CES 2020: معرفی Cat S32 – جدیدترین اسمارت‌فون مقاوم کت

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/10/22
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، گوشی مقاوم Rugged Phone ، Cat S32 ، کاترپیلار Cat
واحد خبر mobile.ir : کاترپیلار به ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین شهرت دارد، اما چند سالی‌ست که امتیاز ساخت گوشی‌های هوشمند با برند CAT را نیز به Bullitt Group واگذار کرده است. این کمپانی در روز سه‌شنبه 7 ژانویه 2020 (17 دی 1398)، در جریان نمایشگاه CES 2020، از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Cat S32 رونمایی کرد. اگر به دنبال اسمارت‌فونی هستید که پردازنده‌ای قدرتمند یا نمایشگری فول-اسکرین داشته باشد، Cat S32 مناسب شما نیست، زیرا این گوشی نیز مثل دیوایس‌های قبلی کت با تمرکز بر جنبه‌هایی چون دوام، مقاومت بالا و سازگاری با محیط‌های خشن طراحی شده، اما بر خلاف مدل‌های قبلی، با قیمت به مراتب مناسب‌تری وارد بازار خواهد شد.

بدنه زمخت با گوشه‌های نسبتا گرد و حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر (به ویژه در بالا و پایین) طراحی این گوشی را از اسمارت‌فون‌های سایر برندها متمایز می‌کند. نمایشگر گوشی قطری برابر با 5.5 اینچ داشته و رزولوشن آن اچ‌دی پلاس (معادل 720×1440 پیکسل) است. این نمایشگر – که نسبت تصویر آن 18:9 است – با شیشه مقاوم در برابر خش DragonTrail Pro (محصول کمپانی ژاپنی آساهی‌گلس) محافظت می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این نمایشگر از قابلیت خوانش بالا زیر نور آفتاب بهره‌مند بوده و کاربر با انگشتان خیس و حتی با داشتن دستکش هم می‌تواند با آن کار کند.

پشت دستگاه با ماده‌ای لاستیکی پوشیده شده که می‌تواند احتمال سر خوردن از دست را به حداقل برساند. به این ترتیب دیگر نیازی به قرار دادن گوشی در قاب محافظ نخواهد بود. در لبه سمت چپ دستگاه یک دکمه زرد رنگ دیده می‌شود. این دکمه قابل برنامه‌ریزی بوده و به تناسب نیاز، می‌توان آن را به یک میان‌بر تبدیل کرد. به گفته شرکت سازنده، این دکمه می‌تواند برای هریک از خدمات زیر، نقش میان‌بر را ایفا کند: سرویس "بگیر و صحبت کن" یا Push to Talk، درخواست کمک در شرایط اضطراری و روشن کردن چراغ قوه یا دوربین.

درجه حفاظت IP68 بدنه Cat S32 را در برابر آب و گرد و خاک مقاوم می‌کند، به طوری که طبق گفته شرکت سازنده، تا 35 دقیقه می‌تواند در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. شرکت سازنده مدعی شده که این گوشی آزمایش‌های شدید و متعددی را به شکل رها شدن از فاصله 1.8 متری روی فولاد (از جمله رها شدن‌های پیاپی از هر لبه و گوشه دیوایس) پشت سر گذاشته است. همچنین، این گوشی جدید در آزمایش‌های نظامی موسوم به MIL SPEC 810G نیز موفق ظاهر شده و به گفته شرکت سازنده، این تست‌ها نشان می‌دهند که Cat S32 می‌تواند در چنین سناریوهایی در هر نوع شرایط محیطی تاب بیاورد. به علاوه، مثل سایر اسمارت‌فون‌های Cat در این رده، Cat S32 نیز آزمایش‌های لرزش و غلت خوردن و قرار گرفتن در شرایط غبار نمکی را گذرانده است. بنا بر آنچه در وب‌سایت اصلی این شرکت آمده، عملکرد Cat S32 در دماهای خیلی پایین و خیلی بالا مختل نشده و این گوشی می‌تواند شوک‌های حرارتی را تحمل کند.

وظیفه پردازشی در این گوشی بر عهده چیپ‌ست 4 هسته‌ای Helio A20 (محصول مدیاتک) است که حداکثر سرعت کلاک آن به 1.8 گیگاهرتز می‌رسد. 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این دیوایس در نظر گرفته شده که از طریق کار گذاشتن میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.0) بوده و دوربین جلو رزولوشنی معادل 5 مگاپیکسل دارد. با این حساب، از لحاظ پردازشی و توان دوربین نمی‌توان انتظار زیادی از Cat S32 داشت. اما وجود باتری قدرتمند 4,200 میلی‌آمپر ساعتی، به گفته شرکت سازنده، حداقل دو روز کاربر را از شارژ گوشی بی‌نیاز می‌کند. البته شارژ از طریق پورت قدیمی microUSB انجام می‌شود.

از لحاظ ارتباطی، Cat S32 یک گوشی دوسیمکارته است که از LTE (از نوع Cat.6)، همراه با VoLTE و تماس وای-فای پشتیبانی می‌کند. بلوتوث نسخه 5.0، NFC و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی محسوب می‌شوند. سیستم‌عامل این گوشی اندروید 10 است که قابلیت ارتقا به اندروید 11 را داراست.

اسمارت‌فون Cat S32 از طریق وب‌سایت CatPhones.com با قیمت 299 یورو به فروش خواهد رسید. اگر به یک گوشی مقاوم نیاز دارید، اما برند Cat را نمی‌پسندید، بد نیست بدانید، سامسونگ نیز چند روز پیش اسمارت‌فون مقاومی را با نام Samsung Xcover Pro معرفی کرد.

منبع : CAT