معرفی هواوی Y8s با Kirin 710 و دو دوربین سلفی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/2/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، کایرین 710 Kirin 710 ، Huawei Y8s ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : از حدود یک ماه پیش اطلاعاتی در خصوص اسمارت‌فونی با نام Y8s از سوی هواوی به گوش می‌رسید و حالا شرکت چینی در روز چهارشنبه 6 می سال جاری میلادی (17 اردیبهشت 1399) به طور رسمی از این گوشی هوشمند در وب‌سایت خود در اردن رونمایی کرده است. میان‌رده جدید هواوی در مجموع از مشخصات قابل قبولی بهره می‌برد که از میان آنها می‌توان به بهره‌گیری از تراشه رده میانی Kirin 710، دوربین سلفی دوگانه و باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. مهم‌تر از همه آن که به نظر می‌رسد این گوشی از سرویس موبایل گوگل یا GMS برخوردار خواهد بود.

هواوی Y8s از صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی 6.5 اینچی بهره می‌برد که با توجه به حاشیه‌های اندک اطراف نمایشگر، هواوی آن را FullView می‌خواند و وضوح فول اچ‌دی پلاس (2340x1080 پیکسل) را برای آن در نظر گرفته است. ‌در بالای صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون بریدگی نسبتا عریضی به شکل مستطیل دیده می‌شود که نه تنها اسپیکر گوشی بلکه دو دوربین سلفی را در خود جای داده است. دوربین اصلی این مجموعه، 8 مگاپیکسلی با f/2.0 بوده و واحد تشخیص عمق وضوحی برابر با 2 مگاپیکسل دارد و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 را در مقابل خود می‌بیند.

در بخش پشتی دستگاه نیز دو دوربین به چشم می‌خورد که به طور عمودی در قاب مستطیل شکلی به رنگ مشکی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند و فلش ال‌ای‌دی در پایین آنها جای دارد. این مجموعه به ترتیب از بالا یک ماژولی 2 مگاپیکسلی و نمونه‌ای 48 مگاپیکسلی را شامل می‌شود که مشخصات واحد 2 مگاپیکسلی دقیقا مشابه دوربین تشخیص عمقی است که در جلوی گوشی به کار گرفته شده است. همان طور که اشاره شد، وضوح دوربین اصلی این اسمارت‌فون 48 مگاپیکسل بوده و از لنزی با f/1.8 بهره می‌برد.

هواوی برای ساخت این گوشی 180 گرمی از چیپ‌ست Kirin 710 بهره گرفته است. این تراشه با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و 8 هسته پردازشی را در بر می‌گیرد. از این 8 هسته، 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی بر اساس معماری Cortex A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 طراحی شده‌اند و پردازش گرافیکی را Mali G51-MP4 بر عهده دارد. 4 گیگابایت رم در کنار 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی برای هواوی Y8s در نظر گرفته شده که با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش داد. همچنین برای بهبود عملکرد حافظه از فناوری اختصاصی هواوی یعنی سیستم‌فایل EROFS در این گوشی بهره گرفته شده است.

ظرفیت باتری غیر قابل تعویض گوشی 4,000 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده که از فناوری شارژ سریع بهره نمی‌برد و با استفاده از شارژی 10 واتی (5 ولت، 2 آمپر) از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی شارژ می‌شود. سیستم‌عامل گوشی نسخه قدیمی‌تر اندروید یعنی اندروید 9 Pie بوده و ساختار منوی آن بر اساس EMUI 9.1 توسعه یافته است. اما نکته مثبت در این میان آن است که ظاهرا هواوی Y8s از بسته نر‌م‌افزاری گوگل برخوردار خواهد بود.

اسمارت‌فون جدید هواوی علاوه بر آن که از جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است، از وای‌فای 802.11b/g/n در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث نسخه 4.2 هم بهره می‌برد. ناگفته نماند که این گوشی از ماهواره‌های GLONASS ،GPS و BeiDou پشتیبانی می‌کند.

Huawei Y8s دو سیم‌کارته در رنگ‌های سبز (Emerald Green) و مشکی (Midnight Black) به تولید خواهد رسید و در خصوص قیمت و زمان عرضه آن هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا