMA پشتیبانی کند که امکان ارسال همزمان اطلاعات به چندین دستگاه (حداکثر 4 دستگاه در باند 2.4 گیگاهرتز و 16 دستگاه در باند 5 گیگاهرتز) را فراهم می‌کند. این ویژگی همچنین امکان اتصال 128 دستگاه روی هر دو باند را نیز ارائه می‌کند.

تجربه تأخیر پایین‌تر

روتر AX3 Dual-core به‌گفته شرکت سازنده، در شرایط ایده‌ال تا دو سوم تأخیر کمتری را نسبت به دستگاه‌های ارائه می‌دهد که موضوع در زمان جابه‌جایی اتصال بین دستگاه‌های مختلف به ایجاد تأخیر کمتری منجر می‌شود.

تجربه کاهش مصرف انرژی

AX3 Dual-core‌ به‌لطف پردازشگر پیشرفته Gigahome در زمینه مصرف انرژی نیز موفق ظاهر شده و در مقایسه با نمونه‌های مشابه تا 30 درصد انرژی کمتری را به گفته هواوی مصرف می‌کند. این مهم به‌لطف رصد خودکار فعالیت روتر در طی 24 ساعت و بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوشمندانه در حالت اسنتد-بای به‌دست آمده است.

تجربه بهتر در عبور سیگنال از دیوارها

عبور دادن سیگنال از دیوار، یکی از مشکلات دائمی روترهای بی‌سیم در تمامی رده‌ها به حساب می‌آید و AX3 Dual-core نیز از آن مستثنی نیست؛ در این مدل اما فناوری جالب توجه‌ای برای به‌حداقل رساندن این مشکل استفاده شده که در آن گوشی‌های هواوی مجهز به وای‌فای 6 با کمک فناوری پهنای باند باریک پویا (Dynamic Narrow Bandwidth)، تا 6 دسی‌بل سیگنال قوی‌تری را از طریق پنهای باند باریک و با ثبات 2 مگاهرتز به AX3 ارسال می‌کنند. این قابلیت به معنای دریافت سیگنال وای‌فای قوی‌تری از طرف گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از این فناوری‌ و ایجاد تجربه‌ای بهتر در عبور سیگنال از دیوارها و سطوح سخت به حساب می‌آید.

انعطاف‌پذیری در ساخت شبکه

AX3 از شبکه‌سازی بی‌سیم، کابلی و یا ترکیبی از هر دو پشتیبانی می‌کند جایی‌که پس از برپایی شبکه، روترهای مختلف به‌صورت اتوماتیک تشکیل گروهی همسان با یک نام وای‌فای مشخص را می‌دهند و بهترین سیگنال وای‌فای به‌صورت اتوماتیک با توجه به موقعیت کاربر انتخاب می‌شود.

AX3 امکان تشکیل شبکه با روترهای قدیمی‌تر هواوی را از طریق دکمه H نیز ارائه می‌دهد و بدین‌ترتیب می‌توان پوشش شبکه خانگی یا اداری را به سادگی گسترش داد.

Huawei AX3 Dual-core بدین‌ترتیب در یک نگاه کلی روتری پیشرفته و حرفه‌ای با امکاناتی راضی‌کننده و قیمتی نسبتا مقرون به‌صرفه است که با حضو ویژگی‌هایی نظیر وای‌فای 6، پهنای باند گسترده، سرعت بالا و تأخیر اندک در کنار یک طراحی مدرن و به‌روز تجربه متفاوتی را برای کاربران به همراه می‌آورد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا