برای نخستین بار jailbreak نمودن آیفون 4 عملی شد - این بار از طریق مرورگر وب

نمایش خبر

تاریخ : 1389/5/10
برچسب‌ها : جیل بریک (جیلبریک) Jailbreak ، جیل بریک نمودن Jailbreaking ، آیفون iPhone ، آی او اس iOS ، سافاری Safari ، Apple iPhone 4 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در روز یکشنبه یکم آگوست  2010 یعنی کمتر از یک هفته پس از اعلام قانونی شدن jailbreaking تحت قانون کپی رایت فدرال آمریکا، نخستین jailbreak برای آیفون 4 توسط هکری با نام Comex بر روی سایت JailbreakMe.com عرضه شد.

بر خلاف jailbreak های پیشین که نیاز به متصل نمودن دستگاه به کامپیوتر داشتند، روش جدید jailbreaking به راحتی و از طریق مرورگر سافاری خود دستگاه و اتصال به سایت JailbreakMe.com  برنامه ای را دانلود و اجرا می نماید که دستگاه را jailbreak می کند. بر اساس گزارش های اولیه امکان jailbreak نمودن کلیه وسایل مجهز به نسخه 4.01 سیستم عامل iOS منجمله آیفون ها، آی پد ها و آی پادها توسط این روش وجود داشته ولی در حال حاضر این برنامه بر روی وسایل مجهز به نسخه 4.1 بتا و آی پد های مجهز به نسخه 3.2.1 سیستم عامل iOS بدرستی کار نمی نماید.

همچنین گزارش های دیگری حاکی از آن است که در حال حاضر با jailbreak نمودن از طریق سایت JailbreakMe.com عملکرد FaceTime و MMS بر روی دستگاه مختل می شود.

لازم به ذکر است که jailbreakig گارانتی اپل را از بین برده و مخاطراتی را نیز به دنبال دارد. برای آگاهی بیشتر از این موارد به اینجا مراجعه نمائید.

تصاویر زیر مراحل jailbreaking را توسط سایت JailbreakMe.com نمایش می دهد:

 jailbreak-1st step

jailbreak-2nd step

jailbreak-3rd step

تصاویر بالا: مراحل jailbreaking توسط JailbreakMe.com



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا