آغاز فروش رسمی گوشی های آیفون 4 در چین با قیمت معادل 744 دلار و 893 دلار

نمایش خبر

تاریخ : 1389/7/3
برچسب‌ها : چین China ، آیفون iPhone ، Apple iPhone 4 ، Apple iPhone 3GS ، Apple iPhone 3G ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی آمریکایی اپل در روز شنبه 25 سپتامبر 2010 (3 مهر 1389) فروش گوشی های آیفون 4 خود را در چین آغاز نمود.

گزارش ها حاکی از آن است که در مقایسه با گوشی های 3G و 3GS آیفون استقبال خوبی از عرضه آیفون 4 در چین به عمل آمده است.

عرضه گوشی آیفون 4 در چین تنها سه ماه پس از اولین عرضه آن در آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و ژاپن -- که در 24 ژوئن (3 تیر) صورت گرفت -- انجام می پذیرد و این در حالیست که عرضه گوشی 3G در چین بیش از 2 سال پس از عرضه آن در آمریکا انجام پذیرفت.

اپراتور چاینا یونیکام -- دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در چین پس از اپراتور چاینا موبایل -- اعلام نموده که در روز نخست پیش فروش، تعداد 50,000 گوشی آیفون 4 را پیش فروش نموده که بسیار بیش از تعداد 5,000 پیش فروش آیفون 3G و آیفون 3GS در طی سه روز نخست پیش فروش در سال گذشته است.

Apple iPhone 4 in China

تصویر بالا: نخستین خریدار آیفون 4 از فروشگاه اپل در شهر شانگهای چین

شاید یکی از علل تعداد کم فروش نسخه های قبلی آیفون در چین علاوه بر قیمت بالای این گوشی ها غیر فعال بودن وای-فای آنها به دلیل قوانین دولت چین باشد. قوانین دولت چین مانع از بکار بردن وسایلی که از استاندارد WAPI این کشور تبعیت نمی کنند می شود (این استاندارد مرتبط با احراز هویت و حریم خصوصی تحت شبکه های بی سیم است). به همین دلیل اپل امکان اتصال وای-فای را از گوشی های 3G و 3GS خود که در چین عرضه می شدند حذف نموده بود.

Apple iPhone 4 in China

تصویر بالا: در نخستین روز عرضه گوشی آیفون 4 در چین اطراف فروشگاه های این شرکت مملو از جمعیت بود

اما کمپانی اپل با کسب امتیاز دسترسی به شبکه در چین در ماه جولای، امکان استفاده از وای-فای را بر روی گوشی آیفون 4 در اختیار کاربران چینی قرار داده است و به نظر می رسد که این امر می تواند تأثیر عمده ای بر روی فروش گوشی آیفون 4 در چین بگذارد. با این حال کمپانی اپل هنوز آماری از میزان فروش آیفون 4 در اولین روز عرضه آن در فروشگاه های این کمپانی در چین ارائه نکرده است.

همچنین به دنبال تصمیم اپل برای گسترش حضور خود در چین این کمپانی در روز نخست عرضه آیفون 4 با گشایش دو فروشگاه خود در شهرهای پکن و شانگهای شمار فروشگاه های خود در این کشور را به 4 عدد رساند و قصد دارد این تعداد را هر چه زودتر به 25 عدد برساند.

قیمت مدل 16 گیگابایتی گوشی آیفون 4 در فروشگاه های اپل در چین بدون نیاز به عقد قرارداد با اپراتور برابر 4,999 یوآن (در حدود 744 دلار) و قیمت مدل 32 گیگابایتی آیفون 4 برابر 5,999 یوآن (در حدود 893 دلار) است.

Apple iPhone 4 in China

تصویر بالا: مشتریان در داخل فروشگاه اپل در شهر شانگهای چین با آرامش می توانند گوشی خود را خریداری نمایند



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا