اندروید می تواند تا سال 2012 گوی سبقت را از آیفون برباید

نمایش خبر

تاریخ : 1387/12/18
برچسب‌ها : اندروید Android ، سیستم عامل Operating System ، گوگل Google ، HTC G1 ، Apple iPhone 3G ، Apple iPhone ، HTC Magic

واحد خبر mobile.ir : تحقیقات جدید پیش بینی می کند که فروش گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل می تواند در مدت 3 سال از فروش آیفون اپل پیشی بگیرد اما سیستم عامل سیمبین همچنان در صدر خواهد ماند. بر اساس این تحقیقات تفوق آیفون نسبت به اندروید که تازه به عرصه گوشی های هوشمند وارد شده است کوتاه مدت خواهد بود.

کمپانی Informa Telecoms & Media -- یکی از ناظران صنعت -- در گزارشی پیش بینی کرده است که فروش گوشی های هوشمند مجهز به اندروید تا سال 2012 از فروش آیفون پیش خواهد افتاد.

ماه گذشته کمپانی مادر O2 یعنی Telefónica Europe اعلام نمود که فروش آیفون در انگلستان از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است. این در حالیست که کمپانی T-mobile انگلستان -- اپراتور انحصاری نخستین گوشی مجهز به اندروید یعنی G1 -- آماری از تعداد گوشی های فروخته شده خود ارائه نداده است اما اعلام داشته که گوشی G1 بیست درصد فروش قراردادی این شرکت را به خود اختصاص داده است.

گوگل -- غول وب -- در ماه آگوست سال گذشته نخستین نسخه بتای کیت توسعه نرم افزار (SDK)  را برای بستر سیستم عامل باز خود یعنی اندروید ارائه داد و گوشی G1 -- نخستین گوشی مجهز به این سیستم عامل -- یک ماه بعد عرضه شد. انتظار می رود دومین گوشی -- گوشی Magic --  نیز ماه آینده عرضه شود.

آیفون اپل که نخستین عرضه خود را در سال 2007 در آمریکا تجربه نمود از تاریخچه ای کمی طولانی تر برخوردار است. هرچند نسخه 3G آیفون، تنها چند ماه پیش از رقیب گوگلی خود، در ماه جولای سال گذشته به فروشگاه ها راه یافت.

هر دو سیستم عامل اندروید و OS X از سهم بازار سازنده شماره یک سیستم عامل های تحت موبایل یعنی سیمبین تغذیه می کنند. سال گذشته کمتر از نیمی از گوشی های هوشمند فروخته شده، مبتنی بر سیستم عامل سیمبین بودند -- کاهشی 16 درصدی نسبت به سال پیش از آن که سیمبین 65 درصد بازار را در اختیار داشت. بر اساس گزارش Informa محبوبیت سیستم عامل های  BlackBerry OS ، لینوکس و ویندوز موبایل نیز در حال افزایش بوده و هریک از آنها به نوبه خود در حال کاستن از سهم بازار سیمبین هستند.

 هرچند تحلیلگر Informa بر این عقیده است که پیوستن سیمبین به نرم افزارهای منبع باز (Open Source) به بنیاد سیمبین کمک خواهد نمود تا برتری خود را نسبت به اندروید، لینوکس و ویندوز موبایل در طول چند سال آینده حفظ نماید.

بر اساس گزارش Informa، در سال 2008 تعداد 162 میلیون گوشی موبایل هوشمند به فروش رفته است و این نخستین باریست که فروش گوشی های هوشمند از فروش لپتاپ ها پیشی می گیرد. تحلیل گر Informa پیش بینی می کند که ضریب نفوذ گوشی های هوشمند به 13.5 درصد گوشی های فروشی امسال رسیده و تا سال 2013 با سه برابر شدن، بالغ بر 38 درصد گوشی های موبایل فروشی هوشمند خواهند بود.

تحقیق انجام شده توسط Informa Telecoms & Media همچنین عنوان می دارد که فروش گوشی های هوشمند در مقابل رکود اقتصادی در جهان مصون خواهد بود و رشد پایدار 35.3 درصدی سالانه خود را حفظ می کند.

این در حالیست که فروش کلی گوشی های موبایل در برابر رکود اقتصادی مصون نبوده و پیش بینی می شود که با کاهش سالانه 10.1 درصدی مواجه گردد.

منبع : بیزینس ویک


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا