معرفی 9 گوشی مبتنی بر ویندوز فون 7 توسط مایکروسافت

نمایش خبر

تاریخ : 1389/7/19
برچسب‌ها : ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، LG E900 Optimus 7 ، LG C900 Optimus 7Q ، Samsung Focus ، Samsung I8700 Omnia 7 ، HTC HD7 ، HTC 7 Surround ، HTC 7 Mozart ، HTC Trophy ، Dell Venue Pro ، سامسونگ Samsung ، اچ تی سی HTC ، ال جی LG ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : کمپانی مایکروسافت در روز دوشنبه 11 اکتبر 2010 (19 مهر 1389) نخستین مجموعه از گوشی های موبایل را که از سیستم عامل ویندوز فون 7 استفاده می کنند معرفی نمود.

استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت که مطابق گفته خودش مدتها منتظر چنین روزی بوده در مراسمی که به مناسبت عرضه رسمی ویندوز فون 7 در نیویورک برگزار شد به معرفی 9 گوشی مجهز به این سیستم عامل که  توسط کمپانی های اچ تی سی، ال جی، سامسونگ و دل ساخته شده اند پرداخت.

بالمر با اعتراف به این که مایکروسافت در عرصه موبایل یک نسل را از دست داده اظهار نمود که گوشی های جدید مبتنی بر ویندوز فون 7 در نهایت توسط 60 اپراتور در 30 کشور عرضه خواهند شد.

 Steve Ballmer

تصویر بالا: استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت در مراسم معرفی گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7 در نیویورک

کمپانی مایکروسافت که در رقابت تولید بستر نرم افزاری گوشی های هوشمند از قافله عقب افتاده و میدان را به اندروید گوگل و iOS اپل واگذار نموده امیدوار است با کمک ویندوز فون 7 بتواند دوباره به بازار موبایل بازگردد.

بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقادند که این می تواند آخرین شانس مایکروسافت برای حضور در عرصه موبایل باشد -- عرصه ای که شاید بزرگترین بازار محاسبات کامپیوتری و فناوری اطلاعات در آینده را شکل دهد.

در بخشی دیگر از مراسم برگزار شده در نیویورک رالف دلا وگا رئیس بخش موبایل و بازار مشتریان اپراتور AT&T به روی صحنه آمد و اعلام نمود که این اپراتور در روز 8 نوامبر (17 آبان) نخستین گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7 را در آمریکا عرضه خواهد نمود. 

Steve Balmer and Windows Phones

تصویر بالا: 9 گوشی از کمپانی های اچ تی سی، سامسونگ، ال جی و دل توسط استیو بالمر معرفی شدند

9 گوشی معرفی شده توسط مایکروسافت در این مراسم عبارت بودند از:

گوشی های HTC 7 Surrond ، HTC 7 Mozart ، HTC 7 Trophy و HTC HD7 ساخته شده توسط کمپانی تایوانی اچ تی سی (برای مقایسه این گوشی ها به اینجا مراجعه نمائید.)

گوشی های Samsung Omnia 7 و Samsung Focus ساخته شده توسط کمپانی کره ای سامسونگ (برای مقایسه این گوشی ها به اینجا مراجعه نمائید.)

گوشی های LG Optimus 7 و LG Optimus 7Q ساخته شده توسط کمپانی کره ای ال جی (برای مقایسه این گوشی ها به اینجا مراجعه نمائید.)

گوشی Dell Venue Pro ساخته شده توسط کمپانی آمریکایی دل.

Windows Phone 7 Smart Phones

برای مقایسه 9 گوشی معرفی شده بر روی تصویر بالا کلیک نمایید

مایکروسافت در طراحی و عرضه سیستم عامل ویندوز فون 7 سعی نموده تا بصورتی کاملاً مجتمع خدمات و سرویس های گوناگون خود را در این سیستم عامل جمع نماید تا بتواند تجربه کاربری مناسبی را به خریداران ارائه دهد.

به عنوان مثال کاربران قادر خواهند بود تا بازی های Xbox را بر روی گوشی خود اجرا نموده، موسیقی دلخواه خود را از طریق نرم افزار Zune  دانلود و پخش کرده و از امکانات برنامه های آفیس بهره مند گردند. امکانات موتور جستجوی Bing نیز بر روی این سیستم عامل به خوبی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بدین ترتیب به نظر می رسد که مایکروسافت نیز بدنبال ساخت اکوسیستمی جامع برای ویندوز فون 7 بوده تا بتواند کاربران وفادار به دیگر خدمات و محصولات خود را به استفاده از گوشی های مجهز به سیستم عامل خود ترغیب نماید. کاری که اپل و گوگل نیز با توجه به یکه تازیشان در عرصه فروش آنلاین موسیقی و جستجو به خوبی از عهده آن برآمدند و توانستند اکوسیستم های آیفون و اندروید را با دیگر خدماتشان ارتقاء بخشند.

برای آشنایی با دیگر جنبه های ویندوز فون 7 می توانید به مطالب زیر مراجعه نمائید:



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا