ایرباد هواوی FreeBuds 4i به‌زودی در بازار ایران معرفی می‌شود

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/22
برچسب‌ها : هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : هدفون‌های بی‌سیم واقعی یا TWSها این روزها از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم جانبی همراه گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند، محصولاتی که با حذف سیم، تجربه جالب‌توجه‌ای از گوش فرا دادن به موسیقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از جمله ویژگی‌های برجسته مد نظر خریداران در این حوزه جدا از طراحی زیبا و وزن کم باید به امکان حذف نویز، شارژ باتری بالا و البته شاید از همه مهم‌تر قیمت مناسب اشاره کرد. هواوی یکی از برندهای پر کار در این زمینه به حساب می‌آید که چندی‌ست محصولات متنوعی را در این حوزه عرضه کرده است. Freebuds 4i یکی از این محصولات است که به‌زودی در بازار داخلی ایران نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

از حضور هدفون‌های کلاسیک بی‌سیم در بازار حالا چندین سال می‌گذرد؛ محصولاتی که در زمان خود با کنار گذاشتن سیم‌های دست و پا گیر، آزادی عمل گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دادند. هدفون‌های تمام بی‌سیم اما آغازگر عصر تازه‌ای در این زمینه بوده و جدا از مسئله طراحی و زیبایی، در زمینه وزن و حتی کیفیت نیز نمونه‌های قدیمی‌تر این کلاس را به‌راحتی به چالش می‌کشند.

شرکت هواوی از سبد کالای متنوعی در این کلاس برخوردار است که Freebuds 4i را باید یکی از نمونه‌های جالب توجه در این زمینه دانست؛ Freebuds 4i همانطور که از نام آن قابل حدس است نسخه جدید و به‌روزشده‌ای از نسل پیشین خود یعنی Freebuds 3i است که 10 ساعت شارژدهی و کیفیت صوتی بالا از جمله نکات قابل توجه آن به حساب می‌آیند.

در ادامه با برخی از ویزگی‌های برجسته این هدفون بیشتر آشنا می‌شویم.

شکل‌ظاهری و رنگ‌آمیزی متمایز

طراحی ظاهری پله اول آشنایی کاربران با یک محصول جدید بوده و از همین ابتدا می‌توان از اهمیت بالای آن برای تمامی خریداران سخن گفت؛ فری‌بادز 4 آی در این زمینه عملکرد موفقیت‌آمیزی را از خود بر جای گذاشته و با در نظر گرفتن جوانب مختلف طراحی و ترکیب ساختار مینیمال با رنگ‌های جذاب نگاه کاربران را به خود جلب می‌کند.

در طراحی این مدل، جنبه‌های ارگونومیک نیز دور از نظر نبوده و علاوه بر راحتی قرار گرفتن در گوش، وزن تنها 5.5 گرمی هر ایرباد نیز راحتی کاربران را تضمین می‌کند.

ویژگی‌های عملکردی: کیفیت صدا، حذف نویز و دستورالعمل‌های لمسی

کیفیت صدای هر ایرباد طبیعتا به نوع و کیفیت درایور صوتی جای گرفته در هر یکی از گوشی‌های آن وابسته است؛ امری‌که در فری‌بادز 4 آی نیز از نظر دور نگه داشته نشده است. درون هریک از گوشی‌های این هدفون از یک درایور داینامیک 10 میلی‌متری استفاده شده که در کنار یک دیافراگم پلیمری، نوید کیفیت پخش صوتی بالایی را به کاربران می‌دهد.

دیگر نکته جذاب در مورد این ایرباد به سیستم حذف نویز فعال آن یا ANC تعلق دارد که با توجه به رده کاربری و قیمت دستگاه می‌توان از عملکرد آن رضایت داشت و نه‌تنها در هنگام گوش دادن به موسیقی بلکه در زمان مکالمه با تلفن نیز شرایط مناسبی را ارائه می‌کند.

فری‌بادز 4 آی از اتصال بلوتوث 5.2 بهره می‌برد و اتصال پایدار و تأخیر اندک را نیز باید به لیست مشخصات آن افزود. از دیگر ویژگی‌های این مدل باید به آگاهی خودکار از قرار گرفته شدن در گوش کاربر اشاره کرد و همچنین با خارج شدن آن‌ها از جعبه نگدارنده نیز اتصال بلوتوثی به گوشی به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

بخش بالایی فری‌بادز 4 آی به‌صورت لمسی طراحی شده و با استفاده از آن‌ها می‌توان دستورات مختلفی را به این مجموعه منتقل کرد.

شارژ بالای باتری

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای هر هدفون TWS میزان شارژ باتری آن است؛ امری‌که با توجه به حجم و وزن اندک این هدفون‌ها معمولا فدای طراحی زیبا شده و اغلب نمونه‌های معمول حاضر در بازار از شارژی نچندانی طولانی‌مدت بهره می‌برند. Freebuds 4i اما در این زمینه عملکرد جالب توجه‌ای را ارائه می‌کند و باتری 55 میلی آمپر ساعتی آن به گفته شرکت سازنده تا 10 ساعت (با تنظیم ولوم روی 50 درصد و خاموش بودن ANC) قادر به تأمین انرژی این مدل خواهد بود. این زمان با ولوم 100 درصد و روشن بودن ANC به 4 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

مثل بقیه TWSها، فری‌بادز 4 آی نیز از کیس همراه دستگاه برای شارژ کردن بهره می‌برد؛ این کیس از یک باتری داخلی 215mAh برخوردار است که قرارگیری تنها 10 دقیقه‌ای هدفون‌ها در آن به‌گفته شرکت سازنده برای 4 ساعت استفاده از آن‌ها کافی خواهد بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا