CES 2020: پیش‌معرفی اسمارت‌فون‌های جدید سری 10 شرکت TCL

نمایش خبر

تاریخ : 1398/10/17        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، نسل پنجم 5G
واحد خبر mobile.ir : در نمایشگاه IFA 2019 بود که TCL Plex عنوان اولین اسمارت‌فون مستقل ساخت این شرکت چینی را به خود اختصاص داد و حالا در روز دوشنبه 6 ژانویه 2020 (16 دی 1398) در جریان رویداد CES 2020، اعضای تازه‌ای به این خانواده افزوده شده‌ است. سه مدل جدید این برند شامل TCL 10 Pro ،TCL 10 5G و TCL 10L می‌شوند که البته رونمایی کامل از آن‌ها به نمایشگاه MWC 2020 در ماه اواخر ماه فوریه 2020 موکول شده اما در این نوبت به برخی جزییات و مشخصات اصلی این محصولات اشاره شده است. TCL پیش از این چهار اسمارت‌فون دیگر از برند آلکاتل را نیز در CES 2020 عرضه کرده که البته همگی در رده پایین بازار قرار دارند.

شرکت TCL اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با مشخصات این سه گوشی ارائه نکرده و تنها برخی ویژگی‌های اصلی آن‌ها، معرفی شده است.

TCL 10 5G

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، این گوشی اولین اسمارت‌فون این برند با قابلیت ارتباطی 5G است که به گفته شرکت سازنده با جدیدترین چیپ‌ست اسنپ‌دراگون سری 7 کوالکام (ظاهرا Snapdragon 765 یا نسخه G آن) عرضه شده و از یک صفحه‌نمایش بزرگ (با اندازه اعلام نشده) و ناچ پانچی درون آن بهره می‌برد.

بخش پشتی دستگاه از چهار دوربین و دو واحد LEDهای دوگانه در دو سوی دوربین‌ها بهره می‌برد که به آنچه پیش از این در TCL Plex دیده‌ایم شباهت دارد. سنسور مربع‌شکل اثر انگشت نیز در همین بخش قرار داشته و بدین‌ترتیب می‌توان از LCD بودن فناوری ساخت صفحه‌نمایش سخن گفت. در تصاویر این گوشی روی صفحه‌نمایش، تاریخ 22 فوریه 2020 درج شده که نشانگر رونمایی این اسمارت‌فون به‌طور کامل در نمایشگاه MWC پیش رو در ماه فوریه است. اطلاعات دیگری در مورد این گوشی در دسترس نیست اما از روی تصاویر آن می‌توان از 64 مگاپیکسلی بودن دوربین اصلی دستگاه اطمینان داشت.

TCL 10 Pro

نسخه پروی TCL 10 از لحاظ ظاهری به مدل 5G شباهت دارد اما این بار ظاهرا از یک صفحه‌نمایش OLED با ناچ قطره‌ای بخش بالایی استفاده شده که امکان قرارگیری سنسور اثر انگشت درون پنل صفحه‌نمایش را فراهم می‌آورد. لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش و حاشیه‌های اندک آن در بالا و پایین دیگر نکته مثبتی‌ست که از روی تصاویر این مدل به چشم می‌‌خورد. طرح بخش پشتی این مدل نیز تغییر کرده و حالا از یک طرح ساده‌تر در این بخش استفاده شده است.

در پشت این گوشی همچنان چهار دوربین به چشم می‌خورد که ماژول اصلی آن 64 مگاپیکسل‌ست و در دو سوی این مجموعه نیز دو فلش LED به چشم می‌خورد.

TCL 10L

10L ساده‌ترین مدل این مجموعه است که البته همچنان ترکیب چهار دوربین و فلش‌های LED‌ پیرامونی را حفظ کرده اما این بار وضوح دوربین اصلی در آن به 48 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است. صفحه‌نمایش گوشی مثل نسخه 5G از یک حفره پانچی در کناره سمت چپ بهره می‌برد که دوربین سلفی را در خود جای داده و حضور سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه نیز به LCD بودن صفحه‌نمایش اشاره می‌کند.

هنوز هیچ جزییات دیگری از این سری از سمت TCL‌ منتشر نشده و برای رونمایی کامل از آن‌ها باید تا هفته پایانی ماه فوریه و زمان آغاز کنگره جهانی موبایل یا MWC 2020 در بارسلون اسپانیا به انتظار نشست. TCL جدا از این مدل‌ها، نسخه اولیه‌ای از یک گوشی تاشوی هنوز معرفی نشده‌ای را نیز در غرفه خود در CES 2020 به نمایش گذاشته که از لحاظ طراحی به رویه Motorola RAZR 2019 شباهت دارد اما ظاهرا تا تکمیل بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و معرفی آن زمان زیادی باقی مانده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا