معرفی اسپیکر هوشمند HomePod mini نسخه کوچک‌تر HomePod با قیمت 99 دلار

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : اسپیکر هوشمند Smart Speaker ، سیری Siri ، دستیار شخصی هوشمند Intelligent Personal Assistant ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : پس از گمانه‌زنی‌ها و اخبار غیر رسمی در خصوص اسپیکر هوشمند جدید اپل، غول کوپرتینوئی سرانجام در روز 13 اکتبر سال جاری میلادی (22 مهر 1399)، در کنار رونمایی از خانواده آیفون 12 در رویداد آنلاین Hi, Speed، به طور رسمی نسل جدید اسپیکرهای هوشمند خود را با نام HomePod mini به نمایش گذاشت. این اسپیکر در واقع نسخه کوچک‌تر HomePod محسوب می‌شود که حالا بیش از سه سال از معرفی آن می‌گذرد. محصول جدید که تنها ۳.۳ اینچ ارتفاع دارد، مجموعه متنوعی از فناوری‌های نوآورانه را در خود جای داده است و با قیمت قابل قبولی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

اسپیکر جدید اپل به شکل کروی طراحی شده و بخش بیرونی آن همانند HomePod از پوششی بافت‌دار با همان ترکیب رنگ خاکستری (space gray) و سفید ساخته شده است. در قسمت بالایی این محصول، بخش حساس به تماس کوچکی وجود دارد که با نور پس‌زمینه طراحی شده است. در این بخش کلیدهایی برای تنظیم صدا و پخش موسیقی در نظر گرفته شده و هنگام فعال بودن Siri به صورت نورانی در می‌آید. همان طور که اشاره شد، HomePod mini ارتفاعی در حدود 3.3 اینچ معادل 84.3 میلی‌متر دارد که در مقایسه با ارتفاع 172 میلی‌متری HomePod به کمتر از نصف رسیده است..

در بخش پردازشی این اسپیکر هوشمند از پروسسورApple S5 استفاده شده است؛ همان پردازنده‌ای که در اپل واچ SE و اپل واچ سری 5 شاهد آن بوده‌ایم. این در حالی است که برای ساخت HomePod از تراشه Apple A8 استفاده شده بود. به‌کارگیری تراشه Apple S5 به معنای فعال بودن صدای رایانشی یا computational audio در این اسپیکر است. به این ترتیب HomePod mini می‌تواند به طور پیوسته بلندی و دامنه دینامیکی صدا را به صورت بلادرنگ و بر اساس محتوای در حال پخش تنظیم کند. به علاوه، ظاهرا اسپیکر جدید تا اواخر سال جاری میلادی با تراشه U1 UWB گوشی‌های آیفون سازگار خواهد شد تا بتواند دوری یا نزدیکی گوشی را تشخیص دهد و از این طریق تجربه‌ای یکپارچه را با ویژگی‌های دیداری، شنیداری و لمسی به کاربر ارائه می‌کند.

اپل اعلام کرده که با به‌کارگیری اصول آکوستیکی مشابه با HomePod، اسپیکر جدید را به گونه‌ای طراحی کرده که خروجی صدا و تجربه شنیداری ۳۶۰ درجه را برای کاربر ایجاد نماید. به علاوه، مجموعه‌ای از سه میکروفن در این محصول در نظر گرفته شده که می‌توانند صدای کاربر را برای کنترل Siri تشخیص دهند. همچنین میکروفن چهارمی هم رو به داخل دستگاه قرار دارد که به مجزا کردن صدای اسپیکر برای بهبود تشخیص صدا هنگام پخش موسیقی کمک می‌کند.

دستیار هوشمند Siri این اسپیکر قادر است صدای هر یک از اعضای خانواده را تشخیص دهد و بر اساس سلیقه آنها موسیقی و پادکست‌های مناسب را پخش کند. همچنین هر یک از اعضای خانواده می‌تواند به‌روزرسانی‌های شخصی خود شامل اخبار، وضعیت آب و هوا و یادآوری‌ها را به طور روزانه و با پرسیدن سوال «What’s my update» از Siri دریافت کند.

طبیعی است که HomePod mini با دیگر محصولات اپل یکپارچه باشد و به طور مثال اگر گوشی آیفون به این اسپیکر نزدیک باشد، به طور خودکار پیشنهادهایی برای موسیقی و شنیدن فایل‌های صوتی روی نمایشگر ظاهر می‌شود. همچنین می‌توان این فایل‌های صوتی را از طریق Apple TV یا Mac نیز اجرا کرد.

قابلیت ارتباط داخلی یا Intercom نیز از جمله دیگر امکانات این محصول است که با استفاده از آن می‌توان پیامی را از یک HomePod به HomePod دیگری در اتاق مجاور یا تمام اتاق‌ها ارسال کرد یا برای پخش صدای استریو آنها را با هم جفت (pair) نمود. قابلیت Intercom نه تنها این اسپیکر، بلکه دیگر دستگاه‌ها و سرویس‌های اپل از جمله آیفون، آی‌پد، اپل واچ، ایرپاد و CarPlay را هم در بر می‌گیرد و امکان ارسال پیام‌های داخلی (در صورت حضور کاربر در منزل) یا دریافت نوتیفیکیشن (هنگام حضور کاربر در خارج از خانه) را فراهم می‌سازد.

اسپیکر هوشمند HomePod mini علاوه بر Apple Music، می‌تواند به ایستگاه‌های رادیویی iHeartRadio ،radion.com و TuneIn هم دسترسی داشته باشد. همچنین در ماه‌های آینده قابلیت کار با سرویس‌هایی همچون پاندورا و Amazon Music نیز برای آن فراهم خواهد شد. غیبت اسپاتیفای در این میان با توجه به اختلاف‌های این دو شرکت نیز چندان دور از انتظار به‌نظر نمی‌رسد.

همانند همه محصولات اپل، HomePod mini هم با رعایت مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت طراحی شده است و به گفته شرکت سازنده این دستگاه تا زمانی که Siri فعال نشده باشد، هیچ داده صوتی را به سرورهای شرکت ارسال نخواهد کرد. همچنین به‌روزرسانی‌های شخصی نیز تنها در خانه برای کاربران در دسترس است و همه‌ چیز به صورت رمز‌گذاری‌شده ذخیره، ارسال یا دریافت می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به کلید میان‌بر Siri برای دادن دستورهای گوناگون، از آماده کردن یک فنجان قهوه تا افزودن موردی به لیست خرید، پخش صدای محیطی مانند صدای باران، موج دریا و مواردی از این دست برای تمرکز، آرامش یا خواب بهتر کاربر، گزینه‌ای برای پیدا کردن دیگر دستگاه‌های اپل، جست‌وجو در وب و ارسال مستقیم نتایج آن به آیفون کاربر و تنظیم زنگ اعلان با موسیقی یا شبکه رادیویی دلخواه کاربر اشاره کرد.

اسپیکر هوشمند HomePod Mini معادل 99 دلار قیمت‌گذاری شده است. پیش‌سفارش این محصول از روز 6 نوامبر (16 آبان) آغاز خواهد شد و از روز 16 نوامبر (26 آبان) در اختیار دوست‌داران قرار خواهد گرفت.

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا