لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک D14 اولترابوکی با ارزش خرید بالا

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/24
برچسب‌ها : هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : سری جدید لپ‌تاپ‌های میت‌بوک هواوی را باید محصول تغییرات ایجاد شده در استراتژی این شرکت از سال 2020 به این سو برای حضور در بازارهای مختلف دانست. در ساخت لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک هواوی المان‌های متمایزی به چشم می‌خورد که از آن جمله باید به دقت در طراحی بدنه، حاشیه اندک پیرامون نمایشگر، قدرت پردازشی بالا و شارژدهی متناسب باتری اشاره کرد. MateBook D14 یکی از جدیدترین اعضای حاضر در این خانواده برای بازار ایران است که همچنان از طراحی مینیمال، بدنه با دوام و راحتی قابل ملاحظه‌ای در حمل و نقل با توجه به سخت‌افزارهای داخلی در نظر گرفته شده برای آن بهره می‌برد.

در ادامه با هم نگاهی به ویژگی‌های بارز و کلیدی لپ‌تاپ هواوی میت بوک دی 14 می‌اندازیم؛ لپ‌تاپی که حالا وارد بازار کشور شده و می‌تواند گزینه‌ای قابل‌قبولی برای بسیاری از کاربران با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف باشد.

طراحی مینیمال در کنار کیفیت ساخت بالا

طراحی بدنه اولین پله آشنایی کاربران با یک محصول جدید است و از نقش برجسته آن در هنگام انتخاب، نمی‌توان به‌سادگی گذشت؛ MateBook D14 در مبحث طراحی از آیتم‌های حداقلی و اصول طراحی مینیمال بهره می‌برد که در ترکیبی چشم‌نواز نگاه هر خریداری را به خود جلب می‌کند.

بدنه دستگاه از آلیاژ فلزی یک‌دستی ساخته شده که حداکثر 15.9 میلی‌متر ضخامت داشته و با وزن تنها 1.38 کیلوگرمی نمونه جالب‌توجه‌ای در بین اولترابوک‌های بازار به حساب می‌آید. لولاهای دستگاه از دیگر جذابیت‌های طراحی این نوت‌بوک به‌حساب می‌آید که امکان باز شدن صفحه‌نمایش تا 180 درجه را فراهم می‌کنند و بدین‌ترتیب در موقعیت‌های مختلف امکان تنظیم زاویه دید مناسب برای صفحه‌نمایش را فراهم می‌آورند.

ردپای طراحی متفاوت این مدل را در دیگر المان‌های سخت‌افزاری آن همچون صفحه کلید، تاچ‌پد، وب‌کم و حتی دکمه پاور نیز می‌توان مشاهده کرد که همگی در خدمت راحتی بیشتر و استفاده بهینه‌تر از دستگاه بازطراحی شده‌اند.

حاشیه‌های اندکی پیرامون صفحه‌نمایش

یکی از جلوه‌های طراحی مدرن یک لپ‌تاپ به میزان حاشیه‌های دور تا دور صفحه‌نمایش در چپ و راست و بالای آن تعلق داشته که کاهش هرچه بیشتر آن‌ها ضمن ایجاد جاذبه بصری بالاتر، در کاهش ابعاد و در نتیجه وزن کلی دستگاه نیز با تأثیر مشهودی همراه خواهد شد. در MateBook D14 از حاشیه‌های اندکی تنها برابر با 4.8 میلی‌متر در این قسمت‌ها استفاده شده که جلوه دوچندانی را به این مدل بخشیده‌اند.

وضوح این صفحه‌نمایش، فول اچ‌دی یا 1080×1920 پیکسل بوده که با توجه به سایز صفحه‌نمایش به تراکم مناسب 157 پیکسل در هر اینچ منجر می‌شود. فناوری ساخت این پنل از نوع IPS LCD بوده که ارائه زاویه دید گسترده مهم‌ترین ویژگی قابل ذکر در مورد آن به حساب می‌آید.

محافظت از چشمان کاربران در برابر نور مضر و لرزش

خیره شدن طولانی مدت به هر نمایشگری اعم از لپ‌تاپ، تلویزیون یا حتی گوشی‌های موبایل جدا از امکان آسیب‌دیدگی، به خستگی چشم نیز منجر می‌شود. فاکتورهای موثر در این زمینه شامل لرزش تصویر (پدیده فلیکر) و نور مضر آبی می‌شوند که هر دو در ساختار نمایشگر MateBook D14 مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ نمایشگر این نوت‌بوک از گواهینامه معتبر TÜV Rheinland بهره می‌برد که نشانگر به‌حداقل رسیدن اثر فلیکر و نور مضر آبی خواهد بود.

تأییدیه TÜV Rheinland همچنین آسیب نرسیدن به چشم در صورت استفاده طولانی‌مدت را نیز تضمین خواهد کرد.

سخت‌افزاری در سطح بالا

نسخه‌ اینتل نوت‌بوک هواوی MateBook D14 جدا از ورژن Core i3، با دو پروسسور Core i5-10210U و Core i7 10510U به بازار عرضه شده و در بخش گرافیک نیز فارغ از پردازنده گرافیکی مجتمع Intel UHD Graphics می‌توان از توان پردازشی بالاتر Nvidia GeForce MX250 نیز بهره گرفت. حضور یک گرافیک مجزا در کنار گرافیک مجتمع اینتل، جذابیت بسیار بالاتری را برای این دستگاه به همراه می‌آورد و آن را برای نرم‌افزاری‌های طراحی گرافیکی و برخی بازی‌ها به گزینه جالب توجه‌ای بدل می‌کند.

در زمینه حافظه رم نیز دو گزینه 8 یا 16 گیگابایتی (هر دو از نوع DDR4) در دسترس قرار گرفته‌اند که در ترکیب با حافظه‌های داخلی 256 یا 512 گیگابایتی از نوع کاملا PCIe SSD مجموعه پر سرعتی را ایجاد کرده‌اند.

مکانیزم خنک‌سازی این مدل نیز از نگاه طراحان دستگاه به‌دور نبوده و با استفاده از نسل جدید طراحی اختصاصی فن هواوی موسوم به Shark Fin 2.0 علاوه بر ایجاد محیطی با دمای متعادل، از ایجاد سر و صدای اضافی نیز جلوگیری شده است.

باتری توانمند و شارژ سازگار با دیگر دستگاه‌ها

توان مورد نیاز این دستگاه از طریق یک باتری نسبتا پر قدرت با انرژی 56 وات ساعت تأمین می‌شود که هواوی آن را برای تماشای 13.2 ساعت فیلم 1080p (محتوای ذخیره شده روی حافظه داخلی با روشنایی تنظیم شده روی 150nits)، مناسب می‌داند.

شارژ این باتری نیز با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد و شارژر 65 واتی همراه دستگاه قادر است تنها ظرف 30 دقیقه، 46 درصد از ظرفیت باتری را پر کند. این شارژر از طریق درگاه USB-C به لپ‌تاپ متصل می‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان از شارژرهای متناسب ارائه شده برای گوشی‌های هوشمند نیز جهت شارژ دستگاه بهره گرفت.

راه‌کارهای متنوع برای اشتراک سریع اطلاعات

در لیست گزینه‌های اتصال سیمی این مدل جدا از دو پورت فول‌سایز یواس‌بی موسوم به USB-A (یکی با استاندارد سرعت USB 3.0‌ و دیگری از نوع USB 2.0) به یک درگاه USB-C، یک اتصال HDMI و یک جک هدست/میکروفون 3.5 میلی‌متری بر می‌خوریم. به این لیست البته باید گزینه‌های اتصال بی‌سیم را نیز افزود که راه‌کارهای متنوع دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در این قسمت به بلوتوث نسخه 5.0 و وای‌فای ac بر می‌خوریم و از طریق گزینه نوآورانه Huawei Share نیز می‌توان با نزدیک کردن گوشی به دستگاه و مشاهده صفحه‌نمایش اسمارت‌فون روی لپ‌تاپ حتی بدون نیاز به اینترنت ضمن کنترل گوشی به نقل و انتقال فایل مابین این دو دیوایس پرداخت. این ویژگی در حال حاضر برای گوشی‌های سری میت 40 و میت 30 همراه با سری P40 و nova 6 در دسترس قرار دارد.

پشتیبانی از سنسور اثر انگشت برای ورود به محیط سیستم‌عامل

ویژگی Windows Hello راه‌کاری برای ورود آسان‌تر به به فضای ویندوز 10 است که در آن از ویژگی‌های زیست‌سنجی در جهت ارتقاء امنیت و راحتی بیشتر کاربران استفاده می‌شود. MateBook D14 در همین راستا از سنسور اثر انگشت جای گرفته در دکمه پاور نیز بهره می‌برد که یک لمس کوتاه و ساده آن برای ورود به رابط کاربری سیستم‌عامل کفایت خواهد کرد.

به‌عنوان یک نکته جالب توجه دیگر در ساختار این مدل باید به وب‌کم دستگاه اشاره کرد که به‌جای محل معمول آن در لبه بالایی صفحه‌نمایش به‌درون یکی از دکمه‌های ردیف بالایی صفحه‌کلید منتقل شده و با امکان بسته شدن، از حریم خصوصی افراد به‌خوبی محافظت می‌کند. این دوربین جدا از تماس تصویری برای احراز هویت نیز قابل استفاده است.

لپ‌تاپ میت‌‌بوک D14 بدین‌ترتیب و با نگاهی به موارد ذکر شده انتخابی مناسب برای کاربرانی‌ست که به‌طور همزمان به مجموعه پردازشی پیشرفته و قابلیت حمل‌پذیری بالا نیاز دارند. بدنه فلزی با حجم اندک و حضور گرافیک مستقل نیز جایگاه این اولترابوک را به میزان زیادی نسبت به رقبا ارتقاء می‌بخشد.

Matebook D14 در حال حاضر، در بازار داخلی ایران نیز در دسترس بوده و با ضمانت و خدمات رسمی به فروش می‌رسد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا