ویندوز فون 7 به روایت تصویر

نمایش خبر

تاریخ : 1388/11/27
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، سیستم عامل Operating System ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : در روز نخست کنگره جهانی موبایل 2010 در بارسلونای اسپانیا استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت از نسل بعدی پلتفرم ویندوز فون یعنی ویندوز فون 7 رونمایی نمود. با ارائه این پلتفرم جدید، مایکروسافت برای نخستین بار بازی های Xbox LIVE و تجربه استفاده از موزیک و ویدیوی Zune را بر روی بستر موبایل یکجا فراهم می آورد. پیش از این شرکای مایکروسافت شروع به ساخت گوشی های موبایل مبتنی بر این بستر جدید کرده اند. مشتری ها هم می توانند نخستین گوشی های مجهز به ویندوز فون سری 7 را در تعطیلات پایان سال 2010 از فروشگاه ها خریداری کنند.

استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت اظهار داشت: «امروز من مفتخرم که ویندوز فون 7 -- نسل بعدی ویندوز فون ها -- را به شما معرفی نمایم. در بازار پرازدحامی که مملو از گوشی های گوناگونی است که همگی مشابه هم به نظر رسیده و کارهای مشابهی را انجام می دهند من تیم مایکروسافت را به چالش کشیدم تا تجربه موبایل متفاوتی را عرضه کنند. ویندوز فون 7 نقطه عطفی است به سوی گوشی هایی که به درستی منعکس کننده سرعت زندگی مردمند و گوشی هایی که قادرند احتیاج مردم به ارتباط با دیگران را برآورده کرده و انواع و اقسام تجربیات را بگونه ای روان و یکپارچه به ارمغان آورند.»

Steve Ballmer in MWC 2010

شرکت های سازنده سخت افزار از جمله دل، گارمین-ایسوس، اچ تی سی، ال جی، سامسونگ، سونی اریکسون، توشیبا و کوالکام و اپراتورهای تلفن همراه از جمله AT&T، دویچه تله کام، اورنج، SFR، اسپرینت، تله کام ایتالیا، تله فونیکا، تلسترا، تی موبایل، وریزون وایرلس و وودافون قرار است استفاده از ویندوز فون 7 را در برنامه خود داشته باشند.

در زیر نگاهی گذرا به واسط کاربر این پلتفرم جدید خواهیم انداخت:

صفحه نخست

صفحه اصلی ویندوز فون 7 که به آن Home Screen یا Start هم می گوییم می تواند با استفاده از "live tile" ها که آخرین بروزرسانی های انجام شده از وب را به کاربران نشان می دهند سفارشی سازی شود. بطور مثال خلق یک "live tile" از یک دوست امکان مشاهده آخرین عکس ها و پست های او را فقط با یک نگاه به صفحه نخست میسر می سازد.

windows phone 7 Start Screen 

هاب ها

در ویندوز فون 7، از بخش هایی تحت عنوان هاب (Hub) استفاده شده است. هاب ها موارد مرتبط با هم را ازمیان وب، برنامه ها و سرویس ها  در یک جا و در کنار هم مجتمع می سازند و بدین ترتیب کار با گوشی برای کاربران تسهیل می شود. ویندوز فون 7 دارای 6 هاب است که فعالیت های متداول را شامل می شوند:

هاب افراد (People Hub)

در ویندوز فون 7، هاب افراد را می توان مرکز ارتباطات نامید، جایی که کاربران می توانند تمامی موارد مرتبط با یک تماس را -- منجمله فیدهای لایو از شبکه های اجتماعی و تصاویر -- در آن مشاهده کنند. همچنین این هاب امکان ارسال بروزرسانی برای فیس بوک و ویندوز لایو را تنها در یک گام برای کاربران فراهم می آورد.

Windows Phone 7 People Screen

هاب تصاویر (Pictures Hub)

در ویندوز فون 7، هاب تصاویر تمامی عکس ها را از داخل گوشی، کامپیوتر شخصی و آلبوم های آنلاین در یک جا  گرد می آورد. با استفاده از این هاب، به اشتراک گذاری عکس های روی گوشی در سایت های شبکه اجتماعی نظیر فیس بوک و ویندوز لایو و نیز مشاهده آلبوم های بروز شده دیگران که آنها را به اشتراک گذاشته اند به سادگی میسر است.

Windows Phone 7 Pictures Screen

هاب آفیس (Office Hub)

در ویندوز فون 7، هاب آفیس امکان دسترسی سریع به برنامه های Microsoft Office SharePoint ، Microsoft Office Mobile و Microsoft Office OneNote را در کنار ایمیل Microsoft Office Outlook فراهم می آورد.

Windows Phone 7 Office Screen

هاب بازار (Marketplace Hub)

در ویندوز فون 7، هاب بازار امکان یافتن و دریافت برنامه ها  و بازی های دارای مجوز را از طریق وب بر روی گوشی برای کاربر فراهم می آورد.

Windows Phone 7 Marketplace Screen

هاب بازی ها (Games Hub)

در ویندوز فون 7، هاب بازی ها امکان تجربه بازی های Xbox LIVE را بر روی گوشی فراهم می آورد. از این طریق نه تنها می توان به بازی انفرادی بر روی گوشی پرداخت، بلکه امکان انجام بازی گروهی با دوستان نیز وجود خواهد داشت.

Windows Phone 7 Games Screen

هاب موسیقی و فیلم (Music + Video Hub)

در ویندوز فون 7، هاب موسیقی و فیلم مکان مجتمعی است برای انواع رسانه -- از موسیقی گرفته تا رادیو،  پادکست و فیلم.

Windows Phone 7 Music Video Screen

 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا