معرفی MatePad Pro – تبلت پیشرفته قلم‌‌دار هواوی برای بازار ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، کایرین 990 Kirin 990 ، ایران Iran ، استایلوس (قلم) Stylus ، Huawei MatePad Pro ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : در مراسم آنلاین چهارشنبه 4 تیر 1399 شرکت هواوی به‌جز معرفی گوشی میان‌رده nova 7i و پرچمدار Huawei P40 Pro از محصول متفاوت دیگری در سبد کالای شرکت هواوی یعنی تبلت پیشرفته MatePad Pro نیز برای بازار ایران پرده‌برداری شد که در حال حاضر یکی از متفاوت‌ترین تبلت‌های بازار به حساب می‌آید. MatePad Pro‌ که در نوامبر گذشته معرفی شد از پیشوند مربوط به لپ‌تاپ‌های شرکت هواوی بهره می‌برد که به‌روشنی از قدرت بالای دستگاه حکایت دارد. صفحه‌نمایش بزرگ با حاشیه‌های اندک، قدرت پردازشی بالا و پشتیبانی از قلم از جمله مشخصات برجسته این مدل به شمار می‌روند. این تبلت از صفحه‌‌کلید جداگانه نیز پشتیبانی می‌کند.

در کنار این تبلت، طیف جدید لپ‌تاپ‌های شرکت هواوی برای بازار ایران نیز رونمایی شد که معرفی آن‌ها در هر دو مورد از سوی امیرحسین قاسمی مدیر شبکه خرده‌فروشی هواوی در ایران صورت پذیرفت. قاسمی در ابتدای معرفی میت‌پد پرو به قلم پیشرفته و حساس دستگاه اشاره کرد که «مانند یک قلم ظریف، امکان کار و طراحی را برای کاربران مهیا می‌کند.» این قلم که از آن با عنوان M-Pencil یاد می‌شود به گفته قاسمی از یک طراحی شش وجهی ویژه بهره می‌برد که حسی مشابه نوشتن روی کاغذ را برای کاربر تداعی می‌کند.

صفحه‌نمایش تبلت یک نمونه 10.8 اینچی LCD با وضوح 1600×2560 پیکسل است که به گفته شرکت سازنده از طیف DCI-P3 پشتیبانی کرده و به لطف حاشیه پیرامونی تنها 4.9 میلی‌متری آن، 90 درصد از فضای روی دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد. درون این صفحه‌نمایش و در کناره سمت چپ بالای آن (از دید افقی) یک حفره پانچی حاوی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار گرفت که از دیافراگم f/2.0‌ بهره می‌برد و با توجه به کاربری تبلت به‌خصوص برای تماس‌های ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضخامت تنها 7.2 میلی‌متری و وزن تنها 460 گرمی دیگر مشخصات قابل ذکر در زمینه طراحی این مدل را تشکیل می‌دهند.

MatePad Pro در زمینه پردازشی همچون گوشی‌های پرچمدار شرکت هواوی عمل می‌کند و در آن از پروسسور Kirin 990 با 8 هسته پردازشی (2 هسته A76 با فرکانس 2.86 گیگاهرتز، 2 هسته A76 با فرکانس 2.09 گیگاهرتز و 4 هسته 1.86 گیگاهرتزی A55) و گرافیک 16 هسته‌ای Mali-G76 نیز از فرکانس 600 مگاهرتز بهره می‌برد.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با f/1.8، باتری 7,250 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 20 واتی و سیستم‌عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 10.0.1 دیگر مشخصات قابل ذکر در مورد این تبلت را تشکیل می‌دهند.

به گفته مدیر شبکه خرده‌فروشی هواوی، تبلت MatePad Pro همراه با صفحه‌کلید اختصاصی آن (قابل تهیه به‌صورت مجزا) به‌زودی در معرض فروش برای مخاطبان ایرانی قرار خواهد گرفت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا