نمایش همزمان دو پنجره از یک برنامه با ویژگی App Multiplier هواوی و حضور اپ‌های ایرانی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/20
برچسب‌ها : هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : گشودن همزمان دو اپلیکیشن در کنار هم از جمله ویژگی‌هایی‌ست که از مدت‌ها قبل به لطف قابلیت‌های گسترده مولتی‌تسکینگ گوشی‌های هوشمند در بسیاری از مدل‌ها فراهم شده اما وقتی از باز کردن دو پنجره متفاوت از یک اپلیکیشن صحبت به میان می‌آید ماجرا متفاوت بوده و راه‌کار جامعی در این زمینه از سوی اغلب سیستم‌عامل ارائه نشده است. راه حل این مشکل اما در قابلیت App Multiplier رابط کاربری هواوی نهفته است جایی‌که در بسیاری از سناریوهای روزمره با نیاز به گشودن قسمت‌های مختلف یک اپلیکیشن در کنار هم می‌توان از آن بهره گرفت و حالا بعضی از اپلیکیشن‌های ایرانی نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

آشنایی با App Multiplier

پیش از این هرچیز بهتر است با این ویژگی و کاربرد آن اندکی بیشتر آشنا شویم؛ در حین استفاده از اپ‌های مختلف به‌خصوص نمونه‌‌هایی که با مشاهده یا بررسی آیتم‌ها سر و کار دارند نیاز به کنار هم قرار گرفتن این آیتم‌ها و مقایسه آن‌ها احساس می‌شود. در این شرایط فارغ از اپ‌هایی که خود امکان مقایسه را فراهم می‌کنند چاره‌ای جز حرکت مداوم بین صفحات برای دیدن مشخصات هریک وجود نداشته و این موضوع حداقل در زمینه وقت، چندان به نفع کاربران تمام نمی‌شود.

قابلیت App Multiplier در رابط کاربری هواوی که برای گوشی‌های تاشو و تبلت‌های این برند در دسترس قرار دارد دقیقا برای پاسخگویی به این نیاز طراحی شده جایی‌که به لطف فضای گسترده‌تر صفحه‌نمایش می‌توان بخش‌های مجزا از یک اپلیکیشن را به‌صورت همزمان در دو صفحه در کنار هم باز کرد و بدین‌ترتیب بدون نیاز به جابجایی بین صفحات از هر دو در یک لحظه بهره برد. این ویژگی را البته باید از قابلیت Multi-Window متمایز کرد جایی‌که برخلاف مولتی‌-ویندو که دو برنامه مختلف را در کنار هم به نمایش می‌گذارد، در App Multiplier می‌توان دو قسمت و دو صفحه متمایز از یک اپلیکیشن را در اختیار داشت و مستقلا از هریک استفاده کرد.

چگونگی دسترسی به App Multiplier

گزینه App Multiplier در رابط کاربری تبلت‌ها و گوشی‌های تاشوی هواوی در بخش Settings یا تنظیمات قرار دارد؛ جایی‌که پس از انتخاب گزینه Apps، می‌توان گزینه App Multiplier را مشاهده کرد. درون این قسمت لیستی از برنامه‌های پشتیبانی‌کننده از این ویژگی قرار گرفته‌اند که می‌توان این ویژگی را به‌صورت مستقل برای هریک فعال یا غیر فعال کرد.

این امکان حتی در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ نیز در دسترس قرار داشته و در آن زمان نیز می‌توان گزینه App Multiplier را فعال یا غیر فعال کرد. دیگر تنظیم در دسترس در این حالت تغییر اندازه پنجره هر صفحه‌ است که به دلخواه کاربر امکان تغییر آن وجود دارد.

پس از فعال کردن گزینه App Multiplier برای اپلیکیشن مورد نظر و اجرا کردن برنامه، تنها کافی‌ست یکی از صفحات داخلی اپلیکیشن را لمس کرد تا این صفحه در سمت راست و مستقل از صفحه اصلی که حالا در سمت چپ باقی مانده است اجرا شود. در این حالت در سمت راست، صفحه‌ای در اختیار شماست که مستقل از صفحه اصلی برنامه عمل می‌کند.

حضور اپلیکیشن‌های ایرانی

این ویژگی از چندی قبل برای برخی اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری هواوی در دسترس قرار گرفته اما حالا بعضی از برنامه‌های ایرانی نیز به لیست اپ‌های پشتیبانی‌کننده از این ویژگی افزوده شده‌اند. اپلیکیشن اندرویدی چهار پلتفرم ایمالز، فیلیمو، تخفیفان و شیپور از جمله این برنامه‌ها به حساب می‌آیند که با پشتیبانی از App Multiplier امکان دسترسی دو پنجره‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

برای دسترسی به این ویژگی در برنامه‌های مذکور طبق معمول پس از مراجعه به قسمت Apps در منوی Setting و یافتن این چهار برنامه، باید گزینه App Multiplier را برای هریک فعال کرد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا