معرفی Reno5 4G – جنس اوپو در خانواده رنو 5 جور شد

نمایش خبر

تاریخ : 1399/10/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 720 جی Snapdragon 720G ، Oppo Reno5 4G ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : اوایل دسامبر 2020 کمپانی اوپو با معرفی Reno5 5G و Reno5 Pro 5G، رسما از خانواده Reno5 رونمایی نمود. دو هفته بعد، از عضو دیگر این سری تحت عنوان +Reno5 Pro پرده‌برداری شد که مثل دو گوشی قبلی از ارتباطات نسل پنجم بهره‌مند است. ظاهرا اعضای این خانواده یکی پس از دیگری در راهند. اوپو در آخرین روز از سال، یعنی 31 دسامبر 2020 (11 دی 1399) از جدیدترین گوشی در این سری با نام Reno5 4G رونمایی کرد. همان طور که از نام گوشی پیداست، اوپو با جای دادن یک گوشی 4G در این خانواده، تا جای ممکن سعی نموده ضمن ارضای سلیقه‌های مختلف، گوشی‌های سری Reno5 را در قیمت‌های متنوع‌تری به دست مصرف‌کننده برساند.

از لحاظ ظاهری، Reno5 4G شباهت زیادی به Reno4 دارد که سال 2019 وارد بازار شده بود. تنها تفاوت‌ ظاهری گوشی جدید اوپو با Reno4، به طراحی متفاوت حفره نمایشگر و اندازه چهارمین دوربین در پشت گوشی مربوط می‌شود. Reno5 4G در دو رنگ نقره‌ای و مشکی به تولید می‌رسد. به گفته شرکت سازنده، در رنگ نقره‌ای این محصول از نوعی پوشش خاص استفاده شده که ضمن ایجاد درخشندگی، مانع از جذب اثر انگشت می‌شود. طول و عرض بدنه این دیوایس 171 گرمی، به ترتیب 159.1 و 73.3 میلی‌متر بوده و ضخامت آن در مدل نقره‌ای 7.8 میلی‌متر و در مدل مشکی 7.7 میلی‌متر عنوان شده است.

نمایشگر 6.4 اینچی Reno5 4G از نوع AMOLED است. این نمایشگر دارای نسبت تصویر بلند 20:9 بوده و 91.7 درصد از سطح گوشی را پوشش می‌دهد. رزولوشن نمایشگر FHD+ (معادل 1080×2400 پیکسل) اعلام شده که تراکم آن را به 410 پیکسل در اینچ می‌رساند. نمایشگر گوشی 93.28 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش داده و به گفته اوپو، مطابق با استانداردهای Netflix و Prime Video خواهد بود. نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر 180 هرتز و نرخ به‌روزرسانی آن تا 90 هرتز عنوان شده که کاربر می‌تواند آن را روی 60 هرتز هم تنظیم کند (برخی اپلیکیشن‌ها توانایی تطبیق با نرخ 90 هرتز را نداشته و باید با نرخ 60 هرتز اجرا شوند). ناگفته نماند، طبق ادعای شرکت سازنده، این نمایشگر با داشتن تأییدیه از TÜV Rheinland، میزان تشعشعات نور آبی را به کمتر از 12.5 درصد کاهش می‌دهد.

از لحاظ مشخصات، Reno5 4G شباهت زیادی به Reno5 دارد، به جز ارتباطات و همین مسأله چیپ‌ست متفاوتی را طلب می‌کند. به همین دلیل، برخلاف Reno5 – که در آن از تراشه اسنپ‌دراگون 765G استفاده شده بود – در نسخه 4G شاهد به کارگیری اسنپ‌دراگون 720G هستیم. این تراشه 8 نانومتری مشتمل بر 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 618 است. این دیوایس دارای رم 8 گیگابایتی (از نوع LPDDR4x) و حافظه داخلی 128 گیگابایتی‌ست که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد.

در پشت گوشی یک ماژول مستطیل‌شکل (با گوشه‌های گرد) به چشم می‌خورد که 4 دوربین به شکل L و یک فلش LED را در خود جای داده است. رزولوشن دوربین اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم آن f/1.7 اعلام شده است. یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (با میدان دید 119 درجه) و دو دوربین عمق و ماکرو (هر یک با وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) این مجموعه را کامل می‌کنند. نکته‌ای که شاید کمی غافلگیرکننده به نظر برسد، دوربین جلوی Reno5 4G است. این دوربین 44 مگاپیکسلی (f/2.4) بوده و روی کاغذ حتی از دوربین سلفی Reno5 و نسخه‌های پرو و پلاس آن نیز قدرتمندتر است. از جمله امکانات نرم‌افزاری مجموعه دوربین می‌توان به فیلم‌برداری همزمان با دوربین‌های پشت و جلو و همچنین ویرایشگر SOLOOP اشاره کرد.

ظرفیت باتری 4,310 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده و به لطف شارژ سریع 50 واتی، ظرف مدت 48 دقیقه می‌توان آن را از 0 تا 100 شارژ کرد. طبق ادعای شرکت سازنده، تنها با 5 دقیقه شارژ کردن، انرژی لازم برای تماشای 3 ساعت ویدئو فراهم خواهد شد. وقتی گوشی در حالت صرفه‌جویی قرار می‌گیرد، تنها با 5 درصد ذخیره باتری، کاربر می‌تواند بیش از 2 ساعت در واتس‌اپ چت کند. به‌علاوه، به موجب قابلیت محافظت از باتری یا Battery Protection، کاربر می‌تواند در انتهای شب گوشی را به شارژر متصل کرده و با خیال راحت صبح آن را شارژ شده تحویل بگیرد، بدون آنکه به باتری صدمه‌ای وارد شود.

به گفته اوپو، وجود سیستم خنک‌کننده، از داغ شدن بیش از حد دستگاه در هنگام شارژ (حتی وقتی‌ که کاربر در حین شارژ مشغول بازی باشد) جلوگیری می‌کند. به علاوه، یک سیستم محافظتی 5 لایه نیز پیش‌بینی شده که طبق ادعای اوپو، مانع از آسیب‌ رساندن احتمالی باتری به دیوایس می‌شود.

سیستم‌عامل دستگاه اندروید 11 و رابط کاربری آن Color OS 11.1 است. این رابط کاربری امکانات متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از جمله پنجره هوشمند اپلیکیشن، حالت بازی و امکان سفارشی کردن نمایشگر همیشه روشن. به گفته شرکت سازنده، وجود تکنولوژی هوش مصنوعی نیز، قابلیت‌های جالبی را برای Reno5 4G به ارمغان آورده، از جمله اینکه برای پاسخ به تماس، نیاز به لمس صفحه گوشی نبوده و صرفا با حرکت دادن دست می‌توان این کار را انجام داد و یا اینکه به موجب قابلیت Smart Anti-peeking، پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها به طور خودکار پنهان شده و تنها در صورتی به نمایش در می‌آیند که کاربر تنها باشد.

همان طور که قبلا هم ذکر شد، بر خلاف سایر اعضای خانواده Reno5، این گوشی از ارتباطات 4G بهره می‌برد. سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی دو سیم‌کارته عبارتند از بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از OTG. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت زیر لایه نمایشگر تعبیه شده است.

ویتنام نخستین بازاری‌ست که گوشی هوشمند Oppo Reno5 4G به آن وارد می‌شود. هم‌اکنون ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول آغاز شده و از تاریخ 9 ژانویه (20 دی) رسما در ویتنام به فروش می‌رسد. Reno5 4G قیمتی معادل 8,690,000 دانگ ویتنام دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 375 دلار آمریکا.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا