معرفی Y51s با نمایشگر 6.53 اینچی و پردازنده Exynos 880

نمایش خبر

تاریخ : 1399/5/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، Vivo Y51s ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : با گسترش ارتباطات مبتنی بر فناوری نسل پنجم، تقاضا برای اسمارت‌فون‌های 5G هم در حال افزایش است. شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در همین راستا، محصولات جدیدی را به بازار معرفی می‌کنند تا کاربران بتوانند از قابلیت‌ها و امکانات تکنولوژی ارتباطی 5G بهره ببرند. ویوو هم به تازگی سبد محصولات خود را با افزودن اسمارت‌فونی نسل پنجمی در رده میانی با نام Y51s به‌روزرسانی کرده است. شرکت چینی در اواخر ماه می سال جاری میلادی نیز از گوشی میان‌رده‌ Y70s در سری Y به عنوان نخستین دستگاهی رونمایی کرد که در ساخت آن از تراشه Exynos 880 با مودم 5G داخلی استفاده شده بود.

محصول تازه این کمپانی از نظر طراحی ظاهری و برخی مشخصات مانند اندازه و وضوح صفحه‌نمایش، چیپ‌ست پردازشی و باتری شباهت کاملی با Y70s دارد و در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسمارت‌فون Y51s در سه رنگ‌ مشکی، آبی و سفید صدفی تولید می‌شود و 190 گرم وزن دارد. این گوشی از نمایشگر 6.53 اینچی بهره می‌برد که با فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده و با داشتن نسبت تصویر 19.5:9، کشیده به نظر می‌رسد. وضوح صفحه‌نمایش این محصول فول اچ‌دی پلاس معادل 2340x1080 پیکسل عنوان شده و مطابق اعلام شرکت سازنده، 90.72 درصد از بخش رویی دستگاه را پوشش می‌دهد.

در گوشه سمت چپ بالای پنل نمایشگر، حفره‌ای پانچ شده که دوربین سلفی دستگاه را در خود جای داده است. وضوح این دوربین در مقایسه با Y70s کاهش یافته و از 16 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل رسیده و گشودگی دیافراگم آن f/2.05 است. در بخش پشتی هم 3 دوربین به طور عمودی در راستای یکدیگر و در قابی به رنگ مشکی قرار گرفته‌اند و فلش ال‌ای‌دی هم در پایین آنها جای دارد. وضوح نمونه اصلی 48 مگاپیکسل با f/1.79 است و دو دوربین 2 مگاپیکسلی با دیافراگمی به گشودگی f/2.4، یکی ماکرو و دیگری برای سنجش عمق میدان، آن را برای تصویربرداری یاری می‌دهند. از جمله قابلیت‌های این مجموعه دوربین می‌توان به ضبط ویدئوی 4K، پشتیبانی از فوکوس خودکار و لرزه‌گیر الکترونیکی یا EIS برای دوربین اصلی اشاره کرد.

همان گونه که اشاره شد، ویوو در ساخت Y51s از چیپ‌ست 8 نانومتری Exynos 880 استفاده کرده است. این تراشه 8 هسته پردازشی را در بر می‌گیرد که 2 هسته 2 گیگاهرتزی آن بر اساس معماری پردازنده‌های Cortex A77 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی دیگر مطابق معماری پردازنده‌های Cortex A55 طراحی شده‌اند. این پردازنده به مودم ارتباطی نسل پنجم داخلی مجهز است که امکان دسترسی به شبکه 5G را در دو حالت مستقل یا SA و غیر مستقل یا NSA در فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز فراهم می‌کند. پردازنده گرافیکی این مجموعه Mali-G76 MP5 بوده و 6 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 (بدون امکان ارتقاء) برای آن در نظر گرفته شده است.

باتری این اسمارت‌فون 4,500 میلی‌آمپر ظرفیت دارد و از فناوری شارژ سریع 18 واتی البته از طریق درگاه قدیمی میکرو یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کند.

حسگر اثر انگشت در کناره سمت راست دستگاه و روی دکمه Power قرار دارد و علاوه بر آن می‌توان با استفاده از قابلیت تشخیص چهره که ویو آن را Face Wake می‌نامد، قفل صفحه‌نمایش گوشی را با دوربین جلو باز کرد. همچنین دستیار دیجیتال اختصاصی ویوو با نام Jovi هم در Y51s حضور دارد.

محصول جدید ویوو با اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی شرکت یعنی Funtouch OS 10.5 از روز 29 جولای (8 مرداد) با قیمت 1,798 یوان (حدود 256 دلار) در اختیار کاربران چینی قرار خواهد گرفت.

منبع : Vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا