معرفی Huawei Y9s و Y9 Prime 2019؛ میان‌رده‌ها در راه ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1398/9/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ایران Iran ، کایرین 710 Kirin 710 ، Huawei Y9s ، Huawei Y9 Prime 2019 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : مجموعه هواوی شب گذشته طی مراسمی در هتل اوین تهران، از گوشی‌های جدید Huawei Y9s و Y9 Prime 2019 برای ارائه بازارهای داخلی ایران، پرده‌برداری کرد. المان‌های کلیدی طراحی این دو مدل از جمله صفحه‌نمایش‌های بزرگ بدون ناچ، دوربین سلفی پاپ‌آپ و ظرفیت باتری تفاوتی با یکدیگر نداشته و تفاوت‌های اصلی آن‌ها را باید در مواردی مثل نوع دوربین اصلی، حافظه رم، حافظه داخلی و برخی موارد جزیی دیگر جست‌وجو کرد. در این رویداد علاوه بر دو گوشی مذکور، طیف متنوعی از سایر محصولات جدید هواوی از لوازم جانبی مرتبط با موبایل همچون ساعت و هدست‌های بی‌سیم تا لپ‌تاپ‌های پیشرفته Matebook نیز به نمایش گذاشته شدند.

بابک فیاض قائم‌مقام مدیرعامل شرکت هواوی در ایران، نخستین سخنران این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود به ارائه اطلاعات و واقعیت‌هایی در مورد شرکت هواوی پرداخت. این شرکت به گفته فیاض در 170 کشور جهان با بیش از 190 هزار کارمند فعال است که بیش از 50 درصد این افراد در بخش R&D یا تحقیق و توسعه به فعالیت مشغولند.

رتبه هواوی در Fortune Global از 72 در سال 2018 به 61 ارتقاء پیدا کرده و دیگر آمارها در این زمینه مثل BRANDZ ،‌Brand Finance‌ و Interbrand نیز هریک شرایط نسبتا مشابهی از رشد این شرکت در فاصله یک سال گذشته را نشان می‌دهند. میزان سرمایه‌گذاری هواوی در سال 2019 به بیش از 15 میلیارد دلار آمریکا می‌رسد که این شرکت را در بین برندهای فعال در تمامی حوزه‌ها، در جایگاه پنجم شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌کننده در بخش تحقیق و توسعه قرار می‌دهد. طبق پیش‌بینی صورت گرفته، این رقم در سال 2020 به 17 میلیارد دلار خواهد رسید و بدین‌ترتیب احتمالا با این میزان سرمایه‌گذاری، جایگاه هواوی در لیست شرکت‌های برتر این حوزه به شماره یک ارتقاء پیدا خواهد کرد.

فیاض در بخش گوشی‌های تلفن همراه به آمار 200 میلیونی عرضه اسمارت‌فون در فاصله سه‌ماهه اول تا سه‌ماهه سوم سال 2019 اشاره کرد که معادل کل عرضه این شرکت در سال 2018 بوده و با در نظر گرفتن مشکلات پیش آمده برای این شرکت در نیمه دوم سال جاری میلادی آمار جالب توجه‌ای به حساب می‌آید. سهم بازار بخش موبایل این شرکت در پایان سه‌ماهه سوم سال 2019 برابر با 18.6 درصد اعلام شد که این رقم برای گوشی‌های پیشرفته با حوزه قیمتی بیش از 500 دلار به 23 درصد می‌رسد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت هواوی در ایران همچنین آمار دیگری در رابطه با میزان رشد سایر محصولات غیر موبایلی این شرکت نیز ارائه کرد که از آن جمله باید به رده PCها با رشد 214 درصدی، تبلت‌ها با رشد 10 درصدی، محصولات صوتی هوشمند با رشد 260 درصدی و پوشیدنی‌ها با رشد 272 درصدی اشاره کرد. هوشمندسازی بیش از 100 دسته‌بندی از محصولات مختلف با استفاده از چیپ‌ست‌های هواوی دیگر نکته جالب‌توجه اشاره شده در این نوبت بود که بیش از 1000 مدل مختلف را در بر می‌گیرد و بیش از 50 میلیون نفر در حال استفاده از آن‌ها هستند.

فیاض در ادامه سخنان خود از استراتژی 1 به‌علاوه 8 به‌علاوه N شرکت هواوی سخن به میان آورد که در آن گوشی موبایل کاربران در مرکز این اکوسیستم قرار گرفته و در اطراف آن 8 محصول تولیدی هواوی متصل به گوشی از جمله تبلت، PC، اسپیکر، ساعت هوشمند و عینک قرار می‌گیرند. در نهایت سومین لایه این پلتفرم یعنی بخش N، چیپ‌ست هواوی و نرم‌افزار HiLink را در بر می‌گیرد که در اختیار سایر شرکت‌های تکنولوژیک مثل تولیدکنندگان لوازم خانگی، سازندگان دوربین، تجهیزات اداری و مواردی از این دست برای هوشمندسازی این محصولات قرار می‌گیرد. نکته جالب توجه در این میان، انحصاری بودن محصولات حاضر در لایه N با چیپ‌ست هواوی‌ست که تنها با همین برند عرضه شده و حتی شرکت زیر مجموعه هواوی را نیز در بر نمی‌گیرد.

امیرحسین قاسمی مدیر محصول شرکت هواوی دومین سخنران این مراسم بود که در ابتدا به معرفی محصول جدیدی از سری Y یا Young Generation هواوی با نام Y9s پرداخت.

قاسمی ویژگی‌های برجسته این مدل را شامل سه گزینه طراحی بدنه، سیستم دوربین و کارایی یا پرفورمنس بالای دستگاه عنوان کرد که در بخش اول یعنی طراحی پیش از همه چیز باید به صفحه‌نمایش 6.59 اینچی تمام‌صفحه با وضوح فول اچ‌دی پلاس اشاره کرد که بدون ناچ یا هرگونه عنصر اضافی دیگری طراحی شده و 91 درصد بخش رویی گوشی را پوشانده است. حضور سنسور اثر انگشت در کناره سمت راست دستگاه و روی دکمه پاور دیگر نکته جالب‌توجه در بخش طراحی این مدل است که به حفظ ظاهر یک‌دست بخش پشتی، کمک فراوانی کرده است. این گوشی در بازار ایران با رنگ‌های آبی یخی و مشکی عرضه می‌شود.

Y9s با دوربین سلفی پاپ‌آپ 16 مگاپیکسلی عرضه می‌شود که در هنگام برداشت سلفی به صورت خودکار از جای خود خارج می‌شود و با مکانیزم تشخیص سقوط از دست نیز به صورت اتوماتیک به جای خود باز می‌گردد. این دوربین بدون مشکل تا 100 هزار بار امکان باز و بسته شدن را دارد و تحمل فشار آن نیز به 15 کیلوگرم می‌رسد. در بخش پشتی Y9s از سه دوربین استفاده شده که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تعیین عمق میدان می‌شوند. از جمله ویژگی‌های برتر دوربین اصلی این گوشی باید به سیستم تثبیت AIS و امکان تصویربرداری با کیفیت در شب اشاره کرد که این آخری از ترکیب چندین تصویر برای ارتقاء کیفیت بهره می‌برد. پردازنده 8 هسته‌ای Kirin 710F همراه با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، دیگر موارد قابل اشاره در مورد این مدل را تشکیل می‌دهند. هواوی Y9s به یک باتری حجیم 4 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز است و جک هدست و پورت USB-C از دیگر موارد قابل اشاره در بخش ارتباطی آن را تشکیل می‌دهند.

Y9 Prime 2019 دیگر محصول ارائه شده در این مراسم بود که مدیر محصول شرکت هواویی از آن با عنوان نسخه اقتصادی Y9s یاد کرد؛ مشخصات و قابلیت‌های این گوشی تفاوت چندانی با Y9s ندارد با این تفاوت که وضوح دوربین اصلی این بار 16 مگاپیکسل بوده و حافظه رم نیز به 4 گیگابایت تقلیل یافته است. Y9 Prime در سه رنگ آبی یاقوتی، سبز زمردی و مشکی به بازار عرضه می‌شود و دیگر ویژگی‌های آن از جمله صفحه‌نمایش فول‌اسکرین 6.59 اینچی، دوربین سلفی پاپ‌آپ، پردازنده Kirin 710F و باتری 4,000mAh بدون تغییر بوده‌اند.

سنسور اثر انگشت در این گوشی به پشت دستگاه منتقل شده و محل جای‌گیری مجموعه دوربین‌ها نیز با تغییر روبرو شده است.

هواوی جدا از این دو گوشی موبایل محصولات دیگری را نیز ارائه نمود که از آن جمله می‌توان به ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2 در دو سایز 46 و 42 میلی‌متری،‌لپ‌تاپ پیشرفته Huawei MateBook 13، دو هدست بی‌سیم FreeBuds 3 و FreeBuds Lite و هدست بلوتوث Huawei FreeLace اشاره کرد.

در این مراسم اطلاعاتی از سوی شرکت هواوی در مورد قیمت و زمان ورود این محصولات به بازار ایران اعلام شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا