Mi CC9 Pro، میانی رده بالای شیائومی با پنج دوربین و سنسور 108 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/8/14        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 730 جی Snapdragon 730G ، Xiaomi Mi CC9 Pro ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : در ابتدای جولای امسال بود که شرکت شیائومی از سه گوشی جدید به نام‌های Mi CC9e ،Mi CC9 و Mi CC9 Meitu Edition رونمایی کرد که هر سه در رده میانی قرار داشتند و با رنگ‌آمیزی جذاب، صفحه‌نمایش‌های بزرگ و دوربین‌های متعدد در بخش پشتی شرایط مطلوبی را در رده قیمتی پایین بازار به نمایش می‌گذاشتند. این شرکت امروز سه‌شنبه 5 نوامبر 2019 (14 آبان 1398) از گوشی جدیدی در این رده با نام Mi CC9 Pro پرده برداشت که در طی چند هفته اخیر حضور پر رنگی در خبرها و شایعات این کمپانی داشت و حالا به صورت رسمی معرفی شده است. CC9 Pro از پنج دوربین در بخش پشتی بهره می‌برد که واحد اصلی 108 مگاپیکسلی آن در همکاری سامسونگ با شیائومی ساخته شده ا‌ست.

طراحی بدنه – ابعاد و اندازه‌ها

Mi CC9 Pro‌ از طراحی مدرن و به‌روزی بهره می‌برد که شامل یک شاسی فلزی در مرکز و ظاهرا دو بخش شیشه‌ای در پشت و روی دستگاه می‌شود. لبه‌های صفحه‌نمایش، در کناره‌ها، خمیده بوده که در ترکیب با لبه‌های خمیده بخش پشتی به بهتر در دست گرفته شدن دستگاه کمک می‌کند. این خمیدگی برای کم‌رنگ‌تر نشان دادن ضخامت نسبتا زیاد 9.67 میلی‌متری گوشی کاملا پر اهمیت به نظر می‌رسد چرا که در غیر این‌صورت با حضور یک باتری حجیم، ضخامت CC9 Pro بیش از اندازه دیده می‌شد. طول و عرض گوشی به ترتیب 157.8 و 74.2 میلی‌متر است و 208 گرم وزن دارد که این آخری نیز وزن کاملا زیادی در این ابعاد صفحه‌نمایش به حساب می‌آید.

رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این مدل سفید، سبز و مشکی‌ست که هر سه در نور، تغییرات ظاهری مشخصی را به نمایش می‌گذارند.

صفحه‌نمایش

در CC9 Pro از یک صفحه‌نمایش 6.47 اینچی AMOLED با وضوح 1080×2340 پیکسل استفاده شده که با این وضوح به فشردگی 398ppi دست پیدا می‌کند. میزان روشنایی عادی این پنل 430 نیت است که این میزان در حالت حداکثری به 600 نیت می‌رسد. کنتراست 400,000:1، پشتیبانی از DCI-P3 و مجوز TÜV Rheinland در رابطه با عملکرد در نور کم دیگر مشخصات این صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهند. بالای این صفحه‌نمایش یک ناچ قطره‌ای کوچک دیده می‌شود و زیر لایه صفحه‌نمایش نیز سنسور اثر انگشت جای دارد.

دوربین‌های اصلی

مطمئنا جذاب‌ترین نکته در مورد CC9 Pro به ترکیب دوربین‌های آن در بخش پشتی باز می‌گردد؛ دوربین اصلی این مجموعه، یک نمونه 108 مگاپیکسلی مجهز به سنسور ISOCELL BRIGHT HMX است که چندی پیش در همکاری سامسونگ با شیائومی معرفی شد. این سنسور 1/1.33 اینچی همچنان از پیکسل‌های کوچک 0.8 میکرونی با امکان ترکیب پیکسل‌های مجاور بهره می‌برد و بدین‌ترتیب وضوح پیش‌فرض آن، 27 مگاپیکسل است. این دوربین در نسخه عادی گوشی به یک لنز 7 مرحله‌ای و در نسخه پریمیوم به یک لنز 8 مرحله‌ای f/1.7 مجهز شده است.

دوربین بعدی این مجموعه از نوع التراواید بوده و 20 مگاپیکسل وضوح و 117 درجه میدان دید دارد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.2 است و پیکسل‌های آن نیز 1 میکرون ابعاد دارند. این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

سومین دوربین یک نمونه تله‌فتو (ظاهرا 5 مگاپیکسلی) است که جدا از 5 برابر زوم اپتیکال امکان ارائه 10 برابر زوم ترکیبی را نیز دارد. این دوربین از لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS بهره می‌برد. پیکسل‌های این دوربین 1 میکرونی بوده و دیافراگم f/2.0 آن نیز چندان گشوده به نظر نمی‌رسد. چهارمین دوربین وظیفه برداشت تصاویر پرتره را بر عهده دارد اما برخلاف انتظار از وضوح بالای 12 مگاپیکسلی، فوکوس Dual PD و پیکسل‌های بزرگی با ابعاد 1.4 میکرون بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم این دوربین نیز f/2.0 است و 2 برابر زوم اپتیکال دارد.

آخرین دوربین این مجموعه که کوچک‌تر از سایرین و در زیر آن‌ها قرار دارد برای برداشت تصاویر ماکرو یا از فاصله نزدیک به‌کار می‌رود و با کمک آن می‌توان از فاصله 2 تا 10 سانتی‌متری به برداشت عکس پرداخت. پیکسل‌های این دوربین 1.75 میکرونی هستند که در نوع خود بسیار بزرگ به نظر می‌رسند و از فوکوس خودکار نیز در آن پشتیبانی می‌شود. جذابیت‌های بخش تصویربرداری CC9 Pro‌ به همین ختم نمی‌شود و حضور چهار فلش LED‌ (مرتب شده در دو دسته دوتایی)، ظاهر متفاوتی را به این قسمت می‌بخشد.

CC9 Pro‌ همانطور که از روی کاغذ نیز می‌توان حدس زد، مجموعه پرتوانی را در بخش دوربین‌های پشت دستگاه گرد آورده است؛ امری که مجموعه DxOMark نیز با اختصاص امتیاز کلی 121 (مشابه Mate 30 Pro‌ در صدر جدول دوربین‌های موبایلی) بر آن صحه گذاشته است. امتیاز بخش عکاسی این دوربین 130 واحد (2 واحد کمتر از Mate 30 Pro) است اما در بخش ویدئو با امتیاز 102 واحدی در صدر قرار می‌گیرد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی یک نمونه 32 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.8 میکرونی و دیافراگم f/2.0 است که با قابلیت ترکیب پیکسل و کاهش وضوح به 8 مگاپیکسل قادر به ساخت پیکسل‌های بزرگ 1.6 میکرونی خواهد بود. این دوربین فاقد فوکوس خودکار است و دیافراگم لنز f/2.0 آن نیز عددی استاندارد در این رده به شمار می‌رود.

باتری

ظرفیت باتری، یکی دیگر از نکات جذاب قابل اشاره در رابطه با CC9 Pro است که با وجود آن‌که در ضخامت و وزن گوشی تأثیری منفی برجای گذاشته اما با ارائه ظرفیت 5,260mAh، تفاوت بزرگی را در عمل ایجاد خواهد کرد. این باتری از طریق درگاه USB-C با شارژر پر توان 30 واتیPD پر می‌شود که طبق ادعای شیائومی در عرض 30 دقیقه، 58 درصد از ظرفیت باتری را پر کرده و شارژ کامل آن نیز تنها در 65 دقیقه انجام می‌شود.

پردازنده

Mi CC9 Pro‌ برخلاف انتظار، در دسته پرچمداران قرار ندارد و چیپ‌ست Snapdragon 730G آن با وجود آن‌که پیشرفته‌ترین راه‌حل میانی کوالکام به حساب می‌آید اما هنوز در جایگاه پایین‌تری نسبت به پردازنده‌های سری 8 و آخرین آن‌ها یعنی Snapdragon 855 Plus قرار می‌گیرد. در SD730G از دو هسته پیشرفته Kryo 470 (مبتنی بر Cortex-A76) و 6 هسته مبتنی بر ARM A55 استفاده شده و گرافیک آن نیز از نوع Adreno 618 است. حافظه رم گوشی در نسخه پایه 6 گیگابایت است که با 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود. نسخه مجهز به رم 8 گیگابایتی این مدل نیز 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

ارتباطات

در بخش ارتباطات گوشی جدا از اتصال 4G پر سرعت به بلوتوث نسخه 5، وای‌فای ac دو باند، NFC و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/Galileo بر می‌خوریم و جک 3.5 میلی‌متری هدست و درگاه USB-C نیز در آن حضور دارد. در برخی از منابع به حضور اینفرارد نیز برای CC9 Pro ‌اشاره شده است.

قیمت – زمان حضور در بازار

شیائومی Mi CC9 Pro از امروز برای پیش‌فروش در دسترس قرار دارد و حضور آن در بازار نیز به 6 روز دیگر یعنی 11 نوامبر 2019 (20 آبان 1398) موکول شده است. نسخه پایه این گوشی با رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی، 2,799 یوان ( با نرخ فعلی تبدیل ارز برابر با 400 دلار آمریکا) قیمت خواهد داشت و نسخه عادی 8GB/256GB آن نیز 3,099 یوان (443 دلار) قیمت‌گذاری شده است. در نهایت نسخه پیشرفته این مدل با لنز 8 مرحله‌ای نیز 3,499 یوان (500 دلار) خواهد بود.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا