معرفی V20 SE – میان‌رده جدید ویوو، مخصوص سلفی‌بازها

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 665 Snapdragon 665 ، Vivo V20 SE ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ویوو در 22 سپتامبر 2020 (1 مهر 1399) از نخستین اسمارت‌فون سری V20 با نام Vivo V20 Pro پرده برداشت. حال، باخبر شدیم این کمپانی چینی دو روز بعد، در روز پنج‌شنبه 24 سپتامبر (3 مهر) یکی دیگر از گوشی‌های این سری با نام V20 SE را معرفی نموده است. اولین بار اپل بود که در محصولاتش از پسوند SE – ظاهرا کوتاه‌شده Special Edition (ورژن خاص) – استفاده کرد. اما به دنبال اپل، برندهای دیگری نیز اقدام به تولید گوشی با پسوند SE نمودند که در این میان می‌توان به LG G5 SE و Oppo Reno4 SE اشاره کرد. معمولا نسخه‌های SE از لحاظ مشخصات، پایین‌تر از ورژن استاندارد هستند. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات Vivo V20 SE آشنا می‌شویم.

گوشی جدید ویوو ابعادی برابر با 7.83×74.08×161 میلی‌متر داشته و 171 گرم وزن دارد. وزن سبک، ضخامت کم، انحناهای 3 بعدی بدنه و پلیمر باکیفیتی که در ساخت آن به کار رفته، ظاهرا حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند، تا جایی که شرکت سازنده آن را به "در دست گرفتن ابر" تشبیه کرده است! V20 SE در رنگ‌های مشکی (Gravity Black) و آبی (Oxygen Blue) به تولید می‌رسد. شرکت سازنده، رنگ مشکی این محصول را الهام گرفته از سیاهیِ اعماق فضا می‌داند که گویی با نوعی جاذبه به سمت پایین کشیده شده است.

نمایشگر 6.44 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2400 پیکسل) است. اطلاعات بیشتری از این نمایشگر در دست نیست، جز اینکه در بالای آن یک ناچ قطره آب و در زیر لایه آن، حسگر اثر انگشت کار گذاشته شده است.

ویوو در ساخت V20 SE از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 665 استفاده کرده است. این تراشه 11 نانومتری شامل 4 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 610 است. شرکت سازنده در توصیف قدرت این اسمارت‌فون به قابلیت Multi-Turbo اشاره کرده و مدعی شده که این قابلیت با بهینه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌تواند سرعت و بازدهی این محصول را ارتقا دهد. به گفته Vivo، قابلیت Multi-Turbo از مواردی چون AI Turbo (برای ارتقاء هوش مصنوعی)، Net Turbo (برای ارتقاء شبکه)، Game Turbo (برای ارتقاء بازی) و Cooling Turbo (برای خنک کردن دستگاه) تشکیل شده است. گفتنی‌ست Center Turbo نیز منابع اصلی سیستم را هدف قرار داده است. این گوشی تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید رسیده که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد.

ماژول مستطیل شکل دوربین در پشت دستگاه، میزبان 3 دوربین است که به شکل عمودی روی هم قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی دستگاه وضوحی معادل 48 مگاپیکسل داشته و به فوکوس خودکار مجهز شده است. به گفته شرکت سازنده، به لطف گشودگی f/1.8، حالت نرم‌افزاری Super Night و همچنین الگوریتم +HDR (محصول شرکت Morpho)، این دوربین می‌تواند عکس‌های قابل‌قبولی را در محیط‌های کم‌نور به دست دهد. دوربین بعدی، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی (f/2.2) با فوکوس خودکار و میدان دید 120 درجه است. البته با در نظر گرفتن اعوجاج کناره‌های تصویر و حذف آن‌ها، خروجی این دوربین عکس‌های 108 درجه خواهد بود. جالب است که این دوربین نقش دوربین ماکرو را نیز ایفا کرده و کاربر می‌تواند تا فاصله 2.5 سانتی‌متری به سوژه نزدیک شود. عضو سوم این مجموعه، یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی (f2.4) است که بر خلاف دو دوربین قبلی، فوکوس آن از نوع ثابت است.

توانایی ضبط ویدئوی 4K از جمله امکانات دوربین V20 SE در زمینه فیلم‌برداری است. همچنین، به گفته ویوو، با توجه به وجود لرزه‌گیر الکترونیکی یا EIS، لرزش فیلم‌های ضبط شده با این دوربین – حتی در هنگام حرکت – تا حد زیادی کاهش می‌یابد. ناگفته نماند، دوربین جلوی این گوشی – که در ناچ بالای نمایشگر واقع شده – 32 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.0 است. ویوو تأکید فراوانی روی توانایی‌های دوربین جلوی این محصول دارد که در ادامه به چند مورد از آنها می‌پردازیم.

مثل دوربین اصلی، قابلیت Super Night برای دوربین سلفی نیز برقرار است. همچنین، مانند بسیاری از دوربین‌های سلفی، می‌توان افکت‌های زیباسازی را روی چهره اعمال کرد. یکی دیگر از امکاناتی که برای دوربین سلفی این گوشی پیش‌بینی شده، حالتی موسوم به Selfie Softlight Band نام دارد که به گفته شرکت سازنده، ابزاری مخصوص است که می‌تواند برای سلفی‌های شب‌هنگام، نورپردازی را با استاندارد استودیویی انجام دهد. طبق ادعای ویوو، در این حالت، نور محیطیِ داخل و بیرون به طور خودکار تنظیم شده و هر چقدر هم که محیط تاریک باشد، سلفی نهایی قابل‌قبول خواهد بود. ناگفته نماند، حالت‌های Professional Portrait (پرتره حرفه‌ای) و Multi-Style Portrait (پرتره با سبک‌های چندگانه) نیز برای بهتر شدن عکاسی پرتره در نظر گرفته شده‌اند. این دوربین البته فاقد فوکوس خودکار است.

ظرفیت باتری V20 SE معادل 4,100 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است. به لطف تکنولوژی شارژ سریع 33 واتی – که به گفته ویوو، هم‌اکنون 50 درصد سریع‌تر شده – می‌توان ظرف مدت 30 دقیقه ذخیره باتری را از صفر به 62 درصد رساند. شارژ کامل باتری نیز کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. اسمارت‌فون جدید ویوو از ارتباطات نسل پنجم بی‌بهره بوده و یک گوشی 4G به شمار می‌رود. بلوتوث 5، پورت USB-C، قابلیت OTG و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GPS، Beidou، Galileo و GLONASS نیز از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه بر شمرده شده‌اند.

به گفته ویوو، دو میکروفن موجود در این گوشی با الگوریتم حذف نویز و الگوریتم هوش مصنوعی می‌توانند سر و صدای محیط اطراف را حذف کنند. یکی از قابلیت‌های جالب V20 SE، حالی موسوم به Whisper Mode (حالت زمزمه) است. فرض کنید در محیطی مثل کتابخانه و یا یک جلسه کاری حضور دارید و نمی‌توانید با صدای بلند صحبت کنید. در چنین شرایطی، Whisper Mode مثل یک آمپلی‌فایر عمل کرده و صدای شما را برای مخاطبی که در آن طرف خط قرار دارد، بلند و رسا می‌کند. سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 بوده و پوسته Funtouch OS 11 روی آن کشیده شده است. این پوسته امکانات جالبی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به Ultra Game Mode اشاره کرد. این حالت، با مسدود کردن نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها و همچنین امکاناتی مثل Off-Screen Autoplay و حالت تصویر در تصویر، می‌تواند تجربه خوبی را در زمینه گیمینگ برای کاربر رقم بزند.

در حال حاضر، اسمارت‌فون Vivo V20 SE برای بازار مالزی در نظر گرفته شده، اما ورود آن به سایر بازارها دور از انتظار نخواهد بود. این محصول 1,199 رینگیت مالزی قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 287 دلار آمریکا. تاریخ دقیق ورود V20 SE به بازار مالزی به زودی اعلام می‌شود.

منبع : Vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا