لری پیج به عنوان مدیر عامل گوگل جایگزین اریک اشمیت خواهد شد

نمایش خبر

تاریخ : 1389/10/30
برچسب‌ها : گوگل Google ، اریک اشمیت Eric Schmidt ، لری پیج Larry Page

واحد خبر mobile.ir : لری پیج -- یکی از دو بنیانگذار اصلی گوگل -- از تاریخ 4 آوریل 2011 (15 فروردین 1390) به عنوان مدیر عامل جدید گوگل جایگزین مدیرعامل کنونی این کمپانی -- اریک اشمیت -- خواهد شد. این تغییر با هدف چالاک نمودن هر چه بیشتر کمپانی گوگل و تسریع در تصمیم گیری های این کمپانی اعمال خواهد شد.

این خبر همزمان با گزارش مالی بسیار خوب سه ماهه چهارم 2010 کمپانی گوگل منتشر شد. در این سه ماهه گوگل با افزایش 29 درصدی درآمد و همزمان افزایش 29 درصدی سود، عملکردی فراتر از تخمین اکثریت غریب به اتفاق تحلیلگران داشت. بدین ترتیب اریک اشمیت در اوج، آماده واگذاری مسئولیت مدیرعاملی به لری پیج می شود.

اشمیت 55 ساله که در سال 2001 به عنوان مدیر عامل به کمپانی گوگل پیوست توانست در مدت 10 سال با مشورت با بنیانگذاران اصلی این کمپانی -- سرگئی برین و لری پیج -- گوگل را از پیچ و خم های بسیاری عبور داده و این کمپانی را به بزرگترین کمپانی اینترنتی جهان تبدیل نماید. اینک گوگل نه تنها در زمینه جستجو که اصلی ترین زمینه فعالیت این شرکت است حرف اول را می زند، بلکه در زمینه های دیگری نظیر تلفن همراه و سیستم عامل (با عرضه سیستم عامل های اندروید و کروم او اس)، مرورگر (با عرضه مرورگر کروم)، اشتراک ویدیو (با سایت یوتیوب)، ایمیل (با سرویس جی میل) و بسیاری از حوزه های دیگر یکی از مدعیان بازار است.

Schmidt and Page

تصویر بالا: لری پیج 38 ساله جانشین اریک اشمیت 55 ساله

اشمیت در وبلاگ رسمی گوگل در مورد این تصمیم گیری گفت: «در طول 10 سال گذشته ما [سه نفر] بطور مساوی در تصمیم گیری ها سهیم بودیم. این رویکرد سه نفره از نقطه نظر خرد مشترک فوایدی واقعی را در بر داشت و ما در تصمیم گیری های بزرگ به بحث سه نفره ادامه خواهیم داد. اما در مورد شفاف نمودن نقش های فردیمان برای مسئولیت پذیری و پاسخ گویی روشن در سطح بالای کمپانی نیز توافق نموده ایم.»

اشمیت اعلام نموده که همچنان در گوگل باقی می ماند و پس از 4 آوریل به ایفای نقش به عنوان رئیس اجرایی (Executive Chairman) خواهد پرداخت. وی در این سمت جدید بر روی معاملات، همکاری ها، مشتریان و ارتباطات گسترده تر در زمینه کسب و کار و نیز امور مرتبط با دولت متمرکز خواهد شد.

Schmidt, Page and Brin

تصویر بالا: عکسی که در روز انتشار این خبر گرفته شده. از چپ به راست: اریک اشمیت، لری پیج و سرگئی برین در خودرویی که بطور خودکار هدایت می شود

اشمیت همچنین در مصاحبه ای که با خبرگزاری رویترز داشت اعلام نمود که این تغییر واکنشی در برابر رقبا نبوده، بلکه در جهت تسریع تصمیم گیری در امور این کمپانی که اینک 24 هزار کارمند را در استخدام خود دارد بوده است.

چند روز پیش استیو جابز -- مدیر عامل اپل --  برای تمرکز بر روی بهبود سلامتی خود از کمپانی اپل مرخصی گرفت و مسئولیت خود را بطور موقت برای مدتی نامعلوم به تیم کوک واگذار نمود (به اینجا مراجعه نمائید.) باید دید آیا با تغییرات در مسئولیت افراد سطح بالای این کمپانی ها شاهد نبردی متفاوت در عرصه موبایل خواهیم بود؟



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا